Midi <> USB interface kabels, wie helpt?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Sinds win7 x64 kan ik m'n beloved Midex8 niet meer gebruiken.
Ik heb wel andere midipoorten (op m'n Virus Ti en Novation Remote SL) maar deze hebben niet de superstrakke LTB timing die de Midex8 had.

Nu zijn er diverse mogelijkheden die ik kan doen:
- accepteren dat géén enkele midi interface zo strak gaat zijn als de Midex8 was
- een MOTU interface kopen
- 2 Midi <> USB kabels kopen (midi kabels met zo'n chippie erin) welke dmv van een class driver automatisch in Windows herkend schijnen te worden.

Wie heeft ervaring met win7 x64 oude DIN midi en welke oplossing werkt voor jullie het beste?
 
MOTU.
 
- die LTB, AMT, MTS en DTS technologie hebben in feite nooit zo goed gewerkt als destijds geadverteert werd.
Ik weet dat timestamping vandaag ingebouwd is in OSX en dat het gewoon een kwestie is van de driver en hostondersteuning.
Ik weet echter niet hoe het verhaal aan windows zijde is. Ik lees op de microsoft site dat er 64 bit native support is voor timestamped midi in DirectX

- interfaces die automatisch herkent worden mogen wel goed zijn, een dedicated driver geeft altijd nog betere resultaten (veel van die dingen zijn gebaseerd op de GM5 chip van ploytec, wat overal gezien wordt als een enorm degelijke midi interface chip)

- ik zou niet voor zo'n kabel-interface gaan, volgens mij gaan die sneller kapot (door het inpluggen/uitpluggen)

persoonlijk haalde ik goede resultaten met PCI midi interface (ipv USB)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top