Softsynt bouwen in Reactor

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.598
Misschien heb ik een volkomen belachelijk idee.
Ik heb sinds ik door heb dat uit de EMS Synthi synthesizer precies dat geluid komt wat ik zou willen maken mijn zinnen op dat ding gezet. Aangezien ik dat waarschijnlijk voorlopig op mijn buik kan schrijven (poen en beschikbaardheid) zat ik te denken of dat ik een alternatief kan verzinnen.

Mijn idee is nu, een EMS Synthi nabouwen in Reactor ... (?!)
Nu is mijn vraag of dat dat enigszins realiseerbaar is. Kan iemand deze vraag beantwoorden.
En stel dat er iets gemaakt kan worden wat in de buurt komt ervan wie zou daar bij willen helpen.

Tot zover deel 1.

Deel twee :

Ik weet niet of iemand deze site hieronder grappig vind, hij is in het frans, maar er staat een leuk filmpje op van 20 minuten met allemaal Gearjunkies die aan het freaken zijn met analoog spul. Verder nog meer info...wel in het frans.

http://www.oldschool-sound.com/
 
Als je zoiets wil nabouwen in reaktor moet je perfect weten hoe het instrument werkt. hoe het in elkaar zit. Het lijkt mij persoonlijk onbegonnen werk. Maar de standaard synths die erbij zitten maken veel goed.
 
Ik heb dus van ene site schema's van alle modules van dat apparaat (als het compleet is). Dus, als ik dat kan aanhouden als basis ben ik al een heel eind. Ik vraag me alleen af of dat als ik weet hoe, Reaktor mij ook terug geeft wat ik er dan in heb gestopt (nl. die klank van die synthi)
Nog iemand die een idee heeft ?
 
Laatst gewijzigd:
puur technisch gezien zal het best mogelijk zijn om eenzelfde setup en functionaliteit van een Synthi in Reaktor te realiseren. Of je dan echter ook het karakter van de synth kunt imiteren lijkt mij sterk (of in ieder geval erg moeilijk). De Synthi A wordt nog steeds gemaakt overigens. Kijk maar op de site van EMS
 
Reaktor gebruiken om bestaande synths na te bouwen vind ik een beetje jezelf voor de gek houden. Het klinkt gewoon veel anders.

Reaktor vind ik meer iets om te bouwen wat je zelf gaaf vind en wat los van al het bestaande staat. Anders zou je beter bestaande patches kunnen gebruiken die door anderen gemaakt zijn.
 
Ik weet dat die synthi's nog gemaakt worden, op www.synthi.com kan je ze gewoon bestellen, maar ik vind het errug veel geld voor een monofone synth. Oke.. het is wel de synth die ik ooit nog ga hebben, maar je bent 3600 euro kwijt als je er een met midi wil. pfoe.. daar zit ik een beetje mee.
 
Ik kan me dat goed voorstellen. Maar is de sound van die synth dan so specifiek dat je precies die sound wil hebben voor je producties? Persoonlijk denk ik dat je met reactor genoeg mooie geluiden krijgt om een tijdje vooruit te kunnen...
Wat aan de Synthi heeft jou zo geobsedeerd? ;)
 
Re: Softsynt bouwen in Reactor

Origineel geplaatst door dextron
Misschien heb ik een volkomen belachelijk idee.
Ik heb sinds ik door heb dat uit de EMS Synthi synthesizer precies dat geluid komt wat ik zou willen maken mijn zinnen op dat ding gezet. Aangezien ik dat waarschijnlijk voorlopig op mijn buik kan schrijven (poen en beschikbaardheid) zat ik te denken of dat ik een alternatief kan verzinnen.

Mijn idee is nu, een EMS Synthi nabouwen in Reactor ... (?!)
Nu is mijn vraag of dat dat enigszins realiseerbaar is. Kan iemand deze vraag beantwoorden.
En stel dat er iets gemaakt kan worden wat in de buurt komt ervan wie zou daar bij willen helpen.

Tot zover deel 1.

Deel twee :

Ik weet niet of iemand deze site hieronder grappig vind, hij is in het frans, maar er staat een leuk filmpje op van 20 minuten met allemaal Gearjunkies die aan het freaken zijn met analoog spul. Verder nog meer info...wel in het frans.

http://www.oldschool-sound.com/

Er is een freeware vst-instruments van de EMS hoor, dus waarom moeilijk doen. Met die softsynth kun je behoorlijk freaken.
 
Wat mij heeft geobsedeerd aan dat apparaat ?

Zoals meer mensen hierzo vind ik Ozric Tentacles gewoon GEWELDIG. Ik heb ze 4 keer gezien, ik ben zelfs naar Eat Static geweest in Engeland. En elke keer werd daar door Seaweed aan knoppen van een voor mij op dat moment onduidelijk appraatje gedraaid. Het blijkt dus de EMS AKS Synthy te zijn.

Het geluid wat hij daar uit laat komen is altijd lastig uit te leggen, iig, het is dat realtime gevoel wat je er in kan leggen, dat oscillerende effect, dat stuwende. Ik heb zelf een NordRack 1 & 2 staan, maar het lukt me met alle beste wil van de wereld niet om dergelijk geluid gecontroleerd er uit te krijgen (iemand die me kan vertellen hoe ?).

Ik heb dus maar besloten dat ik een EMS Synthi wil. Die sounds van Seaweed vind ik gewoon VET COOL!

over die plugin ? echt waar ? ik ga gelijk zoeken. thnx!
 
Origineel geplaatst door dextron

over die plugin ? echt waar ? ik ga gelijk zoeken. thnx!

Als je 'm gevonden het, doe je hier dan ff een linkje? :D
 
Die vsti heb ik ook gevonden, = leuk... je moet effe zoeken naar Synth Edit, daar is ie geloof ik mee gemaakt, en dan vindt je er nog een heleboel meer ... sommigen van die brouwsels werken niet, of de interface is veels te groot, maar dat synthedit is zeker de moeite waard om te onderzoeken, en gratis ook !
 
Back
Top