Versterker voor passieve!

@Cata

@Cata

nette prijs Onkyo m8000
Zou hem alleen al kopen omdat hij er zo mooi uit ziet


En dank u, ben nu dus alleen maar opzoek naar die M-serie. De zwaardere versies. Ik zag namelijk die M-8000 en dacht mwa. Toen ben ik hem gaan googlen en zag dat beest in het donker...........Mo@#5erF#$kin sheeeiiiiiT!!

Die M-501 en zo naar boven. Zit al op eentje in Duitsland te pieken voor €585.
2x350! hou op hoor!
 
Ik heb sinds kort hetzelfde setje (TB2+) staan. Ik weet niet hoeveel je ze aangeboden hebt gekregen. Maar als je de passieve koopt en de originele amps van de actieve er apart bij koopt ben je stukken minder geld kwijt dan een volledig actief setje ;-). Je hebt 2 mogelijkheden, de oudere Flying Mole amps en de nieuwe PMC amp. De Flyings zijn ietjes goedkoper dan die PMC's maar hebben iets minder power. Het is wel iets boven je prijs aangezien het monoblokken zijn en je er dus 2 nodig hebt.
 
Ja de amps van de huidige kosten €816 per stuk. De flying mole kan ik niet vinden. Ben druk opzoek geweest maar weet ze maar niet te bemachtigen. Mede omdat ze failliet zijn denk ik!


.
 
800 /stuk ? das wat veel niet? Ik kwam 400 pond goedkoper uit voor de TB2+ en 2x PMC DS-001 ipv van een actief setje TB2S-AII( die met de pmc amps dus ). Waarom of waar het verschil juist zit weet ik niet en bij PMC bieden ze de DS-001 amp aan als upgrade pack voor de passieve en de actieve flying mole versies. Ze klinken beide evengoed al vin ik dat die mono blocks erg krachtig en precies klinken vergeleken met een gewone ( hifi ) amp.
 
2x 130Watt op het podium?
Nee, deze is toch meer gemaakt om studio monitors aan te sturen. Ik ken ook wel mensen die hem daarvoor gebruiken.
 
De distributeur van PMC, die wist mij te vertellen dat de DS-001 dus €815 ex kosten. Volgens mij is een nieuw setje TB €3200 en de DB €2400 ex. Dat zou dan inderdaad €850 schelen. Maar voor €1600 koop ik liever een andere versterken met ook nog wat ingangen.

:)
 
Ik heb lang naar volle tevredenheid een behringer A500 gebruikt.
Die heb ik onlangs vervangen door een Prefer Point 5. Die klinkt gewoon iets voller.
Maar de A500 kan ik je echt aanbevelen.
Mocht je interesse hebben dan weet ik wel iemand die er eentje te koop heeft.
 
Meestal zit die "hifi" kleuring in de speakers, als je bij een goede hifi versterker de toonregeling en loudness uit zet zijn ze meestal wel redelijk neutraal.

De echte grote jongens hebben niet eens een loudness. Dat is ver beneden hun stand.

Maar goed dan praat je wel over het top segment en dat is hier niet aan de orde.

Paul
 
Geen grap, nooit meer iets anders. Ik heb dus vandaag, terwijl ik het setje al meer dan een week heb staan, twee Rotel RB-971 gelinkt aan mijn PMC's.

Ik heb KRK's gehad, ik heb een tijdje op ns-10 gemixed, ik heb Alesis gehad en heb de Dynaudio's vele malen gebruikt. Maar dit slaat echt alles!!!! Nog niet eens fatsoenlijke merk kabels kunnen kopen of wat, maar wat er uit deze fakkers komen is niet normaal.

Mensen hebben me gezegd dat ze mijn mixen goed vonden. Stelletje idioten, een mongool met twee handen vol met vaseline mixed nog beter. Heb ik al die tijd deze stront gemaakt?

Kortom, wat een beeld hebben deze monitoren! Ik weet niet of ik een ban krijg maar GODVERDOMME zeg!
 
Aangezien de "Recommended Amp power" 40 tot 150W is, zou je is kunnen kijken naar een tweede hands NAD versterker. Heb zelf ook een c320. Zeer mooi vol geluid. Tevens veel ingangen. Vaak hebben deze NAD's ook een ringkern trafo.

reviews van NAD c320 (2x 50 Watt)
Nad lijkt mij ook de beste optie. Nad versterkers geven een zeer gedetailleerd geluid, geven recht weer, hebben een geweldig stereobeeld, zijn erg stabiel en zijn tweedehands ook nog eens voor een erg goede prijs te krijgen.

Ja NAD is ook een optie, alhoewel, 50watt vind ik iets wat aan de lage kant dus ga je hoger stijgen de prijzen ook flink!


Ben inderdaad nog niet over die Adcom uit. Zit naar twee monoblokken te kijken. De 'Rotel rb-971' 180Watt per kanaal, en de ' Denon poa-4400' 150Watt!

Ik heb de Nad C350 (60W 8 ohm) en de C370 (120W 8ohm). Zelfs de kleine Nad is stabieler dan de Harman Kardon HK6800 die ik ook nog eens gehad heb. En die stond voor 120W in de specificaties.

Ik durf dan ook te wedden dat elke willekeurige Nad de BM15p's goed aan kan sturen.

edit: m.b.t. die Rotels; Rotel staat qua geluidskwaliteit minder goed aangeschreven dan Nad en aan zoveel vermogen heb je niks. Zijn wel stabiel trouwens. Je zou een kleine rotel kunnen halen om ze aan te sturen maar ik zou voor een Nad gaan. Een 2e hands betaalbare Rotel is altijd een oude bak en een Nad klinkt beter
 
Back
Top