MicroBook voor in je broekzak

Motu komt met een uiterst draagbare USB-audiointerface, de MicroBook.

attachment.php


De Microbook verandert je laptop in een draagbare opnamestudio. Dankzij de vier ingangen en twee uitgangen, gecombineerd met mix- en effectmogelijkheden heb je alles dat nodig is voor professionele opname- en afspeelmogelijkheden.

Motu heeft goed nagedacht over een brede inzetbaarheid van de interface. Zoals je mag verwachten is de microfooninput voorzien van phantompower en is input twee voorbereid om direct je gitaar in te pluggen.

Behalve de DSP met uitgebreide effectensessie is er ook software meegeleverd om uitgebreide analyses van je audio te maken.

Meer info: www.motu.com

Prijs indicatie: 200~250 euro, verkrijgbaar in juli.
 

Attachments

  • image2.jpg
    image2.jpg
    27,8 KB · Bekeken: 76
  • image.jpg
    image.jpg
    37,5 KB · Bekeken: 78
  • Microbook.jpg
    Microbook.jpg
    15,6 KB · Bekeken: 72
Last edited by a moderator:
voor die prijs erg leuk! Vooral de feature dat je via de mixing software verschillende tracks en/of inputs naar de 3 verschillende outputs kan routen :)
 
Eindelijk... portable a la apogee duo / babyface, maar dan zonder die crappy breakout toelie en gewoon dedicated balanced jacks in/out, en ook nog eens 3 verschillende assignable outputs. Hier zat ik echt op te wachten.
 
Eindelijk... portable a la apogee duo / babyface, maar dan zonder die crappy breakout toelie en gewoon dedicated balanced jacks in/out, en ook nog eens 3 verschillende assignable outputs. Hier zat ik echt op te wachten.

Al vind ik geen volume knop toch wel een misser.
 
Misschien zijn er microfoons met een stereo jack waarbij 1 ringetje dus voor de fantoom is?
 
ja beetje vreemd, maar er is 48 phantom power voor condensor mics, volgens het filmpje wat je kunt zien op de motu site via een trs naar xlr plug. Er zal vast wel gedacht zijn aan phantom/line input switching..
 
Volledige specificaties:

  • 4-input, 2-output bus-powered "plug-and-play" USB audio interface for Mac and Windows.
  • 4 x 8 physical input/output channels.
  • 10-bus digital mixer to route and mix live inputs with live computer tracks.
  • Pre-amp equipped mic input with Precision Digital Trim™, 48V phantom power, and 20 dB pad.
  • Guitar input with Precision Digital Trim.
  • Stereo line level analog input (balanced TRS quarter-inch or stereo mini).
  • Stereo balanced TRS quarter-inch line level main outs.
  • Stereo eighth-inch "mini" line level out.
  • S/PDIF digital out (duplicates main out).
  • Headphones output on eighth-inch stereo "mini" jack with independent volume control.
  • Digitally controlled analog trim for all analog inputs.
  • Digital trim for all outputs.
  • CueMix™ FX no-latency mixing and monitoring with EQ and dynamics processing.
  • 7-band parametric EQ and compression.
  • Test tone and white/pink noise generator.
  • Advanced audio analysis software tools, including FFT display, spectrogram "waterfall" display, oscilloscope, X-Y plot, and phase torch.
  • Industry standard Mac and Windows audio drivers (Core Audio, Wave, and ASIO) for across-the-board compatibility.
  • Compatible with all current and recent generation Macs and PCs.
  • Includes AudioDesk DAW software for Mac, USB cable, and mic cable adapter.
 
het lijk me nie hanfig met opnemen, je kunt het inkomende signaal niet harder of zachter draaien

die mic 1 en git 2 input kun je neem ik aan ook voor bijv een synth stereo op te nemen?
 
het lijk me nie hanfig met opnemen, je kunt het inkomende signaal niet harder of zachter draaien

die mic 1 en git 2 input kun je neem ik aan ook voor bijv een synth stereo op te nemen?


volgens mij niet... er zit achterop wel een normale stereo ingang. en mbt volume; alles gaat idd via de software mixer, das wel jammer op zich..
 
Heb hem nu.. Hij klinkt goed maar ik ben redelijk teleurgesteld dat je de headphones niet afzonderlijk kan gebruiken.
Je hebt dus 6 fysieke analoge outs (Main out, Line out en headphones) maar software ziet er maar 1 van.. Heel jammer.
 
Back
Top