Test track one...

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
´No Return´

Sinds enkele weken heb ik eindelijk een fatsoenlijke PC met een Echo Mia geluidskaart. Om mijn kennis en gebruik van softsynths te oefenen heb ik een nummer, dat ik op dit moment erg lekker vind geremixed/gecovered, hoe je het ook wil noemen. Wie het nummer kent mag het zeggen, hehehe. Behalve de strings (Triton en JV1010) is alles ´soft´!

Graag wat reacties over het geluid, mastering en zo, aangezien ik dit erg lastig vind.

Eric
 
Ik vind het wel iets hebben hoor...

de bassline mag iets voller vind ik... Misschien kun je die ook de eerste helft monotoon houden en daarna transponeren tegen de melodie in als je begrijpt wat ik bedoel. Want na een tijdje wordt het een beetje eentonig...

Percussie mag meer geaccentueerd zijn, misschien een beetje lo-fi effect erop, met daarna een goeie compressor erover?
Ook mag de mix misschien een beter stereobeeld hebben...
 
Ik vindt dit sterk, zelf werk ik niet graag met soft! Ik denk dat ge beter kunt werken als ge een echt knopgevoel in de vingers hebt! Als je een grote studio hebt, zou ik enkel pc gebruiken als sequencer & mss de afwerking.
De drum zou ik ook ietsje beter laten uitkomen, effecten genoeg om dit te doen :D
De basslijn komt na 5 keer luisteren wel een beetje langdradig, ik zou er meer variatie insteken.

toch is deze track zeer goed! *D


greetzzz
djoene
 
Thanks voor de reacties. Dit nummer (een cover dus) heb ik ook alleen gedaan om te kijken hoe en wat ik met softsynths kan i.v.m. met mijn nieuwe pc/geluidskaart. Met mijn ouwe pc en soundblaster waren de mogelijkheden nul! Ik ga er ook niet veel aan veranderen of zo, ik ga mijn energie liever steken intoekomstige originele tracks. Nogmaals thanks.

Eric
 
Back
Top