Midi to Keystroke Windows

Bathmutz

Ouwe rot
Lid sinds
20 april 2005
Berichten
772
Locatie
Middelburg
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een een programma dat midi signalen om kan zetten naar keyboardsignalen. Om zo allerlei sneltoetsen te kunnen mappen op mn padkontrol.

Heb de Bomes trail versie uitgeprobeerd (slechts 20min.) echt geweldig. Voor mac zijn er genoeg gratis versies te vinden. Voor windows niet blijkbaar.

Zie: http://www.bome.com/products/miditranslator

Weet iemand iets?

Of een andere plek? :maffia:
 
de meeste zelfrespecterende DAW's kunnen dat standaard toch wel? ...dat kon zelfs Cubase 2.0 destijds :)
tenminste, zaken die met muziek te maken hebben nutuulk, tenzij je er hele andere dingen mee wilt doen zoals bijv. de internetbrowser openen als je op C-2 drukt of een race game besturen met de pitchbender :D
 
Haha, ja ik wil het gaan gebruiken met muziek. Ableton Live, wellicht Audition ook nog.

In Live kan je wel vanalles midi-mappen of keymappen maar niet de sneltoetsen zelf, vandaar.
 
Update:
Bomes Tranlator Classic (gratis te downloaden) gebruikt.

Ik heb mn Padkontrol in Native Mode met Bomes translator omgetoverd tot een sysex naar keyscript midi controller ding apparaat.

Komt er op neer dat ik de volgende functies (bijna het enige dat ik gebruik) via mn pk doe:
duplicate, copy, paste, slice, consolidate, delete, draw toggle, play/pauze, slice to midi, add + rename audio, add + rename midi, add warp marker, browse, escape, enter, vieuw toggle, undo/redo, fullscreen, ctr, shift, alt, loop, tap tempo, metronome, save, quantize, zoom in en out, grid in en out, rename en up down left right en scroll met de scroller.

Dat alles met een controller die tweedehands nu bijna niks meer kost. Echt gewelidig!

Heb m ook wit geverft en alle functie op de knoppen gezet.

Alle mix en transport functies via mn korg nanocontrol. Dus ik rock hem aardig muisloos hierzo.
 
Back
Top