ableton/usb issue

nielsderckx

chaoz please...
Lid sinds
22 juni 2009
Berichten
629
Locatie
weert
Goedemorgen medeforumleden,

Ik heb een probleempje;

Ik heb gisteren mijn Acces Virus TI2 Polar binnen gekregen (wauw trouwens) en die via usb (en midi) aangelsoten op mn pc.
Ik werk met ableton en de apc40.

Nu zit ik met het volgende, zodra ik de virus "opstart" (= als vstplug in in ableton laadt) dan stopt mijn apc ermee, en zodra ik mijn apc weer aan het rennen heb, reageert de virus niet meer.

Ik heb bij preferences de apc40 als controller ingesteld staan, maar ergens is er dus een conflict met de virus.

Ik heb dit probleem ook gehad met mn maschine en ableton, dacht dit toen opgelost te hebben door de beide apparaten op een andere usb ingang aan te slutien (had ze eerst samen op 1 hub zitten) Maar moet zeggen dat ik ze de laatste tijd eigenlijk niet meer samen binnen ableton gebruik, dankzij de nieuwe drag en drop funktie in de 1.5 update van Maschine

maar in dit geval zitten de virus en apc40 al op aparte ingangen. Ik krijg ze dus niet samen aan de gang binnen ableton, en op een gegeven moment reageerde ook mijn midi interface (esi m8uxl, ook usb) niet meer.

Is dit iets binnen ableton of zou het een instelling van bv mijn usb-unit in mn pc kunnen zijn ?

Alvast bedankt voor jullie tips!
 
Een aparte USB ingang wil niet zeggen dat ze ook echt op een aparte USB hub op je moederbord zitten.
Het kan dus prima dat de twee apparaten elkaar kwa bandbreedte flink in de haren zitten. De Virus Ti(2) gebruikt in ieder geval flink wat USB bandbreedte.

Experimenteer eens met andere USB aansluitingen of probeer uit te vinden welke USB aansluitingen op je moederbord op een andere interne hub zitten.
 
ok, dat is een goeie, ga er mee aan de slag, bedankt!
 
Ik gebruik ableton en de apc40 cotroller met de ESI m8u midi interface. Ik heb veel problemen gehad met de driver van de ESI m8u. Na het installeren ervan had ik constant problemen. Ik heb die driver dan verwijderd en onmiddelijk ook al mijn problemen met mijn rand apparaten.
Misschien het proberen waard...
 
Back
Top