Nord Lead 2 PCMCIA backup ?

bieke

Stamgast
Lid sinds
17 december 2007
Berichten
117
mjah, wederom een domme vraag maar ik ben hier dan ook om bij te leren dus ... 'k heb sinds kort een Nord Lead 2, heb ook een PCMCIA kaartje erbij, en heb daarop een aantal zelfgemaakte sounds, en wil daarvan een backup maken op m'n computer.
Lukt me dus niet.
Wat is hiervoor de geijkte methode ? Ik gebruik Nordgen editor om sounds naar de NordLead te gooien, maar andersom lukt het me niet.
Wie kan het mij ff uitleggen?
bedankt
:biertje:
 
Je kunt natuurlijk Midi dumps maken, maar dat is lastig.

In NordGenerator ga je SysEx en kies daar receive...
Op de synth dump one [Shift+OctUp] en als je de Midi goed hebt gedaan (Midi kabel in en bij Midi In de juiste port, dan floept NordGen in de Patch...

Ik weet even niet of er een Dump All gemaakt kan worden. NordGen moet dan een groter getal aangeven.
Geef wel even onder File het Clear Bank commando!
Je hebt de Bank dan in NordGen, die je kunt saven onder een naam.

Wil je de Programs los, geef dan het 'Explode' commando in File en delete [nord0.ngf], want dat is een volledig zero Program...
Dan kan he alle nord*.ngf files een aparte naam geven en ik maak dan ook een ander suffix: *.syx, want dat kan je meer gebruiken.
Een enkel file is 139 bytes. Is dat groter, dan is er wat mis gegaan.

Ik stuur je later meer info...

Wout
 
woohoo ! ik ga er vanavond mee aan de slag !
bedankt Wout
 
Net uitgezocht, maar je kunt ook Banks in één keer wegschrijven. [Dump All]
Dan heb je het op de computer...
Omdat je die stomme 'zero' Patch nog steeds hebt zijn het er natuurlijk 100 ipv 99, maar zoek Patch 1 op, check of inderdaad alle knopjes op ) staan en voer bij Edit de Cut uit [Ctrl+X]. Dan zijn alleen de 99 echte Programs in de tool. Save deze op de harde schijf en geef het geheel een leuk naampje...

Downloaden van een hele Bank naar de synth moet ik nog verder uitzoeken...

Wout

Zal de site aanpassen...
 
Wout, wat raad jij aan, om patches voor een NL2 te beheren op een iMac?? (intel) Kheb nog nooit patches opgeslagen via midikabels etc. kan dat dan in bijv. Garageband?
 
Ik moet heel eerlijk zijn...
Ik weet het niet precies...

Kijk, ik heb nog meegemaakt dat we in Nederland van 110V naar 220V werden omgebouwd. Dat was nog voor de aardgas switch :)
Leerlingen uit de zesde klas en later groep 8 hebben mij ingewijd mbt de computer, maar dat was nog Windows 2.0! Wat was 3.11 toch een verbetering...

En een Mac...?

Even geGoogled.

Misschien: http://mac.softpedia.com/progDownload/SysEx-Librarian-Download-12728.html
Ze zeggen dat het gratis is...

Wout
 
helaas doet de link het niet. Ik heb ook OS1.03 erop ipv van het nieuwe 1.06 (uit mijn hoofd) Tja, ik kom niet uit dezelfde tijd als jij, maar het is voor mij net zo'n raadsel :)
 
Hey Wout,

Niet van 125v naar 220v ;) ?

attachment.php
 

Attachments

  • Gloeilamp3.jpg
    Gloeilamp3.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 105
Natuurlijk ga ik geen bronnen tegenspreken, dus zal de conversie wel 125V > 220V zijn geweest! :)

Wout
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top