sequencer gezocht

emiel-r

Ingeburgerd
Lid sinds
28 december 2008
Berichten
51
Wie o wie helpt me verder met het volgende vraagstuk...

Ik zoek een hardware sequencer die het volgende kan:

1) patterns van verschillende lengtes tegelijk voor verschillende tracks afspelen.

2) Van alles kunnen editten en doen, vooral opnemen (step & realtime) terwijl de sequencer loopt.


Het moet hardware zijn omdat ik niet de hele tijd naar een scherm wil staren.

Wie weet of wat ik wil evt zou kunnen met ableton live in combinatie met een APC40. En dan zonder dat ik daar een monitor bij nodig heb. die leiden nogal af vind ik. Het is namelijk mijn bedoeling om hardware te 'bespelen', niet programmeren. (Andere softwaresuggesties icm controller ook welkom...)

Ik probeer al een tijdje zoiets in elkaar te zetten maar hier loop ik op vast. De muziek moet niet hoeven te stoppen namelijk... Veel sequencers vereisen dat of kunnen niet allebei de bovengenoemde opties. Ik gebruik oa: yamaha dx200, yamaha QY700, korg electribe er-1 mkI, E-mu command station, Acces virus KB, machinedrum.

Hoop dat jullie me in de juiste richting kunnen wijzen. :okdan:
 
Hee Emiel (-Ratelband?),

Alles goed? Nice.
Je zoekt een midi sequencer toch? Volgens mij is Ableton dan niet eens zo heel geschikt omdat je in session mode (volgens mij, ik noem het altijd clip mode) geen midi CC's kunt opnemen. Dat lukt alleen in eh, die andere mode, die ene die ik nooit gebruik, hehehe. Of ik moet iets over het hoofd zien...

Als het alleen om audio gaat blijf ik Ableton Live + een controller aanraden. Anders kom een keer langs en dan probeer je het even.
 
Heheej, ik wou je nog bellen hierover. Wil het wel een x uitproberen als ut kan, ja. graag! Neem ik gelijk die MD ff mee.

Midi sequencer inderdaad. En midi cc is wel belangrijk natuurlijk. Die command station werkt wel qua door blijven spelen, maar toch beperkt tot 1 globale patternlengte... Ook stepsequencing kan alleen als hij niet loopt gek genoeg... Ook na een edit, bv quantize, stopt ie met spelen...

We zoeken verder....
 
Wellicht dat het met een combinatie van simpele sequencers wel kan. Ik loop zelf ook tegen het zelfde probleem aan als jij. Iedere sequencer kan wel wat maar ik ben er geen een tegen gekomen die én real time is én loops van verschillende lengtes aan kan. De jacht ligt even stil maar misschien dat een RM1x toch wat meer real time is in vergelijk met een QY700. Dus dat ga ik verder onderzoeken.

Wel jammer want die QY700 heeft een bijzonder uniek chord transpose systeem :erm:
 
How about een MPC..

Je kan erg veel zaken editen terwijl hij loopt.. Alleen snap ik je vraag over patterns van verschillende lengtes niet echt..

In een MPC geef je aan hoe lang een sequence moet duren.. Maar je kan niet per track een andere duur aangeven, en volgensmij wil je dat wel.. Maar dan nog begrijp ik eigenlijk niet waarom, maar daar heb je vast een goede reden voor.. ;)
 
Live kan wel CC's uitsturen in Session mode hoor... Gewoon onder de envelopes.

Wat dacht je van:
Midibox V4 sequencer
Sequentix P3 (of Cirklon dalijk)
MPC (nog nooit mee gewerkt echter, wel benieuwd naar) heb je gelijk ook een dikke sampler
Spectralis (heb je gelijk nog veel meer mogelijkheden
 
Live kan wel CC's uitsturen in Session mode hoor... Gewoon onder de envelopes.

Uitsturen wel ja, maar opnemen was me niet gelukt op 1 of andere manier.

Kun je op een rs7000 alles zonder te hoeven stoppen? Die kan iig wel met patterns van verschillende lengtes overweg, meen ik.
 
Rs7000 kan niet alles. Je kunt wel van record naar play mode gaan zonder stoppen in grid en step mode, maar je kunt niet tussen om het even welke record modes switchen zonder te stoppen.
In de overdub en replace modus (dus de realtime record modes) kun je de opname pauzeren om bijvoorbeeld op een nieuwe track met een ander geluid of midi kanaal verder te gaan. Je hebt een pre en post quantize voor deze overdub mode, maar ik kan zo niet uit m'n hoofd zeggen of je een post quantitize hebt zonder dat je de sequence stopt. Ik denk het eerlijk gezegd niet, ik neem aan dat die post quantitize in de job menu zit en om daar iets te doen moet je de sequence altijd stoppen.

Trouwens Emil, als je de RS wil proberen, kun je altijd langskomen.

Edit: heb even gekeken, post quantize kan inderdaad alleen in het job menu, dus daar moet je de sequence voor stoppen. In overdub mode kun je de sequence overigens wel eindeloos laten loopen en de opname pauzeren (om vervolgens kanalen te muten, andere kanalen selecteren, nieuwe geluiden aanwijzen, etc), maar je kunt de opname niet verlaten en naar play mode gaan zonder de sequencer te stoppen.
Wel kunnen de tracks in lengte onderling verschillen, en midi cc kan aangepast worden zonder de sequence te stoppen.

Edit 2: zie nu dat de lengtes onderling welliswaar kunnen verschillen, maar dat je dan in overdub modus bij hetswitchen van opname tracks een 'phrase length mismatch' melding krijgt :( In grid en step modus is dat geen probleem.
 
Laatst gewijzigd:
Wie o wie helpt me verder met het volgende vraagstuk...

Ik zoek een hardware sequencer die het volgende kan:

1) patterns van verschillende lengtes tegelijk voor verschillende tracks afspelen.

2) Van alles kunnen editten en doen, vooral opnemen (step & realtime) terwijl de sequencer loopt.

1)
De elektron monomachine kan iets wat hier op lijkt:
Multi trig/transpose.

SEQ START (sequencer start) makes the sequence restart for each note played. The
sequence will be transposed based on which note is played. The original pitch will be
invoked on C-4. The multi envelope is trigged when notes are played (see page 42).



SEQ TRNSP (sequencer transpose) makes a sequence start and transposes the
sequence for the first note received on the multi trig channel.
Subsequent notes will only transpose the sequence and trig the multi envelope, so that the
sequence loop is never broken.
The action of the SEQ START and SEQ TRNSP modes can be delayed to an even bar of
the loop. This is controlled by the context menu named TIMING. If you want to stay in the
beat, set the TIMING parameter to what you prefer. A setting of 16/16 delays the action
until a full page of 16 trigs is played (four beats) in normal tempo mode.

waar het op neerkomt is dat je met seq start de afzonderlijke tracks in de monomachine kunt (re)triggeren en ook pitchen.
De monomachine heeft 6 (interne) tracks met elk 64 steps, die je ook in kunt stellen dat ze midi data uitsturen. Dit is niet alleen noot data maar ook parameter locking.
Verder heeft de monomachine nog 6 midi tracks welke ook noot data uit kunnen sturen.
Dit geeft je een sequencer met 12 midi tracks van max. 64 steps lengte welke je kunt retriggeren vanaf je midi keyboard (en dus met midi noten vanuit je sequencer).

Je kunt ook een soort van trigger quantize instellen, dus of ze direct getriggerd moeten worden of volgens een bepaalde quantize instelling.

Of je dik 1200 euro uit wilt geven hiervoor is natuurlijk een ander verhaal.
Je hebt naast de midi functionaliteiten die ik omschrijf dan ook een 6 parts synthesizer met 7 synthesizer engines (naar believen in te zetten op de 6 parts.).

Ik weet niet of je dit zoekt maar dit is dé optie als je een retriggerbare stepsequencer zoekt met maximaal 4 maten aan noot-data.

2)
Je kunt realtime opnemen, steps editten, swing veranderen, noem het maar op. Voldoet dus ook.

-C-
 
Correctie op mn voorgaande post:

Parameter locks van je synthesizer tracks zijn niet naar midi output te sturen.
De locks van de midi tracks wel

Parameter locks of the internal tracks are not transmitted over MIDI, because the
data transfer rate of the MIDI standard is too low for delivering large number of
control data in time.

-C-
 
maq16 doepfer?
wel erg basic en niet opnemen. alleen handarbeid. wel geheugens en veel knoppen
 
Dat wil ik nou ook altijd; patterns van verschillende lengte.

Ik heb een Spectralis gehad die dat kon, die klinkt fantastisch en kan veel, maar je verzuipt zowat in de opties die er op de kleine interface zijn geplempt.

Anders misschien: GenoQs Nemo?
http://www.genoqs.com/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=55
Geeft je ook nog 's de mogelijkheid om patterns "bij elkaar op te tellen" en ook nog een key te forceren.
Elke track kan ook op z'n eigen clock divider/multiplier lopen (in tempo maar een zelf in te stellen factor sneller of langzamer), en eigen endpoint hebben.
Je kunt ook akkoorden op een stap zetten.
Je kunt terwijl hij loopt volgens mij alles wat aan te passen is aanpassen.

Geil zelf nogal op deze bak, maar kost zo'n 1400 euri.... toch doet hij alles wat je wil... en denk ik overzichtelijker en krachtiger dan de Spectralis sequencer engine.
Die heeft wel weer een streepje voor, mijns inziens, door z'n waarschijnlijkheidspercentage op een stap z'n trigger. Weet niet of de Nemo dat ook kan.

Je moet het maar 's checken, die Nemo. Heeft ook nog een nog geilere grotere zus, de Octopus, maar die is niet betaalbaar voor gewone stervelingen, dus ik heb het er maar niet over.
 
Ik heb een Spectralis gehad die dat kon, die klinkt fantastisch en kan veel, maar je verzuipt zowat in de opties die er op de kleine interface zijn geplempt.

Is het OS inmiddels bruikbaar? Ik zag laatst complete veldslagen op het spectralis forum hierover.

-C-
 
ik zou voor een RS7000 gaan, dat is echt een keigoede hardware sequencer met veel edit mogelijkheden. Ook opnemen en door laten spelen, weer opnemen .. alles in realtime.
Ontzettend goede groove. Interne sounds zijn niet super super maar wel wat van te maken door de 6 outputboard door je mixer te gooien met externe fx.
Als klap ook nog een ala A3000 sampler erbij en je kunt niet missen.

Ik heb wat sequencers geprobeert maar de RS vind ik echt het fijnst.
Een MPC is ook zeker niet mis maar die zou ik kopen als ik echt hip hop style zou doen, de pads zijn zeker fijn, dat heb je bij een RS weer niet.
 
Is het OS inmiddels bruikbaar? Ik zag laatst complete veldslagen op het spectralis forum hierover.

-C-

Hij is altijd bruikbaar geweest, en hij is nu zelfs post versie 1. Het probleem is en blijft alleen dat Joerg allerlei dingen belooft en je dat vaak met een korrel zout moet nemen. Een nieuw OS met je gewenste en beloofde functies komt altijd wel weer een keer, daar geloof ik dan wel nog in, maar wel 2 jaar later dan beloofd. Dus koop alleen een Spectralis om wat het nu is en kan, niet want het eventueel binnenkort gaat kunnen..
 
Back
Top