Creatieve loops- en percussiesampler

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.718
Locatie
Utrecht
Ik zoek een hands on sampler / groovebox waarbij ik heel snel samples kan inladen en meteen kan knallen, voor gesamplede loops of percussie. Ik merk dat sommige samplers steeds om allerlei key ranges lopen te zeuren en dat wil ik dus zeker niet. Eventueel achteraf instellen prima mag best, maar niet steeds als ik gewoon een loopje in wil laden. MIDI sample dump of beter is een pré.

Vervolgens wil ik er live mee kunnen freaken, filters, fx, eq, bitdiepte bijvoorbeeld. Daarom zat ik zelf al aan een Yamaha SU-700 te denken, misschien dat iemand me daar wat meer over kan vertellen die hem heeft (gehad). Of zijn er misschien nóg betere opties? :okdan:

attachment.php
 

Attachments

  • su700.gif
    su700.gif
    23,9 KB · Bekeken: 41
k heb daar lang mee opgetreden met die yamaha en veel plezier mee gehad maar staat nu al even op non actief, nadelen zijn: niet alle effecten zijn in realtime tweakbaar en het inladen is traag. Ook het geheugen is beperkt in het gigabyte tijdperk.
ik denk dat er betere alternatieven op de markt zijn.
 
Volgens mij heeft de MPC wat minder real-time knoppen, wat ik wel als een nadeel ervaar. Ik ben op zoek naar een wat minimalistischere "computerloze" setup waarbij ik op semi-improviserende manier tracks kan maken met een mixer en een paar apparaten en effecten. Geen computer sequencer maar mijn QY700 en/of ingebouwde sequencers.

Dus zeker geen in Cubase ingetekende filtersweeps, gewoon alles met het handje, een beetje geinspireerd op de DJ-achtige manier waarop veel Detroit artiesten hun muziek maken (Jeff Mills mixt bijvoorbeeld zijn tracks net zoals hij zijn platen in elkaar laat lopen vind ik).

Welke nieuwe of tweedehands apparaten zouden dan beter dan een SU-700? Een RS-7000 of een MC-909 bijvoorbeeld?
 
korg esx misschien? is wel meer drum sequencer achtig, maar heeft ook speciaal kanaal om loops te splicen, en je kan natuurlijk altijd gewoon elke maat een loopje triggeren. lekker realtime tweakbaar.
 
Zou Korg ESX of Yamaha RS7000 zeggen (al heb ik persoonlijk nooit met de sample functie daarvan gespeeld).
 
VIk ben op zoek naar een wat minimalistischere "computerloze" setup

Maschine is dus niet wat bikkel zoekt.
 
Is een Soundbite micro/Pro/XL mss iets voor je?

http://www.redsound.com/

Ik heb zelf een XL en gebruik m in combinatie met mn EFX-1000 en Xone 3D en das best cool. Verder zitten er 6 sampleplaatsen op voor 1, 2, 4, 4, 8 en 16 maten en er zit een filterunit (LP/HP/BP) op.

Die SU700 heb ik inmiddels 5 keer gehad. Zoals Strekie zegt zijn niet alle effecten in te zetten. Daarnaast moet je over een loeistrak gevoel voor timing beschikken wil je je samples on-the-fly kunnen recorden en strak laten loopen.
 
De ESX lijkt me wel wat, de RedSound is te basic. Overigens wil ik best een computer gebruiken om samples te knippen en te loopen, het is geen overdreven purisme maar meer een middel om wat meer een live feel te krijgen.
 
Back
Top