Beste Sampler/pad control minimal/Tech house

Driez

Ingeburgerd
Lid sinds
22 juli 2008
Berichten
35
Ik ben opzoek naar een goede drumcomputer of drumpad om mijn setup uit te breiden.

Ik ben vooral bezig met producen van minimal/tech-house met veel drum.

vb:



Is het beter om dan te werken met een drumpad zoals:

alesis control pad
drumpad.jpg


Of een Elektribe ESX drumcomputer?

Ik wil dus vooral de percussie (snare, hihat, djembe,...) hiervoor gebruiken.

Alvast bedankt
 
Voor zo ver ik weet moet dat ook kunnen met een esx, ik weet er zelf ook nog niets van af, want ik ben zelf nog bezig met uitzoeken wat ik nu als eerste ga kopen.
succes in ieder geval
 
Ik zou voor house en aanverwanten ook voor een Korg Electribe gaan waarschijnlijk, toch kan je met een MPC prima doen wat jij wilt, er is eigenlijk teveel keus. :/
 
Voordeel van een MPC is dat je er ook nog veel andere dingen mee kunt.. Altijd een goede basis van een mooie setup..
 
Ik gebruik gewoon een goede oude vertrouwde MPC2000XL en een S950 en ik heb alle (vintage)-drumbak-samples paraat om die erin te laden.. Werkt als een trein! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
mijn ervaring is dat je sneller drums kan inkloppen op iets MPC achtigs (of die control pad) dan 'programmeren'...ook al kan je totaal ni drummen :-)

maar wat is de rest van je setup ??

zo'n pad's in combinatie met bvb ableton werkt voor mij sneller/beter dan een drumcomputer (ik sluit ze soms aan op een drumcomputer omdat het plezanter is om op die pads te slaan dan mn drumcomputer te 'programmeren')
 
monomachine vind ik qua drums nogal beperkt, al kan je zelf wel gemakkelijk 'percussieve' sounds maken ...maar een écht goeie kick bvb krijg je'r moeilijk uit + als je meerdere drumgeluiden op dezelfde tel wil, moet je x van de 6 sequencer tracks gebruiken...ik zou hem nooit aanraden als 'drumdoos'
als je't geld hebt is de Machinedrum de ideale Minimal-drumbox...maar als je dan weer meer 'echte' (zoals je bvb zegt djembe) geluiden wil, zal je voor de (nog duurdere) machinedrum UW moeten kiezen zodat je samples kan laden, de sounds die in de non-uw machinedrum zitten zijn nogal koud...warme percussie voor tech-house lijkt me er moeilijker uit te halen dan droge kille minimal geluiden

in een MPC kan je dan weer insteken wat je wil (een MPC 1000 is misschien perfect voor jou en goedkoper) en daarop zitten pads om op te kloppen
als je al een DAW hebt, kan je evengoed pads kopen natuurlijk

tja, aan jou om internet te checken op MP3's van de machinedrum, filmkes te zien op youtube, en vooral zelf dingen uit te proberen...
 
Machinedrum is idd wel een goeie, monomachine zou ik niet doen.
 
monomachine vind ik qua drums nogal beperkt, al kan je zelf wel gemakkelijk 'percussieve' sounds maken ...maar een écht goeie kick bvb krijg je'r moeilijk uit + als je meerdere drumgeluiden op dezelfde tel wil, moet je x van de 6 sequencer tracks gebruiken...ik zou hem nooit aanraden als 'drumdoos'
als je't geld hebt is de Machinedrum de ideale Minimal-drumbox...maar als je dan weer meer 'echte' (zoals je bvb zegt djembe) geluiden wil, zal je voor de (nog duurdere) machinedrum UW moeten kiezen zodat je samples kan laden, de sounds die in de non-uw machinedrum zitten zijn nogal koud...warme percussie voor tech-house lijkt me er moeilijker uit te halen dan droge kille minimal geluiden

in een MPC kan je dan weer insteken wat je wil (een MPC 1000 is misschien perfect voor jou en goedkoper) en daarop zitten pads om op te kloppen
als je al een DAW hebt, kan je evengoed pads kopen natuurlijk

tja, aan jou om internet te checken op MP3's van de machinedrum, filmkes te zien op youtube, en vooral zelf dingen uit te proberen...

Goed om te weten. Ik ken de beperkingen van deze machines niet goed. Vindt ze wel "cool" klinken. Weet je uit eigen ervaring of het inladen van samples makkelijk te doen is op de machinedrum UW? Of is het een omslachtig proces.
 
ik heb een UW, samples inladen is niet moeilijk (er is een tooltje voor C6 waarmee je samples kan uploaden naar de MD)...dit gaat wel traag.
Hou er ook rekening mee dat je 'maar' 32 samples kan inladen.
Maar mbv parameters kan je van bestaande klanken zoveel aanpassen, dat je eigenlijk vanuit 1 sample (of 'machine' die er al in zit) honderden andere 'sounds' kan maken (je kan bvb uitgaande van een Tom machine ook bass klanken maken of synth door de juiste parameters te wijzigen)
Zie mn signature, ik heb best wat gear en drumcomputers, maar Machinedrum is echt een klasse apart...
 
Back
Top