Jomox xbase 999 midi drum kit change

tom.derksen

Nieuwkomer
Lid sinds
31 juli 2009
Berichten
18
Beste audiofielen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige machine, de 999.
Deze sequence ik met Ableton. Waarbij ik de -kick-, -clap / snare-, en -hihats / ride- in 3 aparte track aanstuur in Ableton.

Nu wil ik de xbase gebruiken in een live set up. Dat wil zeggen dat ik geautomatiseerde bank/program changes gebruik. Bij mijn synths doe ik dat heel gemakkelijk door bij de clip aan te geven welke bank, sub-bank en program hij moet selecteren als ik op play druk.

De vraag is:
Is het mogelijk om op eenzelfde wijze een 'drum kit change' door te geven bij de jomox 999, zo ja, hoe?
Want op de wijze zoals ik een program change bij mijn synths doe lukt het niet.

Ik kan 256 verschillende drumkits opslaan in het geheugen. Als ik dus een nieuwe nummer start in mijn liveset, dan wil ik wel dat hij de juiste drumkit daarbij pakt. Zodat mijn kicks en andere instrumenten elke keer hetzelfde klinken.


Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Groet,

Tom
 
RXPG (oid) aan zetten in midi options..(recieve program change). Juiste midikanaal erbij en klaar.

grtzzzRb
 
Inderdaad, dat zou ook mijn idee zijn.
Maar in het midi menu is enkel een Txprg te vinden (dus, transmit program change). Ook als deze aan staat, dan pakt hij geen program change vanuit ableton gestuurd.

Nog andere suggesties??

Alvast bedankt.
 
OF Een device map opsnorren of maken voor de xbase?
en dan standaard routen via external instruments
 
Opgelost!
Na een sysex dump met de nieuwste OS 1.31 pakt hij gewoon de bank en program change zoals het hoort!:)

Nu kunnen we in de filters duiken:D

Bedankt voor het meedenken.

gr.
 
Die heb ik nu erop gezet ja:S Typfout.

@ RodmanSan: Heb jij ook nog een 999? Het x-filter al onder de knie??

(beetje offtopic, maargoed. Wat tips via pm wellicht:))
 
Back
Top