Akai CD's inlezen met AKAI S-3000XL

Chim

Ingeburgerd
Lid sinds
30 juli 2007
Berichten
36
Locatie
Amsterdam
Ik heb een Akai S-3000XL sampler en wil graag CD’s met Akai files met mijn sampler inlezen. Nu kan dat natuurlijk d.m.v. een SCSI-verbinding tussen mijn pc en de Akai, maar ik wil geen SCSI-adaptor op mijn pc aansluiten. Wat is een goed en gebruiksvriendelijk alternatief?

USB>SCSI adaptor gebruiken tussen pc en Akai (als die makkelijk te vinden zijn)
SCSI CD-rom speler direct op de Akai aansluiten
Iets anders
 
SCSI CD-rom speler direct op de Akai aansluiten

Dat is de makkelijkste en meest trefzekere oplossing.

USB/SCSI werkt lang niet altijd, omdat die adapters vaak alleen disk-emulatie doen en niet met MESA kunnen praten. De computer ziet alleen een USB disk en kan niet op SCSI-niveau met de sampler praten.
 
Of het handig is weet ik niet, maar het werkt wel ;):
Een SCSI zip drive op je sampler aansluiten. Een USB of parallele zip drive op je PC aansluiten met hierin een AKAI geformateerd (ge-arranged) zip schijfje.
Met Chickensys translator kun je nu hele AKAI volumes of losse program's van je PC-CD-rom speler naar de PC-zip drive slepen. Vervolgens het schijfje in de SCSI zip drive steken en inlezen met de sampler

Cheers
 
Vervolg...

ipv met 2 zipdrives te werken, kan je ook een Iomega Zip 100 pus gebruiken. Deze kan zowel SCSI als parallel aangesloten worden of een Iomega Jaz drive met een traveller erbij (SCSI to parallel converter)
Scheelt 1 apparaat:), maar je moet wel kabels wisselen ;{ (zonder te hotpluggen anders blaas je de SCSI-interface van de S3000XL op)
 

Attachments

  • iomega-jaz-traveller.jpg
    iomega-jaz-traveller.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 66
Laatst gewijzigd:
gewoon scsi cardreader zoeken.
512 MB CF kaart erbij
en usb Cardreader

Klaar!
kheb zelf scsi cdrom erbij en backup mn 512 kaartjes af en toe gewoon naar cdrom
 
Hi,

Ik heb op de S3000XL altijd gewerkt met allebei...een zip drive en een SCSI CDRom speler...en dat werkte perfect.

Ik heb geloof ik nog een SCSI CDRom speler (de hierbovengenoemde) op zolder liggen.

Laat maar weten als je interesse hebt...dan ga ik ff de zolder op. Kan je 'm komen ophalen als je zin hebt.
 
Back
Top