Op zoek naar goeie sub! Tannoy, KRK?

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Ben op zoek naar een geschikte sub rond de prijs van 400 euro. Ik gebruik de TANNOY active reveals als monitorspeakers.

images


Ik twijfel tussen de Tannoy TS8 en KRK 10s.

Beide heb ik nog niet gehoord, maar vind het ook erg lastig om naar een sub te gaan luisteren in een feedback winkel of iets dergelijks. Ik was dus op zoek naar de meningen tussen deze twee en misschien heb ik andere over het hoofd gezien.

De KRK 10s heb ik vaker in kleine studio's gezien, maar de TS8 is van hetzelfde merk als mijn monitors, maar jah.. Boeit dat?

De prijzen zijn zover ik ze tegenkom:

KRK 10s: 400 euro
Tannoy TS8: 500 euro

Ik hoop wat handige tips te krijgen, voordat ik mijn keuze ga maken.

Groet Alexander

KRK:
images


images


TANNOY:
images


images
 
ok, klinkt goed. Bedankt voor je reactie.

iemand uberhaupt wel eens gewerkt met die Tannoy Sub?
 
Heb hier ook een KRK subje, tijdelijk, totdat er genoeg centen zijn voor de PSI sub. Moet zeggen dat ie erg goed is voor dat geld!
 
Had eigenlijk wel wat meer reacties verwacht. Dacht dat die krk wel erg populair is. Nu zit ik er trouwens mss over te denken om andere monitors te halen ipv nieuwe sub.

Het is wat duurder, maar goed. Wil graag die Mackie Hr 824 aanschaffen.
 
kweet alleen dat ik net mn studio samen heb gevoegd met een andere gast die krk 8's heeft en dat mn miezerige Dynaudio bm5'As de krk's als karton laten klinken..ook in de laag. Dat is dus A/B'en op een digi 003. Tot nu toe is er bij niemand twijfel geweest die in de studio heeft gestaan.

krk wordt als goed gezien omdat iedereen ze heeft en er blij mee is omdat zij eigenlijk niks anders ernaast hebben gehoord(niet in de winkel, ergens waar je mixt). Nou ben ik niet specifiek krks aan het bashen hoor. Misschien klinken mn dynaudios ook weer ruk als je een paar genelecs ernaast zet, maar wilde even de krk hype een beetje tegengaan. Kheb al een paar mensen in de studio gehad inmiddels met: "oh jij hebt ook krk's, vet zijn ze he! ik heb ze ook." zij zien de dyns niet eens staan.

om weer on-topic te komen...kzou niet op 3 reakties afgaan omdat men erg blij is met de enige sub die zij ooit hebben gehoord. Zelf wil ik ook een sub erbij omdat mn ruimte te groot is voor de bm5a's en zij eronder lijden, maar kzal adhv deze krk ervaring toch wat doorsparen denk ik.
 
mss is er tegenwoordig ook wel een beter alternatief voor die mackies....
ik geloof dat idd de nieuwe genelec serie weer aardig goed is....
 
@cult45: ik begrijp wat je bedoeld over de KRK hype. Daarom zocht ik eerst naar monitoren anders dan KRK maar na een hoop gehoord te hebben (in Feedback R'dam, heb je zo'n hele muur aan monitors) klonken die rp6jes toch echt een stuk helderder dan de rest uit die prijsklasse. En inderdaad, ze zijn vet! ;) alleen dus jammer van het gebrek aan sublaag.. iets waar mijn buurman wel blij mee is dan weer.. :)
 
ik zou zelf ook nooit kiezen voor monitoren van krk, ben dan ook erg blij met mijn adams. Maar ik kreeg een hele goede deal op een 2 maand oude krk 10s (275 euro, incl extra audio interface en een zooi kabels, met nog 22 maand garantie) en ik gebruik hem maar een heeeeeel klein beetje voor mijn laag. dus ik ben vooral voor dat geld erg contant met mijn sub :)
 
sry voor late reactie.

Heb nog wat mensen over die sub van KRK gesproken. Naar hun mening was die buiten proporties luid en oncontroleerbaar. Heb nog wat dieper in de buidel getast en heb me eigen getrakteerd op 2 nieuwe MACKIE HR 824 MKII.

Morgen krijg ik ze binnen en denk dat het nu wel goed zit met het laag.

Bedankt iig!
 
Back
Top