Monitor kapot?

Stabby

Ouwe rot
Lid sinds
20 augustus 2008
Berichten
1.126
Locatie
Sint-Niklaas, België
Ik heb net mijn Tascam VL-A5 van Musicstore Köln ontvangen. De ene monitor werkt prima, de andere daarentegen... Ik sluit alles aan, stel het volume halfweg in, druk op de aan knop. Enkel één van de monitors speelt. Uit de andere krijg ik geen geluid. Als ik wat aan de geluidskabel pruts (aan de audioingang van de monitor) hoor ik een heleboel luide plopjes. Plots werkt de monitor wel gedurende 5 seconden met heel veel ruis. Tenslotte een plopje en geen geluid meer.

Dus....terugsturen dan maar?
 
Zeg me alstublieft dat ik niet beide monitors moet terugsturen. Dat zou helemaal kut zijn...

En OMFG. Volgens De Post kost dat gewicht naar Duitsland €65????
 
Naja.. , het hoeft natuurlijk niet , ze kunnen je ook één nieuwe geven denk ik? 1 van mijn rp6jes was een tijdje geleden kapot gegaan net na aanschaf toen heb ik beide terug gestuurd en een nieuw setje gehad. Waarom ik dat deed , sja.., ?

Misschien even informeren bij Musicstore wat het beste is. Is het overigens echt een setje of hoe worden ze verkocht? Daarmee bedoel ik of die dingen gematched zijn met elkaar of niet.
 
Ja, dat is goede service van Musicstore. Ik heb eens een Kurzweil ME-1 besteld bij hun en die deed het ook niet. Heb opgebeld en ze zouden de volgende dag een wagen sturen om hem op te halen. Omdat ik toch in Dusseldorf moest zijn heb ik maar een kleine omweg gemaakt naar Keulen en kreeg in de winkel meteen een nieuwe module in mijn handen geduwd, zonder ook maar het garantiebewijs oid te laten zien.
 
O jee! Net een paar dagen geleden een setje Tascam's VL-A5's besteld bij Thomann.
We rammen ze genadeloos aan de schandpaal toch?
1 verkeerd woord en ze hangen in de eeuwigheid!
Tascam heeft nog wat goed te maken met de bezitters van een 2488 Mark 1.
Ik heb een Mark 2 en Tascam kan zich geen ontevreden klanten meer veroorloven. Thomann rules ;-) toch?
Slijm, slijm.... jullie horen nog van mij........ Musicstore? Wie is dat?
 
:kroon: De klant is koning!
Vergeet niet om deze link op te nemen in eventuele correspondentie......
 
Als ik wat aan de geluidskabel pruts (aan de audioingang van de monitor) hoor ik een heleboel luide plopjes. Plots werkt de monitor wel gedurende 5 seconden met heel veel ruis. Tenslotte een plopje en geen geluid meer.

Dus....terugsturen dan maar?

Heb je de kabel al getest? Heb je de goed werkende monitor ook al eens aan die kabel gehangen op die output van je mixer/geluidskaart? Dit om zeker te stellen dat het echt de monitor is, en niet de kabel of de output van je apparaat.
 
Heb je de kabel al getest? Heb je de goed werkende monitor ook al eens aan die kabel gehangen op die output van je mixer/geluidskaart? Dit om zeker te stellen dat het echt de monitor is, en niet de kabel of de output van je apparaat.

Zoals ik zei, alles geprobeerd. Drie verschillende kabels, aangesloten aan verschillende toestellen (MP3, synth, piano), zowel rechtstreeks als via mixer. De power cable van de andere monitor eens geprobeerd. De monitor is zeker weten defect.

Net kostenvrij opgehaald door UPS en ik kan volgende week een nieuw setje verwachten.

Van wat ik van de werkende monitor heb gehoord, mag ik zeer tevreden zijn. Beste prijs-kwaliteitsverhouding zonder twijfel.
 
Back
Top