Eindversterker Alesis vs. Samson

arnomusicman

Radiation!
Lid sinds
14 december 2001
Berichten
4.271
Locatie
Zevenaar
Keuze eindversterker:

Binnenkort wil ik een nieuwe eindtrap voor in mijn studiootje kopen.
Nu denk ik aan de Alesis RA-300 of de Samson Servo 260.

Heeft er iemand ervaring met één van deze versterkers of een aanbeveling voor één van beiden?
Suggesties voor andere eindversterkers in deze prijsklasse zijn ook welkom.

Nu heb ik een MAM PA100 (2x50W), maar die ruist iets. En ik wil naar een zwaardere eindtrap gaan. Als ik binnenkort monitorboxen ga kopen, wil ik ze niet meteen opblazen omdat de versterker gaat clippen.
 
ik gebruik de RA-150, het kleinere broertje van de Alesis RA-300, naar echt alle tevredenheid.
Nog nooit een probleem mee gehad, klinkt zuiver en ruisvrij, stevig gebouwd, stille voeding... echt een prima bakkie.
En ze zien er nog mooi uit ook ;)
 
versterkers :Z

Ik heb zelf de Samson Servo 260 in combinatie met spirit Absolute 2's (95watt rms).
Tsja wat is er over te zeggen. Hij ruist in ieder geval niet hoorbaar,
doet het al trouw zo'n zes jaar en gaat erg hard. Meestal zet ik 'm op
een kwart en als dan het signaal uit m'n mengpaneel maximaal is wordt het
al moeilijk om elkaar te verstaan.

Ik ben er dus wel positief over maar dat zul je vast ook over de Alesis horen.
 
Tja ik heb exact dezelfde combinatie als de bovenbuurman.
Ik heb de amp altijd voluit staan en volume regel ik met de mixer meestal een kwart tot de helft, gaat aardig hard moet ik zeggen en prima amp-je.
 
ik gebruik de RA-150, het kleinere broertje van de Alesis RA-300, naar echt alle tevredenheid.
Nog nooit een probleem mee gehad, klinkt zuiver en ruisvrij, stevig gebouwd, stille voeding... echt een prima bakkie.
En ze zien er nog mooi uit ook.

Hetzelfde geld ook voor de RA-300 en vergeet ook vooral de mooie blauwe led niet ;)
 
Back
Top