Vocode-O-Matic (vocoder)

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Hoi,

ik heb een hele tijd geleden ( in 1998 ) een vocoder geschreven in software. De software draaide op een linux machine onder X. Die was file gebaseerd. Ik had toen ook een versie die op een DSP-kaartje draaide en die ik live kon gebruiken. Ik heb de software destijds Vocode-O-Matic gedoopt. Voordat je het vraagt: om e.e.a. te poorten naar VST ontbreekt mij de tijd ( en het animo ).

In alle bescheidenheid kan ik zeggen dat ik 'm erg goed vind klinken en dat komt denk ik voornamelijk door de filters die er in zaten die bedacht zijn door Jon Dattoro. Wie geinteresseerd is, verwijs ik graag naar zijn publicatie "Dattoro, Jon, Effect Design, Journal of the Audio Engineering Society, Vol. 45 No. 9, 1997". Ik heb er iig veel muziek mee gemaakt. Voorbeelden ervan zijn te vinden op http://z-universe.dyndns.org onder music -> 'Vocoder Mania'. Met name in het nummer Shift is de vocoder prominent te horen.

Er zitten een ziljoen instelmogelijkheden in het ding en ook een simpele soft synth om een carrier mee te maken.

Onlangs heb ik dat projectje weer opgepakt en ook draaiend gekregen onder OSX ( de intel versie ). Ik zou het leuk vinden wat feedback te krijgen over de vocoder voor het linux- en OSX-platform. Wie belangstelling heeft, verwijs ik naar http://z-universe.dyndns.org/software/sculpt_o_sound/software02.php Laat je e-mail adres achter en geef het platform aan waarop je de vocoder wilt draaien, dan mail ik je een versie.

Groeten,

Zaphod B.
 
Oh, ik dacht al dat het onderdeel van een obscuur etnolect was. In dit geval, zeg maar 'interlect'. Ik vraag me overigens af of er meer reacties zouden zijn geweest op de oorspronkelijke post als ik het jaartal er niet bij had genoemd. Uiteindelijk gaat het om een stuk software dat 'nog steeds' werkt. Of zijn er zo veel minder muziekmakers die linux of een mac gebruiken dan ik dacht? Rant, rant....
 
Geen mac/linux. helaas....

En helaas is er naar mijn mening ook nog steeds geen goede VSTi vocoder op de markt...
Met als positieve uitzondering de vocoder uit Reason
 
Back
Top