Servicebeurt Yamaha CS 60?

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Lid sinds
16 februari 2009
Berichten
548
Locatie
Haarlem
Beste mede-synthesizerliefhebbers! hopelijk kan ik een beroep op jullie kennis doen!

Mijn ooit in perfecte staat bij een synthesizer shop op de Rozengracht in Amsterdam gekochte CS 60 zou ik zo onderhand weer eens een servicebeurt willen geven, alsmede wat kleine reparaties aangezien de aftertouch niet meer werkt en legato ook niet. De winkel waar ik hem heb gekocht bestaat helaas niet meer (weet de naam niet meer, eigenaar was een zekere Rob (met sikbaardje!)).

Ooit heb ik een aan/uit footswitch in de volume control jack gestoken, slecht idee! bleek o.a. een opgeblazen weerstand te hebben opgeleverd. Die weerstand, zo'n witte, rechthoekige die van cement lijkt, was makkelijk te vinden en te vervangen. Voor het doormeten van de rest van de electronica heb ik echter de apparatuur, kennis en tijd niet...

Ik vroeg me af of iemand een plek weet waar ik hem in liefhebbende handen ter reparatie kan afleveren, bij voorkeur in de Randstad (Haarlem). Ik heb er totaal geen haast mee, maar het zou mooi zijn om hem weer in polyfone modus als waar muziekinstrument te kunnen bespelen in plaats van als monofone detuned synth ;{

Alvast bedankt!
 
Back
Top