Monitors voor FLAC-muziek + synths

Volgens mij hoef je hier allemaal geen rekening mee te houden als je monitors koopt.
Zolang het liedje met de slechtste kwaliteit maar het slechts klinkt :D

Ik snap ook niet dat je flac gebruikt wav is veel makkelijker, namelijk compatible met bijna alles.
Bovendien een hoger bitrate dus beter ;)
 
De Yamaha HS50M bijvoorbeeld, die klinken zeer schel maar zijn perfect om te mixen (als je mix daarop goed klinkt, klinkt het overal goed op).

Dat riep men vroeger over de NS-10 lieverd. Dat Yamaha met dezelfde looks nu probeert "een nieuwe NS-10 ervaring" probeert neer te zetten is pure marketing (niet dat die HS slecht zijn hoor, maar daar gaat het nu even niet om). Probeer je eigen mening te vormen en niet na te praten wat anderen hebben ondervonden, of wat de big boys roepen. Ga naar een muziekzaak, neem wat ...eh...FLAC'jes mee (ik blijf hem hilarisch vinden)...en luister naar verschillende speakersetjes. Komt jouw favoriet vanzelf boven drijven.

Verder is die akoestiek een punt waar ik me bij aansluit. Ik heb in het voorjaar nieuwe RP6'jes gehaald. Ben nu mijn akoestiek aan het doen, omdat ik te weinig aan die speakers heb momenteel. Het knalt hier de pan uit, terwijl er helemaal niet te veel bas in een mix zit.
 
Back
Top