Vragen omtrent TCE Fireworx

RodmanSan

De BroekWapperBassenMan
Lid sinds
16 juli 2008
Berichten
1.184
Locatie
mijn hok in E-Troid
Ik heb via een deal een TCE Fireworx op de kop kunnen tikken...nu vraag ik mij 2 dingen af over de staat van deze multi-effecten doos.

- Ik heb mijn studio centraal geschakeld...dus de aan/uit van de Fireworx staat op de achterkant al aan...als ik deze vanuit een koude start centraal aan gooi duurt het gemiddeld 35 sec. voordat deze pas aan springt....is dat normaal ?
Heb namelijk ook een Finalizer...en als ik deze aan zet gaat dit per direct.

- De druk toetsen aan de voorkant kan ik zo'n halve centimeter naar links en naar rechts schuiven...geloof dat normaliter deze altijd vast op een punt zitten...of is dit ook de ervaring van andere gebruikers..?
 
Mijn Fireworx springt meteen aan, of na paar seconden max. (Maar het is erg onpraktisch dat -ie geen aan/uit schakelaar op de voorkant heeft.)

Van de wiebelende knopjes heb ik geen last op de Fireworx. Maar wel op de D-Two, daar schuiven er ook een paar irritant heen en weer, al vanaf het begin. Werkt verder wel allemaal goed. Ik heb er vaker over gelezen, schijnt een echt TC kwaaltje te zijn.
 
Hmmm...ik had al iets gelezen dat die voedingen naar de gort konden gaan....neem aan dat deze dan onderweg is....hmmm...:/

Omtrent de knoppen heb je idd. gelijk...ze werken allemaal goed....komt alleen erg goedkoop over dat die zo kunnen schuiven.
 
Even een update....de knoppen heb ik weer vast kunnen zetten door de gehele front uit elkaar te halen en het knoppen gedeelte weer op de juiste manier te bevestigen (was los geschoten).

De voeding ben ik bijna uit....na lang testen erachter gekomen dat er een kleine condensator een breuk had....en een grote tbv. de 220V een natte broek had die op het eerste gezicht niet te zien was.

Nadat ik deze eruit gesoldeerd had zag ik dat ie aan de onderkant nat was....dus die ga ik maar vervangen....denk dat dan het zaakje is opgelost daar mijn vermoeden al in de richting van een condensator was.
 
Heeft er misschien iemand een pc editor gevonden of gemaakt voor de TC Fireworx?
Krijg namelijk behoorlijk last van mijn rug nu.
 
Back
Top