Mixertje Tapco.. (OK of ROMMEL)

Om maar weer op het onderwerp terug te komen. Ikzelf heb ook een tapco blend 6 gehad en het zijn wel leuke mixertjes, zeker voor dat geld zijn ze best wel goed.

Maarja, na een maandje weer verkocht omdat ik iets groters nodig had.
 
Zelf heb ik een paar maanden geleden een Tapco 260FX 12-kanaals gekocht.
Bevalt uitstekend: bij de effecten valt vooral de Cathedral op; fantastisch en dat voor een mixertje van rond de 130 euro.

Eigenlijk wilde ik een 24 kanaals hebben maar bedacht me dat je voor die prijs beter 2 12-kanaals mixers kon kopen. Is ook zo: minder snoeren door de kamer/studio en in mijn situatie (met aparte Tascam hardware recorder) een goede zet. Bovendien heb je dan 2 verschillende sounds en effectprocessors.
 
Tapco is volgens mij de budgetlijn van Mackie (Tapco by Mackie), en tapco mixers zijn prima mixers voor het geld.
Veel beter dan Behringer analoge tafeltjes, want die kosten ook geen drol en ze meten zich al wel aan de kleinere soundcrafts (12 kanaals tafeltjes e.d.) wat betreft de sound. Vervormt niet snel, geen verkleuring in je geluid e.d.

T_Sound
 
Onrust, als ik je tracks luister kan ik me ook niet voorstellen dat je nog ruis kunt horen. :peukie:
Maar zonder gein, als ik met (ruizige) emmertjes delays en/of feedback zit te werken valt me ook geen mixer ruis op. Bij e.g. zang is dat wel anders.

Ik gebruik hem voor 2 Röde NT-5 microfoons om akoestiese opnames te maken, heb er alleen wel 2 ART MP-1 buizen pre-amps voor gezet. Dus als er ruis zou zijn is dat duidelijk waarneembaar. De enige ruis die ik heb is Tape ruis.
 
Ik heb zelf een Tapco Mix 100. Vind m super!! :D
heb eerst een behringer mixertje gehad, maar de ruis was veel te erg daar op.
Op de Tapco heb ik hier nog geen last van gehad. :)

Er zit wel wat ruis op de Ctrl out, maar op de main naar mijn mening nix.
Balanced cables zijn alleen wel essentieel, maargoed das bijna altijd zo :P

Ben ook zéér tevreden over de Mic Pre-amps (dit zijn gewoon de Mackie inputs).
 
Ik heb zelf de Tapco 220FX en dat ding bevalt prima.. Echt een solide kastje voor weinig geld.. Geen ruis.. geen geluid als de faders dicht staan.. De effecten zijn zelfs best goed..

Al met al, echt geen miskoop.. Voor welk bedrag ga je hem kopen als ik vragen mag??
 
Toch vraag ik me af of het met die mixertjes niet is zoals met keukenkastjes...
Bij de Keukengigant kosten ze maar een fractie van de prijs bij PoggenPohl, maar alleen het deurtje is anders... De rest komt allemaal uit dezelfde fabriek! Volgens mij is het allemaal Behringer!
Wout
 
Ik heb een Tapco Mix260FX gehad, de grootste uit de Tapco mixer lijn.
Tapco is inderdaad de budgetlijn van Mackie: dat vind je ook regelmatig terug in de manual.
De mixer werkte prima, mooie sound, geen gekraak, weinig ruis en veel opties, etc.
De afwerking was ruim voldoende. De Fx waren natuurlijk slecht, maar dat heb je op vrijwel alle mixers in deze prijsklasse.
Ik zou de mixer zo weer kopen, want 't is een prima gebakje !

Vorig jaar ben ik overgestapt op een Mackie 1604VLZ3. (vanwege inserts en direct outs op elk kanaal)
Nu merk ik wel duidelijk dat er verschil is o.a. in de kwaliteit van de faders. De Tapco faders zijn een beetje wiebelig, terwijl de Mackie faders robuust gemonteerd zijn, met zo'n rubber randje langs de fader-gleuf.
De connectors van de Mackie zijn van betere kwaliteit en ook het geluid is helderder.
Maar natuurlijk is het ook een prijsverschil van een kleine 800 Euro....
 
Helemaal geen fan van welk merk dan ook. Wel ben ik iemand die allergisch is voor mensen die meningen als feiten verkondigen en zomaar statements eruit gooien die niet per se hoeven te kloppen maar het wel brengen als de enige waarheid. Daarom dacht ik ik hou me er maar lekker buiten want dan kan het toch geen zinnige discussie opleveren.
Ik ben ontzettend blij voor je dat jij blij bent met je 16 koptelefoons, en dat je ieder gebruikt voor z'n specifieke doel maar zeg dan dat je die PRETTIG VIND, of FIJNER VIND DAN...kom niet met verhalen als deze is BETER DAN DIE enz. Zolang je niet eens met typenummers komt dan gaan dat soort statements al helemaal niet op!

Maar ik hou me er maar buiten hoor

+1
Ik houd me er dan ook maar buiten................;)
 
Back
Top