Alesis IO2 probleempje

JonBovi

Nieuwkomer
Lid sinds
11 april 2007
Berichten
16
Locatie
Schagen
Hoi mensen

Ik heb al enige tijd de alesis IO2 hier staan maar had 'm tot nogtoe nog niet echt gebruikt, nu wil ik 'm gebruiken en krijg constant deze toon te horen Klik hier voor de ongewenste toon
Heeft iemand toevallig ditzelfde probleem of weet iemand toevallig wat ik er aan kan doen?? Bij opname en afspelen is de toon dusdanig aanwezig dat ik er niet veel mee kan zo :-(

Ik hoop wat reacties te mogen ontvangen
Alvast dank.
Gr. Sebastiaan
 
Is je computer geaard?
Zo nee, dan zou dit wel eens je probleem kunnen zijn.
 
even wat meer info nodig...

waar komt dit signaal vandaan ? microfoon / synth / elec gitaar etc.
kabels nagekeken, 48v fantoom per ongeluk aangezet..

het lijkt me iets wat niet uit de alesis komt, maar wat ergens ander opgepikt wordt

is het op beide sporen aanwezig, zowel in mono als stereo ?

Ik gebruik hier een iMac 2.66 Ghz Intel core 2 duo met osx 10.5.8 en een io/2 , garageband en dat werkt perfect...
 
even wat meer info nodig...
waar komt dit signaal vandaan ? microfoon / synth / elec gitaar etc.
kabels nagekeken, 48v fantoom per ongeluk aangezet..


Ik heb ondertussen van alles geprobeert en ben wel heel wat wijzer geworden
De synth rechtreeks in de IO2 dan heeft ie het niet (er staat me iets van bij dat ie het met microfoon trouwens ook niet had)

Ga ik echter via een mengpaneeltje werken dan heeft ie het weer wel. Ik ben even verder gaan proberen want wat ik eigenlijk ook wilde is dat ie muziek van de computer mee pakt als ik iets wil opnemen. Dus.. via mengpaneeltje wel de irritante toon.

Verder gedacht en de computer rechtstreeks (zonder mengpaneel) in de IO2, ook dan heeft ie het.
Weer verder gedacht... andere computer (wel verbonden via netwerk) aan de IO2 ook dan heeft ie het.
Nu een geheel los staande netbook aan gesloten dan heeft ie het weer niet en is het oke.

Oke, ik weet nu wanneer hij het niet heeft en dat is als ik de synth rechtstreeks er in doe en de netbook er rechtstreeks in doe
Ik begrijp alleen niet wat in deze het verschil is tussen de netbook en de computer die ik in tweede instantie gebruikte, behalve dat ie (wired) aan het netwerk is aangesloten. Zou het netwerk die toon geven dan?? :?
 
Back
Top