Roland Juno Stage: ervaringen/meningen gevraagd

Squonk

The Giant Hogweed
Lid sinds
1 mei 2004
Berichten
24
Hallo allemaal,

Ik zit te denken om de Juno Stage aan te schaffen ter vervanging van mijn JV-90 (incl Vintage Synth exp) na jaren van trouwe dienst. Hierbij wil ik graag vermelden wat mijn afwegingen zijn om deze aan te schaffen:
- Wordt gebruikt in live setup voor pop/rock band
- 76 toetsen en redelijk te versjouwen
- De piano uit de Fantom X (!)
- Overall wat betere geluiden dan in de JV-90 (stamt per slot van rekening volgens mij uit 1994... duh...)
- Voor de organ sounds schaf ik deze niet aan, beschik over een Hammond
- Instellen van favoriete perfomances/patches zodat deze snel op te roepen zijn bij live spelen.
- Is expandable met 2x SRX kaarten
- Dedicated knoppen voor bepaalde parameters (vond ik ook wel handig met die sliders op de JV-90, al moest je daar wel eerst je parameter button selecteren)
- Mic input is leuk voor vocoder (stel zelf niet al te hoge eisen aan deze vocoder)
- Prijs is ook interessant.

Wie o wie kan mij zijn ervaringen dan wel mening over de juno stage geven. Als je goede alternatieven weet, mag je ze natuurlijk ook laten horen.

Groeten
 
Kan op zich een heel leuke synth zijn, vind ik ook qua specs, ik vind alleen die nieuwe Juno-series erg goedkoop aanvoelen. Zeker als je zegt dat je ermee op pad gaat, zou ik daar nog eens kritisch naar kijken...eh voelen dus ;)
 
Kan op zich een heel leuke synth zijn, vind ik ook qua specs, ik vind alleen die nieuwe Juno-series erg goedkoop aanvoelen. Zeker als je zegt dat je ermee op pad gaat, zou ik daar nog eens kritisch naar kijken...eh voelen dus ;)

Heb flightcase voor de JV-90, de Juno Stage is ietsje groter, maar misschien dat ik hem erin zou krijgen. Mocht ik tot aanschaf overgaan, is een flightcase een must... Overigens gaat altijd alles wat ik aan synths meeneem in flightcases... ben nogal zuinig op mijn spul (is niet meer aan mijn JV-90 te zien, maar die heeft ook al heel wat levenservaring).
 
Piano uit de Fantom X? Ik vond die piano uit de Juno Stage verschrikkelijk plat en fuzzy. Op z'n minst de piano mag wel goed zitten vooraleer je 'n ding de naam 'Stage' geeft :).
 
Heb m zelf al enige tijd, en vindt m mwa {middelmatig dus}
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er niet veel tijd achter door heb gebracht om dat ding helemaal uit te kunnen spitten.
Ik heb pas geleden heel mijn live setup vervangen voor de Juno stage en de Mo8, en ik ben dan ook nogal lui geworden qua schouwen na 25 jaar muzikant, dus ik verkies de juno voor een snelle repetitie toch snel boven de Mo8 { vanwege het gewicht}. Dit heeft dan ook al tot reacties geleid van andere bandleden; waarom heb je de Mo niet meegenomen?.
Dit geeft denk wel weer wat het verschil is tussen bv de Mo8 en de Juno Stage, welke toch ongeveer in dezelfde prijsklassen vallen.
Wel ga ik merken dat ik de Juno steeds meer in mijn studio setup ga gebruiken vanwege de toch wel erg veel mogelijkheden op dat ding.
Ook klanktechnisch kan de juno ook zeker verwonderen en verbazen, maar dan moet je wel verder gaan dan alleen spelen met de fabrieksgeluiden.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt?
 
Ik heb de Mo8 bekeken (specs op internet, demos op youtube, moet hem binnenkort ook even in het echt proberen), maar ik denk dat deze voor mij te lomp is, ik zoek echt iets wat redelijk te versjouwen is. Wat wel mooi is aan de Mo8 is de 88 toetsen met weighted keys, dat is helaas ook meteen datgene wat hem zo lomp maakt, maar ik ga hem nog wel even in het echt proberen.

Zijn er hier verder geen andere mensen die nog iets over de Juno-Stage weten te vertellen?
 
Alternatieven? Andere synths met 76 toetsen zijn ook wel in deze prijsklasse te vinden. Ik denk aan een Korg M50 (of TR), Yamaha Motif 7 Classic (ES zal wel wat duurder zijn). Iets met 76 gewogen toetsen is de Kurzweil PC1SE, heeft fijne klanken (zeker voor iemand met een Seconds Out Avatar :) ).
 
Back
Top