MOTU 828 mkIII vs. MOTU 896 mkIII

kailiem

Ingeburgerd
Lid sinds
10 juli 2009
Berichten
73
Locatie
Bergen op Zoom
Hallo allen,

Kort geleden heb ik besloten dat ik mijn losse audio interface en mengtafel (m-audio audiophile firewire en behringer ub1622fx) wil vervangen door een mooie alleskunner van hoge kwaliteit.

Nou heb ik bij een kennis van mij de MOTU 828 mkII gehoord, en ik was daar zeer van onder de indruk. Ik vond 'm naar mijn idee warmer klinken dan de RME 400, die een kameraad van mij bezit. Dus... ik wil een MOTU aan gaan schaffen.

Na wat research heb ik 2 modellen gezien die voor mij geschikt zouden kunnen zijn: de 828 mkIII en de 896 mkIII. Ik produceer voornamelijk instrumentale muziek, en gebruik daarvoor 4 synths/samplers (Fantom G8, triton extreme, Motif XS6 en VP-550). Het belangrijkste is dus dat opnames vet klinken, zonder ruis. Bij beide modellen zal dat wel goed zitten neem ik aan.

Mijn vraag is: Is het de moeite om de 896 (€1000) te kopen, of volstaat de 828 (€650)? Wat kan de 896 wat de 828 niet kan? is de geluidskwaliteit beter? enz enz. Kon het op internet niet zo goed ontdekken. Mijn budget is in principe voldoende om de duurste te kopen, maar als dat voor mij geen zin heeft is dat natuurlijk onzin.

Wie kan mij hierin adviseren?
mvg,
Kai.
 
Gewoon voor de 828 gaan. De 896 heeft 8 microfoon-preamps, die heb je helemaal niet nodig met je synths. De 828 heeft er 2, dus een keer een micje inpluggen gaat altijd nog. Ook zijn bij de 896 de uitgangen als xlr uitgevoerd en dat zou je nog best wel eens in de weg kunnen zitten. De mogelijkheden tot uitbreiden zijn volgens mij hetzelfde.

Als je zeker weet dat je nooit een microfoon gaat gebruiken, is een 24I/O misschien het overwegen waard.
 
He bedankt gemmetje! Dat was nou alles wat ik even wilde horen. Ik ga ermee verder....
 
Back
Top