[Lounge - Chillhouse] Jaro

Jaro

Domestic Habitat Prod.
Lid sinds
9 juli 2009
Berichten
68
Locatie
Den Haag
Lui-tjes

Hier een superchille zomer track om op te tsjillen met een dikke joekelorus in de ene hand en een pilske in den ander .
Gemaakt met Cubase, m'n gitaar en wat rex files.
Qua afmixing is ie nog niet lekker maar heb bout boxen en een crummy pc dus kan niet lekker afmixen.
Produceer tijd ongeveer 3 dagen (na werktijd dan zeg maar)

Clique deez link AUB

http://www.ker-net.nl/projects/lounge-it.mp3

Greetz Jaro
 
Ja leuk, persoonlijk zou ik er liever een soort van laid back beat onder hebben, dwz minder accentjes in de hihats (gewoon 8'en ipv 16'en) en dan wat extra snaretjes om het wat swingender te maken.
Qua mix kan ik je niet helpen maar dat kan denk ik wel beter...
Oh en die rimshot die er na 40 sec inkomt vind ik niet werken :) gaat te lang door.

Maar het sfeertje met gitaar en de beat die er inkomt, de achtergrond percussie en effectjes, de eenvoudige bas, top :okdan:
 
Bedankt voor je feedback loveryourjunos:) nu je het zegt vind ik de rimshot ook wat overheersend. De extra snaretjes erin vind ik niet echt leuk want dan wordt het idd meer swingender en dat is niet de bedoeling in dit nummer, het moet een luister nummer blijven geen dansnummer. Maar qua afmixing hoe zou jij het dan doen? En met welke software ik produceer met cubase maar besteed eigenlijk te wenig zorg aan afmixing ook omdat ik daar geen sjoege van heb... maar vandaar dit forum idd:)
 
Mooie sfeer, erg lekker (beetje Cafe del Mar / Rue due Soleil), vooral de gitaar heb je goed neergezet.

Beat vind ik ook niet passen: te snel, ligt niet lekker in de mix (je gitaar klinkt lekker breed en open, de beat klinkt dood en niet mooi in het stereobeeld). Probeer eens een andere beat zou ik zeggen.
Die hele zachte vocals op de achtergrond halverwege zijn erg goed gebruikt, ook de break daar is interessant. Misschien nog iets van een zachte strings/pad erbij?
 
Back
Top