CV- bediening voor Electrix Filterfactory

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Ik heb onlangs een Boss RC-20xl looper gekocht voor livegebruik.

Die zit op de send/return van mijn mixer, waardoor ik alle kanalen kan loopen. Per nummer kan ik dus kiezen voor een of meerdere te loopen instrumenten.

Daarnaast heb ik een electrix filterfactory (2 kanaals), waarvan het linker kanaal wordt gebruikt om een bepaalde synths te filteren. De filter Factory wordt aangestuurd met een BCR-2000. Midi stuurt daarmee de cutoff frequentie van beide kanalen (L en R) tegelijk aan.

Nu zou ik graag in bepaalde nummers het looper-geluid willen filteren met het rechter kanaal van de filter factory. Uiteraard met een separaat te bedienen cutoff. Op de midi implementatie chart is geen separate aansturing voor L en R via midi te vinden.

De filter factory heeft aansluitingen voor CV pedalen voor L en R aan de achterkant. Daarmee wordt de cutoff van het betreffende kanaal aangestuurd. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Bij voorkeur gebruik ik mijn BCR, maar die geeft geen CV.

Ik heb de volgende vragen:
1. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke opstelling en evt een oplossing?
2. Verandert, bij gebruik van midiaansturing, die in beginsel voor beide kanalen bedoeld is, ook het door CV aangestuurde rechterkanaal van frequentie?
3. Met welk apparaat dat op tafel gelegd kan worden (dus geen pedaal, hoewel dat natuurlijk ook op tafel gelegd kan worden 8~) kan ik de CV- ingang van de Filterfactory aansturen? Het liefst niet te uitgebreid, eigenlijk is één knop voldoende.
4. Mijn backupplan is de yamaha FC-9, toch een pedaal, heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast mijn hartelijke dank.
 
Laatst gewijzigd:
Je zou als je handig bent met solderen volgens mij makkelijk een potmetertje met batterijtje kunnen bouwen die dan CV uitstuurt, desnoods 2x naast elkaar in een doosje.

Ik denk dat Hilltree of J.Baars of Dender of ... etc etc je meer uitleg hierover kan geven
 
Back
Top