Berkleemusic online ableton live cursus... zou ik?? $$

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.749
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hoi

is de moment om in een cursus te stappen van Berklee. Nu of over 3 maanden.
Probleem is $$. Kost 995 dollar en je hebt Live 8 Suite nodig. Suite 7 volstaat niet (upgraden kost me 179 euro)
DUS 880 euro om een cursus van 12 weken online te volgen. Is het het waard...
Iemand ervaringen?

http://www.berkleemusic.com/school/course?course%5fitem%5fid=9520204&program=music%5fproduction&usca%5fp=t&offer%5fcode=2285

O jee, ik zie dat je nog 50 dollar 'fee' mag ophoesten en 30 dollar voor een cd... ik ben nu gedegouteerd...
 
Moet je voor die lessen niet in New York zijn?
Of hebben ze nieuwe online les paketten, nu?

Edit; nevermind, zie hier online course.
Wel ik zou eerst eens kijken naar video tutorials. Daar heb ik veel uit geleerd, gewoon Youtube.
 
idd, op itunes vind je vanalles maar dat vangt niet aan vanaf '0'. Of dat begint over een bepaald onderwerpje, meestal iets dat je nu niet echt eerst wilden leren. Ik wil een begeleiding omdat ik niks van basis ken. Ik weet niet hoe ik een beat maak (een snare en een hi hat heb je vast nodig, maar ik weet amper het verschil) - waar je die dan ergens moet inplanten om je beat te krijgen, en over een baslijntje of melodie weet ik nog minder. Ik hoor alleen dat het slecht klinkt of goed ;)

Probleem is dat ik niet weet waar ik die basis kan opdoen. Ik heb vorig jaar in het depot (leuven) een weekje les gehad over Live 's basics. Ik weet dus al dat je tot 8.4 moet gaan als je wil loopen en niet tot 7.4 of 8(.0) wat achteraf logisch is, maar ik bedoel maar... basics :)
Heet dat trouwens een bar of is een bar 4 beats? Hihi we zijn al in de mist
 
Ik weet niet of ze echt van 'null' zullen beginnen, maar de beste raad dat ik kan geven is: "Trial and error." Gewoon prutsen, daar leer je het meeste van.
Ik zou me niet bezig houden met de technische kanten ervan als je net begint.
Gewoon spelen met wat er in live 7 zit, daar leer je heel veel van.
Heb je de 'lessons' gevolgt in ableton zelf, heel informatief als je net begint.
 
Mmm die groove3 is overtuigend, ik heb de 2 downloads gekocht. Ik had ergens nog een ASK tutorial op dvd maar dat was live 6 en was dvd. Bovendien vind ik 'm niet meer... Op een imac en dvd spelen en zelf proberen was frustrerend, bovendien vind ik 'm niet meer.
Ik hoop nu de downloads te zien op de macbook en dan gebruik ik de imac om het zelf te proberen, 2 macs naast elkaar. Anders is he veel te klein om te zien, naast een.

thx
 
Ik weet niet hoe ik een beat maak (een snare en een hi hat heb je vast nodig, maar ik weet amper het verschil) - waar je die dan ergens moet inplanten om je beat te krijgen, en over een baslijntje of melodie weet ik nog minder. Ik hoor alleen dat het slecht klinkt of goed ;)
Heb je überhaupt ooit wel is naar muziek geluisterd dan?
@Gnib, er wordt hier niet gehandeld in illegale downloads.

edit: zie het nu pas, oude thread.
 
So ey, die oude koe lag daar best lekker.
 
Back
Top