laad-tijd van samples in MPC

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik probeer je gewoon een compromie te geven.. :)

ik moet trouwens zeggen, ik had eerst 32 mb in mijn mpc1000, en die laadde de files net zo snel als nadat ik 128 (256) erin had gedaan..

denk dat het hier in ieder geval gaat om een software matige fout(OS moet gewoon geupgrade worden).. maar akai mailen is zowat nutteloos, dan mag je waarschijnlijk een flinke lap geld gaan betalen als je die bug eruit wilt, althans dat is mijn beeld over akai :P

laatste tip die ik je kan geven is even rond koekeloeren op www.mpc-forums.com, misschien is er voor de mpc5000 ook al een JJ os, die sowieso 2334253634346345 keer beter is als die van akai
 
zooo, helpvolle reply ouwe, werk je bij feedback ofzo?!?
Waarschijnlijk heb je zelf niet het ijzergehalte van deze post door.

Maar live en in studio werken is natuurlijk wel een groot verschil.
In de studio kan je je MPC wel weken aan laten staan (niet voor niets dat er een uit knop voor de backlight op zit) om er van alles en nog wat in te dumpen. Bij een live optreden moet je snel van nummers kunnen wisselen.
Met een fluttop hoef je minder te organiseren wat dat betreft.
 
In de studio kan je je MPC wel weken aan laten staan (niet voor niets dat er een uit knop voor de backlight op zit) om er van alles en nog wat in te dumpen.

Op een MPC 500 zit zo'n knop, maar op de andere MPC's ben ik 'm nog niet tegengekomen... Of ik moet het mis hebben en niet bekend zijn met een dergelijke functie op mijn MPC 1000 op JJ OS1 v4.99?
 
ik ga mn MPC5000 zeker geen weken laten aanstaan in de studio... je laat je laptop toch ook niet drie weken aanstaan omdat het booten te lang duurt ?

ik laat niks in mn studio dagen/weken aan een stuk aanstaan (tenzij per ongeluk ;-)
 
Ik zet hier ook alles uit als ik weg ga.
Ooit mijn 909 aan laten staan voor een uurtje terwijl ik stond te koken/eten in de keuken, kwam ik terug, was de voeding gesprongen :erm:..

zie draad op dit forum voor alle ins en outs over dit verhaal.
 
Waarschijnlijk heb je zelf niet het ijzergehalte van deze post door.

Heb jij mijn daaropvolgende posts uberhaupt wel gelezen? Hij vraagt over zijn mpc 5000, niet over een andere suggestie als oplossing. Ga dan ook niet zo bijdehand doen joh..

Maar ben het opzich wel met je eens, een laptop werkt sneller en al helemaal in combinatie met een midi controller maar dat doet niks van het feit af dat een mpc gewoon veel relaxter in gebruik is naar mijn mening.
 
Back
Top