Classic Oberheim DMX tracks part 1 op Youtube

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
Heb weer eens wat gedaan :D

Tijdens het maken van mijn LinnDrum en TR-808 filmpies vond ik een hoop bekende nummers uit de 80s gebaseerd op de Oberheim DMX drummachine, de sound is minder typisch maar toch herkende ik hem steeds meer van klassieke hiphop tot electro disco. New Order / Blue Monday is natuurlijk de bekendste

Wederom dus retro beats gemaakt op de Korg Electribe ESX dankzij wat DMX / DX sample sets

Synth parts heb ik al onderzoekend nog wat verder uitgebouwd dan bij TR-808 part 2, tot soms 2-3 sporen erover heen, alles weer geprogrammeerd op de Roland Juno 106 om t in 80s stijl te houden. Opnieuw erg leerzaam om te doen, trof onverwachte mogelijkheden in de Juno: niet alleen komt ie met anderhalve oscillator vaak verrassend in de buurt van wat je wil maar op 1 of and manier ligt die sound ook steeds uitstekend in de mix

>> video dit keer in stemmig zwart wit als een soort "Metropolis" :duivels::


Reacties, tips?

PS mocht iemand van zijn EA1 mkII af willen, hoort ik t graag...
 
Trans X - Living on video is een TR808 bytheway
 
En weer hulde :halleluja
Naast het kunstwerk wat de drums betreft verdienen de synthparts en vooral het videowerk een dikke :okdan:
 
Ontzettend vet deze, erg netjes de 106 geprogrameerd :okdan:
Gebruik je Premiere voor dit soort filmpjes en teken je een score erbij ofzo???
iig erg indrukwekkend allemaal.

:baco:
 
owww luister dan naar dat nummer :engel:
 
Hmm dan heb ik toch me wat zand in de ogen laten strooien door de wat andere kick, de toms en een aantal 808-ige hihats EPROM samples voor de DMX die ik al had - en met name door deze dames:
(klinkt meer richting een Linn)

Vond het moeilijk te horen op mijn oude single maar je hebt gelijk, ik vind nu deze uitgewerkte remix, dit is overduidelijk TR-808:

Zal t vermelden
 
like ya video,s and creativity / minimalism work on ya electribe
greatttt
me like 80 ies/drumachiens...:biertje:
 

Attachments

  • pac me dan men.gif
    pac me dan men.gif
    47,6 KB · Bekeken: 93
  • robo love.jpg
    robo love.jpg
    1,5 KB · Bekeken: 88
Hij is weer :okdan:

Meteen even deze track opgezocht:

 
geheim vd smid? :)
o ja, kgebruik nu sony vegas, lijkt erg op acid pro... Wereld van verschil met progr hiervoor.. Nu lijkt t meer werk dan t is.. Zag dankzij de youtube statistiek curves over mijn eerdere filmpies dat mensen toch langer blijven kijken als er op t scherm meer gebeurt :maffia::smeris: vandaar
 
Back
Top