Delta 1010 op Windows7

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.279
Locatie
Utrecht
Goedendag,

Ik heb Windows7 met Renoise 2.1 geinstalleerd en heb voor mijn delta1010 de Vista64 driver geinstalleerd met behulp van de compatibility functie.

Installatie van de driver verloopt prima echter moet ik bij het afspelen van een betrekkelijk klein project mijn buffer veel groter instellen dan ik gewend ben voordat de pops en clicks verdwijnen. Onder XP gebruikte ik een buffer van 64samples zonder problemen, nu moet ik hem op 4096 zetten, ik wist niet eens dat dat kon.

Als ik het project in Renoise afspeel staat mijn cpu gebruik op 1% en heb ik 1.1gb geheugen in gebruik.

Zelf denk ik dat het misschien aan mijn onboard videokaart ligt, deze heeft betrekkelijk weinig geheugen, 256mb. Echter als ik Windows instel op "best performance" met het classic theme dus geen Aero UI, dan blijven de problemen hetzelfde.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben met de Delta1010 driver? Hier zijn mijn pc specs:

Intel q9300 @ 2500hz
4gb DDR2 ram
Onboard Intel graphicsunit 256mb
 
Windows 7 is nog beta (rc) dus ik vind je combinatie niet zo gelukkig gekozen. Waarom met beta software werken. da's vragen om problemen.
Als je de vista64 driver gebruikt kun je toch net zo goed vista64 installeren?
Lijkt me niet dat je videokaart iets te maken heeft met je probleem.
 
Ik lees overal dat de RC versie van Windows7 stabielier is dan Vista en XP bij elkaar. En ik lees ook dat de Vista64 driver van de delta1010 prima werkt bij anderen onder WIN7.

Maar inderdaad als ik er niet uitkom, dan installeer ik Vista x64. Al ben ik bang dat ik dan dezelfde problemen tegenkom.
 
Dan zal ik ook moeten wachten totdat M-Audio een driver maakt voor Windows7 x64 en volgens mij kan dat bij elkaar nog wel een jaar duren.

Maar goed, de discussie is een beetje anders gelopen dan de bedoeling was, mijn vraag is of er andere mensen zijn die een Delta 1010 hebben draaien onder Windows7RC x64 en wat hun bevindingen zijn.

Thanks!
 
Laatst gewijzigd:
vista is het duurste virus ooit gemaakt, ik zou gewoon op xp werken of wachten op de final release van windows 7. Maar goed, meningen zijn subjectief ;)

inderdaad subjectief..ik ben het niet met je eens.
toen vista net op de markt kwam waren er veel problemen mee. Inmiddels zijn de kinderziektes eruit en als je zaken zoals die visuals met al die schaduwen en weet ik wat allemaal gewoon uit zet, dan werkt het prima.
maargoed, windows heeft elke keer problemen als er weer een nieuwe release is, dus je moet je ogen wel dicht hebben gehad de afgelopen jaren als je nu gaat besluiten om met win7 te gaan werken
 
Adjust, weet je dat zeker? Naar mijn weten is Win7 gewoon Vista alleen verder uitgewerkt, dus is de RC van Win7 beter als Vista.

Maar nogmaals dat is mijn vraag helemaal niet, alle overige zaken die gebruik werken prima op Win7 ik krijg alleen mijn Delta1010 niet draaiende op een lage buffersize, dus heb ik deze thread geopend om aan mensen mét een delta1010 en win7 te vragen of ze dezelfde problemen hebben.
 
De vraag is dus: "Ik heb een release candidate waar voor de uiteindelijke release nog aan gesleuteld zou kunnen worden maar *huil* nu werkt mijn hardware niet goed"....

Tja...onderdeel van beta testen/RC's testen is om dit soort problemen voor M$ opgelost te krijgen.

Sterkte...
 
De belangrijkste vraag is denk ik: omdat het een RC/beta/testversie is; zit er niet allerlei debug- en tracingcode in die realtime werken in de weg staan?
Volgens mij maakt het niet uit of het nou wel of niet een Vista-variant is, maar is het veel relevanter dat het een testversie is, met mogelijk allerlei meuk erin die er nog uit gaat in de defintieve versie. Dat is typisch code waar je weinig van merkt bij normaal gebruik, maar wel bij tijdkritische dingen.

[edit]
en +1 wat neuromancer zegt.
 
Laatst gewijzigd:
De vraag is dus: "Ik heb een release candidate waar voor de uiteindelijke release nog aan gesleuteld zou kunnen worden maar *huil* nu werkt mijn hardware niet goed"....

Tja...onderdeel van beta testen/RC's testen is om dit soort problemen voor M$ opgelost te krijgen.

Sterkte...

Nee, mijn vraag was "Ik heb een delta1010 die ik graag aan de praat zou krijgen onder WIN7RC, zijn er andere mensen die dit al geprobeert hebben?"

Ik huil niet want ik ben helemaal niet verdrietig, ik heb alle andere uitgaven van Windows hier origineel liggen dus ik installeer zo een andere als ik wil. Ik ben gewoon benieuwd of ik het aan de praat krijg. Vooral omdat er veel mensen op andere fora posten dat ze totaal geen problemen ondervinden met de Delta1010 onder WINRC7

Als je zo'n postdrang hebt, open dan een nieuiw thread en ga daar lekker zeiken.
 
weet iemand eigenlijk of je een delta 1010 rack en een delta 1010 lt tegelijk kan gebruiken?
2 lt`s kan wel en 2 racks ook maar gecombineerd ?
iemand enig idee ?
 
Staat me zomaar bij dat de driver van de Delta kaarten een van de weinige was die meerdere kaarten op dezelfde driver kon draaien. Als dat inderdaad zo is dan: ja.
 
het gaat me erom of ik een lt en een rack versie tegelijk kan gebruiken onder dezelfde driver.
ik gebruik nu 2 x een lt maar 1 lt is kapot.
nu is de mogenlijkheid er om die kapotte te vervangen door een rack versie.
maar ik weet dus niet of het kan.
 
Back
Top