27th Vintage Electric Musical Instrument Auction (VEMIA)

Beste synthfreaks,

Er loopt weer een Vemia veiling. Volgens de website:

27th Vintage Electric Musical Instrument Auction (VEMIA): Saturday April 4th - 11th 2009

VEMIA runs again at www.spheremusic.com from Saturday April 4 to Saturday April 11 (with Second Chance Sunday on April 12), and carries on its unique philosophy of having NO HIDDEN RESERVES. For every item entered in the auction, whether the start price is £15 or £15000, the first bid will win unless someone bids higher.

Early entries include ARP sequencer, EML 200,300,400,401, EMS Synthi AKS and Synthi E, Korg: several MS20s, SQ-10s, MS50, VC-10, MS-02,03,04, X911, Linn DM-1, Movement Drum Computer, and about 100 rare drum machines, Modulars by PPG, Synthesizers.com, Analogue Systems, Mellotron 400 completely restored, overhauled and guaranteed by Streetly, Moog: new old stock 914 filterbank!, Oberheim Four-Voice, Roland System 100 and 100M, JP-4, TR-808s, TR-909s, SCI Pro-Ones, Sixtrak, Simmons SDS Vs, etc

Please have a look !!! www.spheremusic.com
 
ik zit het eens door te kijken en er zit werkelijk geen koopje tussen. alles wat een beetje leuk is is nu al duurder als dat je het op ebay of hier kunt vinden.
wel een hoop behoorlijk zeldzame dingen dus als je iets echt wilt en de hoofdprijs kan/wil betalen is het mss wel interessant.
 
Koopjes brengen ook een risico mee, zeker als je via ebay koopt. Apparaten functioneren niet goed of wijken anderszins af van de beschrijving. Daarnaast loop je via ebay ook de kans om je geld volledig kwijt te raken. Ik ben zelf al een keer $1000 kwijtgeraakt, omdat de verkoper de Oberheim OBX nooit heeft opgestuurd en hij daarna van de aardbodem was verdwenen. Ik betaal liever iets meer voor een vintage apparaat dan een risico te nemen. Peter Forrest is echt top om mee te werken.
 
Je ziet ook wel koopjes van zeldzame apparaten. De Synares van Star vond ik niet duur. En de MXR drumcomputer ook niet. Daar staat dan een slechte staat tegenover. De dure instrumenten kom je ook wel een keer bij RL Music tegen. Sommige herkende ik zelfs; die waren ooit door RL Music verkocht. Die moeten dus via Vemia nog meer geld opbrengen.
 
Back
Top