Welke synthesizer vergelijkbaar met Motif 6/7

jochemmol

Ingeburgerd
Lid sinds
7 Maart 2007
Berichten
35
Ik heb een vraag.

Ik heb thuis een MO8 en een Macbook met logic studio.

Nu speel ik geregeld live toetsen. Dus vooral orgels. Hier gebruik ik Mainstage voor.

Dit betekend dat ik mijn MO8 en mijn macbook mee moet nemen.

Ik ben daarom op zoek naar een motif 6 of 7 omdat die lichter en kleiner zijn dan mijn MO8. Het scheelt ook spullen meenemen en opbouwen.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een motif 6/7 maar ik wil niet de XS serie, dus kom ik uit op een tweede hands. Dat is geen probleem verder maar ik kan er maar een aantal vinden.

Nu wil ik gewoon een goede synthesizer met mooie orgel sounds, goede strings en leuke pads.

Ik vroeg me af of iemand mij een goed synth kan aanraden die te vergelijken is met de Motif?
 
Ik snap je post niet helemaal, waarom niet gewoon die Motif 6 of 7 2e hands als die bevalt?
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap je post niet helemaal

Nu wil ik gewoon een goede synthesizer met mooie orgel sounds, goede strings en leuke pads.

Ik vroeg me af of iemand mij een goed synth kan aanraden die te vergelijken is met de Motif?

Hij wil niet meer z'n zware MO8 meenemen. En zoekt dus een Motif 6/7 of een vergelijkbare synth..

Ontopic:
Wat is je budget?
Ik zit te denken aan: Korg (TR, Triton), Roland (Fantom, Juno). Maar die zullen net zou duur zijn als een Motif.
 
ik had te snel op 'reactie versturen' gedrukt...excuus (met je on-topic! wise-ass).
Maar dan nogsteeds voor je 156.854 reacties weer gaat krijgen waarbij iedereen z'n eigen favoriete synth gaat opnoemen:

Kan je geen Motif vinden en zoek je daarom alternatieven?

Zo ja; Motif ES serie, MM6, MO6...en anders nog 50 andere synths van andere merken! Afhankelijk van smaak
 
Hoor ik iemand een Juno D roepen? :D
 
Ik zoek een vergelijkbaar keyboard.
Mijn buget is rond de 1000 euro.
Daarom valt de XS serie al af want daar ligt de prijs hoger van.

Ja ik kan op dit moment geen motif vinden en daarom zoek ik een alternatief. Ook de motif es 6/7 kan ik niet vinden.
daarom zoek ik een goed alternatief.
 
Mijn punt was alleen maar van als je een Motif zoekt, blijf dan zoeken en wacht dus gewoon 1 week, of 2 weken en ga dan voor die Motif ipv naar alternatieven zoeken.
Als de Motif het net niet is voor je dan kan ik het me voorstellen maar je zal het wel aan de post gaan zien hier hoeveel verschillende synths er genoemd gaan worden zo...wordt je echt niet wijzer van.

Ik kan je ook al opnoemen hoe of wat: Roland alles vanaf de JV en XV serie tot de hele Fantom serie van de FA76 tot S tot de Fantom X-serie...van Yamaha heb je ze nu, van Korg de Triton serie van de Le en Tr tot de classic naar de Studio en de Xtreme versie

Dan heb je het in 1 (niet al te mooie) volzin bij elkaar hahaha.

Die Motif komt er wel aan hoor, don't worry iedere week zie je ze verschijnen voor hele redelijke bedragen
 
Ja ik wacht al een tijdje vandaar dat ik eens ging kijken wat een echt vergelijikbare synth is.
Bedankt voot je reactie.
 
Ja ik kan op dit moment geen motif vinden en daarom zoek ik een alternatief. Ook de motif es 6/7 kan ik niet vinden.
daarom zoek ik een goed alternatief.

ik zie er 3 op marktplaats staan -> Motif (ES) 6/7.
ES7 is wellicht iets boven je budget. Maar je ziet op marktplaats regelmatig
motif (es)-sen voorbij komen....
 
Dat klopt er staan er nu een aantal te koop.
Ik heb deze mensen al gemaild.
Maar ik wacht al een tijd en daarom orienteer ik mij op misschien een ander merk
 
aha op die manier. Maar als je nu een werkende oplossing hebt, heb je niet zo heel veel haast lijkt me?

Als je veel eigen patches gebruikt op je Mo8 is het misschien toch goed te kijken naar een motif ES; dan kan je je huidige patches overzetten (geldt overigens NIET voor performances). Met de motif 'classic' gaat dat niet...

Alternatieven kun je bijv. bij Korg zoeken (triton (le)). Ik heb zelf met zowel triton engine als motif live gespeeld. Ik vond de motif makkelijker in gebruik; de patches van triton hebben vaak wat meer werk nodig om ze goed in het geheel te passen dan bij de motif (kan wel afhankelijk zijn van muziek stijl....)
 
Back
Top