Hoogwaardige Hiphop Drum/Sample cd

Ik vraag wel aan Annie of ze em ff vast houd :P
 
Ehh pas op he, het is wel een echte Gucci ! :P

Maar goed, mijn zoektocht blijft voortgaan, aangezien ik weet dat zoiets gewoon bestaat ( net zoals Stylus rmx ).
Ik besef me hoe ik het beschrijf, misschien voor enige verwarring zorgt, aangezien ik misschien niet helemaal duidelijk ben ( en ik het ook een beetje lastig vind om uit te leggen ).

Het zal enigzins misschien ook met mijn manier van werken te maken hebben en zal dan ook proberen om wat meer te layeren.
Maar dan vraag ik mij het volgende af ( en misschien is het een stomme vraag...of nee, was het juist stom om niet te vragen? :P ) ; is er een verschil tussen samplers hoe ze layeren?

Ik krijg namelijk het idee dat je met sommige samplers kicks wat lastiger op elkaar krijgt, en met sommige samplers juist wat makkelijker.

Met "lastiger" bedoel ik ; wanneer ik 2 kicks op elkaar stapel, lijkt het net alsof er een soort vertraging in zit.
Waardoor het heel modderig/soms metaalachtig kan klinken.

Met "makkelijker" bedoel ik ; zodra ik 2 of meerdere kicks op elkaar stapel, ik een vette, krachtige, precies op elkaar pakkende kick krijg.

Makkelijk op elkaar te stapelen sampler, vind ik b.v. Reddrum in reason.
Lastig op elkaar te stapelen sampler vind ik Battery in Cubase.

Maar goed, mocht het zo zijn dat er dus geen verschil mag zijn ( zoals ik het beschrijf ), zal er wel iets heel ergs met mijn oren aan de hand zijn.
 
Met "lastiger" bedoel ik ; wanneer ik 2 kicks op elkaar stapel, lijkt het net alsof er een soort vertraging in zit.
Waardoor het heel modderig/soms metaalachtig kan klinken.


Voor het verschil tussen samplers moet je niet bij mij zijn, ik gebruik alleen mpc's :P maar dit zou kunnen komen doordat 1 kick bv een zeer korte stilte heeft aan het begin. Kijk even naar de waveform in een progamma als www.audacity.sourceforge.net dan zul je het snel genoeg zien
 
inderdaad...soms zit er nog een leegte tussen, maar dat bedoel ik niet...:)

Ik zal als ik thuis ben ff een voorbeeldje posten :P

( p.s. ik heb dit probleem nooit met hardware samplers...misschien dat ik iets verkeerd ingesteld heb staan in mn DAW )
 
Back
Top