Cubase Sync Korg M3 en Virus TI

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Hoi Allemaal!

ik heb na het onzalige plan om mijn PC opnieuw te installeren wat Sync probleempjes in Cubase SX3.

Mijn Virus TI loopt strak op de cubase click maar de Korg M3 lijkt iets verschoven te zijn ten opzichte van de ingetekende MIDI-noten.

Delay compensiation en Active monitoring lijken geen invloed te hebben.
Het sturen van de MIDI track naar de M3 Editor Plugin of direct naar M3 Sound lijkt ook weinig uit te maken.

Heeft iemand nog een goede tip om deze bovenstaande combinatie strak te laten lopen? Welk apparaat zou bijvoorbeeld de master moeten zijn om Midi Time en Clock uit te sturen?

thanks!
 
de virus ti loopt strak op de tel omdat de audio stream als vst afgehandeld en gemerged wordt tijdens de export, de m3 komt via een audiostream binnen die je toch echt latency moet compenseren.

simpelste in sx3 is om die audioporten in de external instruments in te voeren, cubase zal dan de latency compensaten voor je m3.

in cubase 4 moet je de input en output latency van je geluidskaart bij elkaar optellen, en handmatig per audiospoor deze latency invoeren (omdat ze de latency compensatie in 4 om zeep geholpen hebben helaas). Dus in 3 werkt het lekker makkelijjk, in 4 moet je weer zoals 10 jaar gelden handmatig per audiospoor de latency afhandelen.

om alles extreem strak te houden zou ik een externe clock gebruiken (Bijvoorbeeld van je geluidskaart of adat en daar alles aan syncen).

In ieder geval moet je niet de klok gebruiken van de m3 of ti, dat wordt nooit strak.
 
Hey quiftster,

bedankt voor je antwoord! Ik hoopte al dat je de thread zou zien want volgens mij heb je ervaring met beide apparaten *D. In een eerdere post van jou zag ik al dat je external instruments gebruikte.

Ik ga dat vanavond zeker eens even proberen.
Ik ga ook uitzoeken of mijn Tascam US428 een eigen clock heeft zodat ik die kan gebruiken.
Kan ik in dat geval de Virus en M3 instellen dat ze die clock moeten gebruiken?
Ik zie namelijk wel die opties in het menu maar heb geen idee hoe ik kan controleren of ze ook echt een clock ontvangen. Ik las dat de M3 op auto moet staan. Doe jij dat ook zo?
 
Ik heb de manual er eens bij gepakt en zie nu dat het de sync-status in cubase op 'Locked' zou moeten staan.

ik heb al 2 jaar de MTC bron op Virus Synth staan maar de sync-status geeft altijd 'idle' aan. Geen idee welke klok er gebruikt wordt nu :)

Welke input ik ook kies voor MTC, sync blijft altijd op idle staan.
Is de interne clock van cubase goed? Want als ik die kies, lijkt het allemaal goed te gaan.
 
Back
Top