trigger inputs voor soundmaster sr-88

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
jaja t is me gelukt en het was een koud kunstje. dus iedereen die een soundmaster sr-88 heeft... even openschroeven en vier diodes en 8 soldeerpuntjes en je hebt een top drumboxje! de kick kun je makkelijk punchier maken met een potmeter. je krijgt er dan een aardig mooie 808 kick uit!:okdan:
de voices worden getriggerd door een +5V pulse maar de volume van de voices is afhankelijk van de voltage van de trigger... dus makkelijk te moduleren. ben nu bezig met een 3-tal adsr's voor de snare, hihat en symbal. is wat werk maar dan heb je een leuk speeltje. volgend plan is om een midi>trigger input te maken met een ding van highlyliquid.
 
Hoi JW,
Koel kan je ff een schema posten? Ben nu trigger inputs aan het maken op de DR55. Ook met midi in/out trouwens die DR55 van mij.
Volgens mij kan die midi converter ook op de SR88.
http://members.iinet.net.au/~ben.riggs/electronics/synthdiy/bossdr55.html
Ze maken beide gebruik van dezelfde ic's dus ik denk dat ie ook op de SR kan.
Is trouwens wel alleen midi clock in en out.

@Mia ja dat denk ik wel dat het ook op de Stix kan. Is vrijwel identiek aan de SR.
 
Ik haak ook ff in.
Ik ben bezig met het modificeren van een DR110.
Op dit moment ben ik met de trigger inputs bezig.
Ziet er voospoedig uit.
 
:halleluja
jaja t is me gelukt en het was een koud kunstje. dus iedereen die een soundmaster sr-88 heeft... even openschroeven en vier diodes en 8 soldeerpuntjes en je hebt een top drumboxje! de kick kun je makkelijk punchier maken met een potmeter. je krijgt er dan een aardig mooie 808 kick uit!:okdan:
de voices worden getriggerd door een +5V pulse maar de volume van de voices is afhankelijk van de voltage van de trigger... dus makkelijk te moduleren. ben nu bezig met een 3-tal adsr's voor de snare, hihat en symbal. is wat werk maar dan heb je een leuk speeltje. volgend plan is om een midi>trigger input te maken met een ding van highlyliquid.


is de sr88 zelfde asde dr55 ...ja toch ...

de r110 heeft egt potentie,...om gemodded te worden
goedkoop in aanschaf en ruimte zat ...
sequencer :okdan:
 
:halleluja


is de sr88 zelfde asde dr55 ...ja toch ...

de r110 heeft egt potentie,...om gemodded te worden
goedkoop in aanschaf en ruimte zat ...
sequencer :okdan:

De DR55 ook hoor Ron;) Moet je anders nog een DR110 kopen? :D
 
Hoi JW,
Koel kan je ff een schema posten? Ben nu trigger inputs aan het maken op de DR55. Ook met midi in/out trouwens die DR55 van mij.
Volgens mij kan die midi converter ook op de SR88.
http://members.iinet.net.au/~ben.riggs/electronics/synthdiy/bossdr55.html
Ze maken beide gebruik van dezelfde ic's dus ik denk dat ie ook op de SR kan.
Is trouwens wel alleen midi clock in en out.

@Mia ja dat denk ik wel dat het ook op de Stix kan. Is vrijwel identiek aan de SR.

ik ben niet uitgegaan van een midisync, ik heb al een simpele sync op mn sr88 zitten maar wilde juist de voices los van elkaar kunnen aansturen met een externe sequencer... daar komt dan ook een vraagje van mij om de hoek kijken: ik had een electribe met leuke sequencer maar de electribe zelf stond mij niet zo aan. heb deze ooit weer verkocht maar ben nu op zoek naar een leuke sequencer die net zo intuitief werkt als de electribe maar dan zonder de geluiden van de electribe... bestaat zoiets (nee niet de maq van doepfer, vind ik wel cool maar is te duur)
 
IMG]http://i208.photobucket.com/albums/bb105/jwhagenbeek/dr55-p4copy.jpg[/IMG]
de mod is zeer simpel en ik had m snel gevonden. heb in deze tekening alleen de mod voor de kick getekend. deze is de enige die niet op een adsr reargeerd de andere 3 wel maar de mod in de sr88 is verder hetzelfde.

IMG]http://i208.photobucket.com/albums/bb105/jwhagenbeek/adsrpartscopy.jpg[/IMG]
dit is de adsr zoals ik die nu aan t bouwen ben. 3 keer voor de snare, hihat en symbal
 
Bedankt JW:okdan: dat was idd ook de plek waar ik ze wou maken.
Die ADSR ziet er ook koel uit...zelf bedacht?

oja JW had jij die van Highly Liquid al besteld? Ik heb nog een universele retro midi fit kit (UMR) van ze nodig. Misschien samen bestellen?
 
Back
Top