WO 24.09 Dizkuzz in Ekko, Utrecht: Verkoop via internet

Eve

Ingeburgerd
Lid sinds
18 mei 2006
Berichten
27
WO 24.09 Dizkuzz in Ekko, Utrecht
Verkoop via internet

Niet alleen via iTunes wordt muziek verkocht. Op dat WWW gebeurt natuurlijk veel meer. Denk aan sites als Bol.com waar een groot aanbod is van fysieke CD’s, maar ook aan de webshop die bij veel bandssites tegenwoordig bestaat. En vergeet vooral niet de tickets van concerten die via internet worden verkocht via bijvoorbeeld Ticket Service of voor dancefeesten via Beatfreax.nl. Hoe gaan popzalen daarmee om, hoe maak je een goede webshop op je eigen bandsite? Waar moet je aan denken? Wat zijn goede betaalsystemen (credit card, PayPal, iDeal of nog anders) en waar moet je aan denken bij je afhandeling?! Woensdag 24 septemberi in Ekko alle antwoorden op deze vragen!

Vereniging Dizkuzz produceert forumdiscussies met en over de muziekbizz onder de naam Dizkuzz. Deze vinden plaats in verschillende popzalen en op festivals/evenementen. Dizkuzz is vooral interessant voor muzikanten en mensen die in de muziekbranche willen werken (of daarin al werkzaam zijn). Onderwerp van gesprek is steeds wisselend, maar wordt van te voren aangekondigd. In het panel nemen altijd deskundigen uit de muziekbizz plaats die veel over dat bepaalde thema kunnen vertellen.

Het panel voor deze editie bestaat uit de volgende personen:

Pim van de Werken (LiveXs Popmagazine/Silence is Sexy) is bij LiveXS popmagazine verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van alles op het gebied van nieuwe media. In zijn band Silence is Sexy past hij zijn internetkennis en ervaring toe om deze band zo goed mogelijk op de kaart te zetten. In september komt het nieuwe album van Silence is Sexy (This Ain't Hollywood) uit als gratis download op internet en op CD via My First Sonny Weissmuller / Konkurent.

Arvid van Bokhorst (Cramgo Online Ticketing) is werkzaam voor het internetbedrijf Cramgo dat veel (pop)podia en festivals heeft geholpen met hun eerste stappen op het gebied van verkoop via internet. De ene keer producten, dan weer tickets, media maar ook arrangementen of cadeaubonnen: de website als verkooploket is onmisbaar. Het verlaagt de drempel, verbreedt je openingstijden en geeft je waardevolle informatie voor het afstemmen van je aanbod op je publiek.

Clyde Tdlohreq (Director Sales & Business Development Digital Media Power) is verantwoordelijk voor het identificeren en acquireren van de distribution partners en de verdere ontwikkeling van diensten van Digital Media Power. Als een van de oprichters van DJ power EU was hij mede betrokken bij het on-demand project met Free Recordshop. Voorafgaand aan zijn werken voor Digital Media Power ontwikkelde hij vele multi/media-disciplinaire diensten voor internationale bedrijven zoals Sharp Electronics, IBM en Siemens Nixdorf.

Maarten Nauw (Plato.nl) Maarten Nauw is sinds enkele jaren werkzaam bij Plato Den Haag, waar hij de online cd-winkel Plato.nl en de bijbehorende nieuwsbrief verzorgt. Ook buiten Plato is hij typisch zo iemand die je mag kwalificeren als muziekfreak. Hij consumeert meer muziek in een week dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar, maakt muziek, houdt web 2.0. sites bij (als MySpace) van verschillende artiesten, en leest naast alle reguliere muziekbladen - en sites ook de "vakliteratuur" als Music Week en Billboard. Dat alles resulteert in een uitgesproken eigen mening over het heden en de toekomst van muziekdistributie on- en offline.

Gespreksleiding: Evelyne Leveke (Het Monumentale)

Woensdag 24 september - Dizkuzz: Verkoop via internet
Ekko, Utrecht - Zaal open: 18.45 uur - Aanvang 19.00 uur
GRATIS toegang! - Reserveren aanbevolen: info@dizkuzz.nl

www.dizkuzz.nl - www.myspace.com/dizkuzz

Dizkuzz in Utrecht wordt mogelijk gemaakt door Stichting Norma. Met dank aan MusicFrom.nl en Kink FM
 
Back
Top