Advies/ Visie op situatie

LOWtense

Hallo!
Lid sinds
23 juli 2003
Berichten
256
Locatie
Apeldoorn
Hallo,

Heeft iemand tips of ervaringen m.b.t. compacte mixers?
De situatie is als volgt:
Op dit moment heb ik mijn MPC standalone en ik gebruik een koptelefoon als ik wil losgaan. Wil ik hem aan mijn speakers hangen, moet ik eerst weer achter mijn kast kabels lopen trekken. Geen zin meer aan. Ik wil ook eens mijn cassettedeck, AKAI bandrecorder en draaitafel aan mijn pc hangen om archieven te digitaliseren. De mixer moet dus ook een draaitafel en bandrecorder pre-amp bezitten.

Ik zat dus te denken aan een klein mixertje, maar een met minimaal 3 stereo-line ingangen. 1 microfoon XLR is zat en wat toonregeling is ook best lekker.
Bijgevoegd 2 jpg's om dingen te verduidelijken.

Ik heb gekeken naar de Soundcraft COmpact 10
en diverse Behringe Xenyx's.
Onder muziekanten hoor ik (regelmatig) dat Behringer niet echt superspul is maar ik vindt het leuke apparaatjes voor de prijs.

Dus... Brand maar los! Maar geef ook aan waarom mixer a beter dan mixer b is.

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • nu.jpg
    nu.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 72
  • straks.jpg
    straks.jpg
    48,4 KB · Bekeken: 54
Soundcraft Compact is een goede keuze voor het geld. Heb al jaren een C4 die doet wat ie moet doen, zonder problemen. Maar als simpel routing-bakje is elke nieuwe mixer wel goed genoeg IMO, ook een Behringer. Ik zou wel iets nemen waarmee je elk kanaal (afzonderlijk) naar je PC kan sturen zonder dat je weer moet gaan ompluggen, ofwel zorg dat er een record out op zit of bvb. een stereo subgroup.
 
Het is gewoon de kift over die Behringers.
Ze zijn niet veel slechter dan al die andere goedkope merken.
Maar ik zou me ook niet druk maken om dat prijsverschil.
 
Back
Top