[techno] mening over mix gaarne

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Ik heb een ideetje, en ik word een beetje gestoord van het feit dat ik nog geen goede monitor boxen heb...

Mijn vraag gaat dan ook over de mix...

Ik heb soms het idee dat mijn freaky-synth-geluidje er los op ligt, dat ie niet echt in de mix zit zeg maar...
Wat is jullie mening daarover...
En als het klopt wat ik zeg, hoe kan ik er voor zorgen dat het geluidje wat meer in de mix komt te liggen?

Thnx alvast

testje.mp3

edit = update
testje2.mp3
 
Laatst gewijzigd:
lijkt wel ofdat je er veel compressie op hebt zitten waardoor hij naar voren schuift ,heb ook wel het gevoel dat het geluidje iets mist
bv iets meer resonantie
wat me wel opvalt is dat de hihat en de snare elkaar storen in hun shuffle gedrag:P
 
Origineel geplaatst door Shivah
lijkt wel ofdat je er veel compressie op hebt zitten waardoor hij naar voren schuift ,heb ook wel het gevoel dat het geluidje iets mist
bv iets meer resonantie
wat me wel opvalt is dat de hihat en de snare elkaar storen in hun shuffle gedrag:P

Ik deel je mening wel enigszins... vandaar waarschijnlijk ook dat ik denk dat ie niet echt lekker in de mix zit...

Zal nog wat aan het geluid sleutelen...

En van die verschillende shuffle's... dat klopt... daar houd ik van... alleen niet zoals nu dat ze elkaar in de weg zitten...
maar daar had ik nog niet naar gekeken... dus dat wordt ook nog verholpen...

Hoe ligt de bassline eigenlijk inde mix? Niet te hard?
 
ik denk dat het geluid niet echt het probleem is in deze mix, ik vindt zelf de drumsounds (op de closed 909 hh na) een beetje lief als je bijvoorbeeld bij de clap al het lag er uit haalt en hem harder zet, mischien iets oversturen, dat je al een wat agressiever geluid krijgt. past volgens mij goed bij het geluid. dit zelfde geld voor de kick. en ik zou de boel keihard compressen krijg je een snoeiharde mix van. maar daar moet je van houden
 
Origineel geplaatst door EDP
ik denk dat het geluid niet echt het probleem is in deze mix, ik vindt zelf de drumsounds (op de closed 909 hh na) een beetje lief als je bijvoorbeeld bij de clap al het lag er uit haalt en hem harder zet, mischien iets oversturen, dat je al een wat agressiever geluid krijgt. past volgens mij goed bij het geluid. dit zelfde geld voor de kick. en ik zou de boel keihard compressen krijg je een snoeiharde mix van. maar daar moet je van houden

ja die clap komt op deze computer met bijbehorende boksen al heel anders uit als zeg maar beneden...

kun je wat dat compressen betreft iets meer uitleggen...

overall alles compressen, zodat alles naar elkaar toetrekt?
In welke richting moet ik denken bij mijn parameters?

graag wat tips, kan ik zo ff testen of ik dat daar ook van houd...

thnx iig
 
Origineel geplaatst door barn
ja die clap komt op deze computer met bijbehorende boksen al heel anders uit als zeg maar beneden...

kun je wat dat compressen betreft iets meer uitleggen...

overall alles compressen, zodat alles naar elkaar toetrekt?
In welke richting moet ik denken bij mijn parameters?

graag wat tips, kan ik zo ff testen of ik dat daar ook van houd...

thnx iig

ja beetje moeilijk uit te leggen eigenlijk, kijk techno compres ik zelf echt helemaal plat. daar kan dat ook goed bij. zo compres ik vaak alle losse geluiden (zeker kick clap/snare, en hihats los) daarna drums bij elkaar en daarna het gehele nummer (multiband compressie).

ik zelf hanteer qua parameters kleine attack en relase en de ratio op ongeveer 3:1, maar eigenlijk moet je er een beetje zelf mee spelen, deze parameters werken namelijk niet op elk geluid.
 
ik compress alleen de losse geluiden...
ik zal proberen te stoeien met een compressor over het geheel...
 
Kleine verbetering (al vraag ik het me af ;) )
testje2.mp3

heb geluiden wat agressiever gemaakt...
Al vind ik dat de kick wat minder mag...

Basslijn heb ik veranderd, en moet nog beter worden... oude vond ik beter bij ander ideetje passen namelijk..
De nieuwe basslijn past er nog niet bij...

Heb nu een compressor over het geheel gezet...
Maar ik vind het nog steeds moeilijk om de dynamiekverschillen goed te horen...
 
Origineel geplaatst door barn
Kleine verbetering (al vraag ik het me af ;) )
testje2.mp3

heb geluiden wat agressiever gemaakt...
Al vind ik dat de kick wat minder mag...

Basslijn heb ik veranderd, en moet nog beter worden... oude vond ik beter bij ander ideetje passen namelijk..
De nieuwe basslijn past er nog niet bij...

Heb nu een compressor over het geheel gezet...
Maar ik vind het nog steeds moeilijk om de dynamiekverschillen goed te horen...

ik vindt hem al beter worden!
ik snap wat je bedoeld met de kick daar zal ik wat eq betreft wat doen zitten wat frequenties in de weg die ik er uit zou draaien
 
Back
Top