m-one zonder beeld

The Poisoner

Electronic Rumble
Lid sinds
22 augustus 2004
Berichten
345
Locatie
Zwolle
hallo allemaal,

Ik heb hier een tc m-one staan, waarbij t beeld niet helemaal lekker meer is. Je kan de configuratie van de FX nog wel zien, maar alle dot matrix stukken, dus de tekst van wat je aan t editten bent, zijn uitgevallen. Na een bezoek aan reparateur mike philco bleek dat 1 van de chips achterin t scherm defect is. Een nieuw scherm erin zetten zou te prijzig worden, dus moet ik een andere manier vinden om hem te edditen.

Ik heb hier sounddiver liggen, wat me een mooie oplossing leek. Alleen nu pakt de m-one om de 1 of andere reden de commandos van sounddiver niet. Ik denk dat t een instelling is, maar kan dit dus niet nakijken. Nu wou ik de m-one terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar ook daarvoor moet je in n menu op t ding, waar ik dus niks van kan zien.

Weet iemand een manier om dit geheel draaiende te krijgen? Of een ander progje waarmee ik de module kan aansturen?
Als iemand een kapotte m-one heeft liggen met een goed scherm zou ik ook erg blij zijn.
 
schop omhoog
 
Ik heb even voor je gezocht maar volgens mij wordt het een moeilijk verhaal. In elk geval kan ik geen losse M-One schermpjes vinden op het net, en wat ik uit de manual begrijp is de MIDI implementatie op de M-One redelijk beperkt dus ik vraag me af of het mogelijk is deze 100% te editen vanuit de PC. Tenzij die sysex messages in combinatie met SoundDiver kunnen toveren natuurlijk.

Als ik jou was zou ik hem gewoon laten maken.
 
In dat geval ga ik maar een andere 2e hands regelen en deze voor onderdelen houden ofzo. Scherm is zolas ik al schreef nogal prijzig aangezien de schermen alleen voor dit apparaat worden gemaakt.

Heeft iemand er nog 1 voor een z8 prijsje te koop?
 
Ik zag net op marktplaats een M-One XL staan voor 250 euro (en nee, die is niet van mij want die doe ik niet weg :D)

Hierrr
 
Had m ook gevonden, en meteen gereserveerd :)!!
Vind t een erg nette prijs voor een XL.
Thanx voor t zoeken.
 
Heb ´m inmiddels opgehaald. Bleek geen XL te zijn, maar een gewone M-one. Prijs natuurlijk iets aangepast :kroon:.

Heb met behulp van de nieuwe de oude ook weer redelijk aan de praat. Heb de fabrieks instellingen terug weten te halen :). Daarbij heb ik helaas ook al m´n user presets heb gewist ;{.

T lukt nu aardig om m aan te sturen met SoundDiver, alleen t wisselen van effect wil nog nie lukke. Verder kan ik alles weer instellen.
 
Back
Top