Free 'Kick Crusher' VST of SirSickSik

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
Hallo mensjes,
ik zat van de week wat te experimenteren met een aantal distortion mogelijkheden en ik heb deze in 1 plugin gestopt gemaakt met synthedit..
1e stage:
een 1e voltage 'wrapper', indien audio-volume boven 5Volt komt, dan wordt deze omgebogen en vervolgd zijn weg richting -5 volt indien voltage nog hoger gaat. Bij -5Volt wordt het signaal omgekeerd naar boven. Voor deze wrapper zit een volume boost en erachter een mix.

2e stage: volume kan nog eens geboost worden. Indien signaal boven 5Volt of onder -5Volt komt, wordt het geclipt en alles wat erover/onder komt, gaat door 2 filter modules heen van Chris Kerry (CK_SVar_Filter_Cascade_Spread). De filter is een cascaded filter met spread voor de maximaal 8 cascaded filters. Dit alles wordt bij elkaar opgeteld en naar een mix gestuurd. Daarnaast zit er ook een peakfollower voor met instelbare attack en decay tijd, welke naar de cutoff van de filter gestuurd kan worden ( - of + waarde)

3e stage: vanuit de mix wordt het signaal door een tweede 'wrapper' gegooid met weer een eigen mix.

4e stage: signaal gaat door korte delay met feedback, en wordt met dit signaal ge-ring-mod. Hierna weer een mixer.

Oftewel, de uitkomst is een (met grote waarschijnlijkheid) ENORM smerige distortion, die dankzij de filter en peakfollower bij elke aanslag net iets anders reageert. Ik heb een stuk of 21 presets vooringesteld om je kick doorheen te gooien. Je zal zien dat het hele effect per verschillende sample enorm kan verschillen..
 

Attachments

  • Kickcrusher.zip
    2,3 MB · Bekeken: 122
Oei, deze ga ik vanavond eens testen voor wat 808/909 werk :)
 
Free 'Sample Fest V1' VST of SirSickSik

Free 'Sample Fest V1' VST of SirSickSik

This is a very basic 16 sample sampler, although with a couple of nice tricks up his sleave.
This vst is build with synthedit and uses modules of:
Chris Kerry (CK modules)
Kerry Lynch (KDL modules)
Dave Haupt (DH modules)
Rurric Leffanta (xoxos modules)
Daz Disley (Rough Riamond Productions)
Special thanks to these guys as they've createns hundreds of modules which have expanded the possibilities of synthedit immensely

1.
FOR EACH OF THE 16 SAMPLEPLAYERS:
-load button to select a certain sample (plays 16bit and 24bit any samplerate .wav files. See bottom P.S. for more info!)
-volume level knob
-screen showing which sample is loading
-midi-note selector for which midi-note is used to trigger the sample.
-knob to scroll through other samples from the same map. (be careful, this could make you end up changing the sample in the sampler a very lot of times within a second...computers don't like that!)

2.
and with the last option comes the nice part of the sampler:
the 'sample-select' knob is connected to a randomizer, each time you click the randomize button a new sample is randomly selected from the same map for each of the 16 sample-players.
Thus you are able to go through your list of samples using the knobs themselves or give chance a chance and let it decide what your next drumkit is gonna be.
Randomization automatically adjusts to the amount of samples in the sample-list, so if you want, throw your 2000 drumkicks,2000snares, 2000 etc etc in dedicaded maps and select a map for each sample-player.

3.
-Next to this, I've added a basic FX control via midi-note-trigger.
Under the sample-loaders, there are the main ADSR-envelope controls (all samples are controlled with the same ADSR settings!), main-pitch adjust (also same setting for all samples), reverse and randomseed. All are shown with knobs and buttons with under these the midi-note-trigger value at which you can chose which midi-note will trigger the modulation of the parameter. When the selected midi-note comes in, the main parameters are bypassed and the velocity of the incoming midi-note drives the parameter (eg, when triggering the pitch-parameter, you bend the pitch up or down depending on the velocity being above or under mid-velocity respectively.)

4.
-Also featured is a probability module which takes the all incoming midi-notes monophonically with retriggerfunction and passes them depending on a probability factor and a seed-value (2 most-left knobs). With each trigger send through, it randomizes it's velocity and randomly sends it to one of the main parameters. This thus automatically adds basic fx trigger only when the samples themselves are actually triggered ..

5.
-At the bottom-right of the vst you've got push-buttons for patch copy, load and save and bank load and save. Also a panel in which you can select patches and name them.

P.S. as I'm bound to the modules available, only certain sampleformats can be played by the samplerplayers.. I have found problems trying to play 32bit and some 24bit samples, although the designers say these formats should be able to be played.. Still, as this is a very basic sampler and you're probably switching samples a lot and fast..try to keep them lo-fi and small..

So I would say, try m out and let me know if you made a track with it or are experiencing problems/bugs :-)>~~~~~~

Your humble
SirSickSik
 

Attachments

  • sample fest V1.zip
    2,9 MB · Bekeken: 142
Laatst gewijzigd:
UPDATE KICKCRUSHER! was geexporteerd als synth ipv effect... upz sorry! haha

UPDATE KICKCRUSHER! was geexporteerd als synth ipv effect... upz sorry! haha

OK, dus bij deze alsnog de kickcrusher vst.
Geen veranderingen aangebracht, behalve dan dat die deze keer als effect in plaats van synthesizer is geexporteerd.. excuses..had er geen erg in en mijn muziekprogramma's maakt het blijkbaar niet uit hoe het opgeslagen wordt...

Heb ook enige foutjes/onhandigheden gevonden in de sample fest. Deze ben ik nu aan het uitbreiden naar stereo outputs voor: 1x voor alle geluiden bij elkaar, 1 stereo output voor elke sampler (16x 2 dus..)
Daarbij heb ik ook een pan-slider toegevoegd. Hiernaast ga ik ook nog zorgen dat elke sampler apart gerandomized kan worden en dat er een dubbele selectie functie is: 1 'static' sample-selector en 1 randomized sample selector waardoor je snel breaks kunt maken met andere geluiden en terug kunt stappen naar je basis drumkit..

sik
 

Attachments

  • Kickcrusher.zip
    2,3 MB · Bekeken: 114
Ik kon 'm gewoon als vst gebruiken ondanks dat inderdaad in het bakje vst-i stond.
Hij is wel twee keer blijven " hangen" vanavond eens kijken of de nieuwe stabieler is.
Maar hijs leuk :okdan:
 
Ik ben bang dat ik niets tegen dat blijven hangen kan doen... denk dat het namelijk een gevolg is van de opzet van de vst..
Wat het filter-gedeelte namelijk doet is dit:
indien audio boven of onder 5 volt komt, wordt het geclipt. Alles wat daarboven komt, wordt door de filters gestuurd.
Welnu, door de 1e filter bijvoorbeeld op HP te zetten en 2e op LP, met de hoge en lage cutoff, dwing je de piek rond de -5/+5 volt piek te blijven, waarbij de resonantie voor een natrilling zorgt van de aanslag wanneer die voorbij de -5/+5 ging. Nu gaat die boost-knop tot 1000, wat betekent dat het inkomende audio signaal dat al rond de 5 a 8 volt in de pieken zit, naar 5000 a 8000 volt geboost wordt, als daarbij de peak-follower nogal wijd staat, probeert deze dus een heleboel af te trekken of op te tellen bij de cutoff. Hoewel er een clipper tussen staat, die hem binnen de toegestane waarden moet houden, zou het kunnen zijn dat de aanslag snelheid misschien te hoog is, dat die clipper NET te laat reageert..
Oftewel, je moet dus voor een goede verhouding zorgen tussen boost, peakfollower and het doorzenden van deze waarde naar de cutoff met een goede bijpassende resonantie.

Sommige mensen (in het algemeen) willen graag een vst die altijd goed klinkt, wat je ook maar doet. Maar ik wil gewoon een distortion vst die zoveel mogelijk toepassingen heeft en veel instellingen (ipv 1 'crunch' knop).. Ik weet dat dit om elke beschrijving van een 'goede vst' heen gaat, maarja, ik ben het gewoon niet eens met die definitie :D
Zit trouwens nog wel te denken om nog een extra 'character' sectie toe te voegen met een paar extra eind-multi-choice filters/para-EQ. Merk dat ik toch best vaak wel een bepaalde peak er nog uit moet filteren voordat ik het geluid heb dat ik wil hebben (alhoewel de delay+ringmod al een hoop voor je kan betekenen). Als iemand nog een ander leuk idee heeft..laat maar horen..

sik
 
kickcrusher update (clippers aangepast en nieuw frontje)

kickcrusher update (clippers aangepast en nieuw frontje)

nog ff zitten kijken naar de kickcrusher en een aantal clip-waarden verlaagd, lijkt nu ook wel wat mooier te reageren, hopelijk blijft ie nu niet meer hangen.. ook nog ff frontje wat mooier gemaakt :)
l_14cd464974ab47e980d19e17ee6750e7.png


sik
 

Attachments

  • Kickcrusher.zip
    2 MB · Bekeken: 109
Nee ik krijg 'm niet meer over zijn nek
hoe ironisch om dat juist van deze vst te zeggen ..
dat ding gaat constant over zijn nek maar blijft niet meer hangen bedoel ik!
:okdan:
 
test mp3tje met sample Fest V2 en kickcrusher (over drums en melodien)

test mp3tje met sample Fest V2 en kickcrusher (over drums en melodien)

Test track met sample fest V2+bijbehorende midi retrigger met kickcrusher erover heen.
Ook nog 2 synths, 1 simple 2-waveosc morph en 1 sync-FM-onanhankelijke pitch-portamento-synthesizer van mij waarover ik de kickcrusher heb gegooit. Voor wat ik erin gegooid heb, komt er toch een hoop herrie uit XD

sik
 

Attachments

  • midi retrigger test.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 100
Sommige mensen (in het algemeen) willen graag een vst die altijd goed klinkt, wat je ook maar doet. Maar ik wil gewoon een distortion vst die zoveel mogelijk toepassingen heeft en veel instellingen (ipv 1 'crunch' knop)..
pcies, goede geluiden ontstaan door een kundig syntheticus en dan is het wel zo handig als deze veel instellingen tot zijn/haar beschikking heeft...

een synth moet mogelijkheden bieden maar bied dan nog steeds geen garantie voor koole sounds, dat bepaald de end-user...
als een bak meteen 'goed' moet klinken zonder te veel poespas dan zegt dat iets over de onkundigheid van de gebruiker nutuulk...
 
Free vst 'Reverb-room'

Free vst 'Reverb-room'

Ok, the next one.. a 'reverb'-vst called room reberb.
First of all.....this one doesn't have it's internal midi-parameters named as I made it for myself and I do not really needed to name them to to get them to work (I know, I'm kinda lazy)
Secondly. when I made this thing, I had no real clue what all the components of a reberb were..so I just took the layout of one of the DP-4 reverbs and tried to rebuild it with synthedit modules (Chris Kerry early reflections and delays)

Still, I think the verb is very useful sometimes and thanks to a 'resonance' slider (center-up) you can also modulate the reflection times as if the walls are trembling by your sound (sliders for resonation-frequency and width). With the right settings (depending on which frequencies are in your track and to which frequency it's set) it can sound like there are vibrating windows in your room or add a slow/fast phaser/chorus sound to your reverb. (does increase CPU, as all reverb units get being modulated realtime).

l_2351532e4e3c43e8a44018fceb9798d8.jpg

They layout is build up like this (sound goes from top to bottom):

1st stage: early reflections (top)
2nd stage: this is being send to the mid and the side of the front layout, where there are:
-2 'long' delay's for left and right each (sides of front layout)
-a filter section to filter out high and low frequencies. (also has filtered feedback from end of 3rd stage) (center-top/mid)
3rd stage: the main reflection section, which receives the filtered early reflections and 'long' delays (center-bottom/mid)
4th stage: settings for: (at center-bottom)
-left and right volume
-mix
-stereo->mono mix
-cross the reverb outputs before feeding back (slider between stereo no change-mono-stereo cross)
-overall early reflection time, overall early reflection level and overall reverb-time.
-cross the output of the reverb before sending to out. (slider between stereo no change-mono-stereo cross)

For all stages, I have given you as much parameters to adjust as possible:
-8x early reflection-times and levels independently for both left and right
-8x reflection times and levels independently for both left and right
-2x delaytime, feedback, damp direct-mix-to-output levels for 'long' delays for both left and right
-a mixer-section for setting the volume levels of early reflections, both delay's and high&low-pass (band) feed (settings for this filter are in between of both left and right level-settings)

I got the feeling I still forgot some parameters, but I think this would be enough for people to completely tune their own reverb and make their own rooms..
As you'll understand, you can make 'reverb' sounds which doesn't sound as a reberb at all but as a kinda big, modulated bundle of delays.. (you can always add higher values by hand, typing in the value-boxes)

If you want to know how it sounds like, check out the track 'traveling round' in my myspaceplayer (thus not the audimated one, which has 107 tracks in it and the song is named 'reverbroomtest'. I put one on the kick and one on the annoying melody-sound (the little 'noise' you sometimes hear come in is caused by the room-vibration)

Just remembered! I also made a variation on the 'reverb-room' called 'reverb-extended', can't remember if it worked well or had good CPU use..but I'll upload it anyway.
It's almost the same as 'reverb-room', but it has a slightly different routing and it's layout shows better how signals are going and it has additional settings to position the early reflection in the stereo-space. (4x if I remember right)
l_77853fb420a64d6cb39ab6c6133e28fa.png


Uses Chris Kerry modules for all delay-based parts.
Skinning is done by myself (as always of course when it's not the native SE layout XD)

Enjoy!
Up to a world of sharing! (ok, I might have to start asking money soon as my job is kinda 'uncertain' lately and I wonder if there's any work for me after anywhere... :S damn kapitalism!)

SirSickSik
 

Attachments

  • Reverb-room.zip
    1,9 MB · Bekeken: 111
  • Reverb-Extended.zip
    2,1 MB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
Sample Fest UPDATED to V2 (improved+stereo version) and dedicated midi-retrigger vst

Sample Fest UPDATED to V2 (improved+stereo version) and dedicated midi-retrigger vst

Sample Fest V2 is the stereo version of the V1.
l_10bd6012a82d4d0c9983717177597bdd.png

It also has a different layout and a couple of adjustments:

-each sampler has a pan-slider and has it's own dedicated stereo output from the vst.
-the first stereo output of the vst is all drum sounds combined in 1 stereo out, so stereo output 2-17 are the 16 samplers.
-each sampler now has it's own dedicated randomize button and there is 1 main-randomize button.
-the note-triggered sample-randomize is now only momentary (as long as note is pressed). When note is released, samples go back to main setting. This way you can use the randomization for breaks only, while being able to return to your basic-drum kit. With each randomize trigger, it will choose a new kit altogether.

Rest is same as V1.

I also added a midi delay+retrigger module, which can be put in front of the samplefest V1 and V2
Select the note-triggers for the midi-4xdelay (velocity= volume decrease/increase) and midi-retrigger (one without midi thru, one with midi-thru. Last one overrides first one, except for velocity, which can still be changed by both and controls retrigger speed)
Remember to set which midi-notes are selected to go through the midi-FX. If you use the FX-triggers of the Sample Fest, you don't want these to go through.. So for the basic setting of the Sample Fest the mimimum note should be set to 36 (as it is in it's main preset).
l_c1240a7a54b74929807af3cf6640bfec.png


sik
 

Attachments

  • sample fest V2.zip
    3,1 MB · Bekeken: 123
  • Midi RetriggerV1.zip
    2,3 MB · Bekeken: 97
lekker bezig dan :koffie:

maar ende ook helaasch dan toch; die reverb extended vst is te breed en valt buiten de resolutie van mijn scherm...
daarvan moet ik helaasch toch ff zeggen dat het niet helemaal cool is dus, maak dat eens ff anders a.u.b...
begin sowieso eens met al die numerieke displays onder elke knop weg te ketsen, neemt onnodig ruimte in beslag...

een beetje softsynth zou ik persoonlijk (ook nog anno 2010) toch wel onder de 1024x768 pix houden...
(nutuulk hebben sommige mensen 2 of meer schermen maar dan nog zou je altijd rekening moeten houden met de zwakste schakel so to speak)
 
Laatst gewijzigd:
Gratis beta-versie van midi-keyboard-expander (4-oct keyboard driven arppegiator)

Gratis beta-versie van midi-keyboard-expander (4-oct keyboard driven arppegiator)

Bij mij past die extended reverb gewoon op 1 scherm...
Wat betreft het weg werken van die numerieke displays.. Ik heb dit ding een tijd geleden gemaakt en vindt het een beetje zonde van mijn tijd om een oud project nog eens helemaal opnieuw vorm te geven..dat wordt zoeken dan :dubbel: :r

Aangezien ik continu weer nieuwe ideeen heb (vandaag bjivoorbeeld even een ritmische sequencer gemaakt, zie omschrijving onder), wil ik me liever daar aan wijden aangezien mijn kennis van synthedit weer een stuk verder is dan toendertijd en mocht ik toch willen, ik toch weer een andere reverb in elkaar zou zetten..

Iemand trouwens interesse in een sequencer die is aan te sturen met 4 octaven?

-1e octaaf: (2x octaaf en sequencer-snelheid bepaling)
2 voices die bepalen welke in welke 2 octaven er gespeeld wordt. (als het goed is werkt het ook met een dubbele noot die hetzelfde is). F=4e octaaf volgens mij.. Velocity bepaalt de snelheid van een op host-tempo gesyncte clock. Deze stuurt een sequencer aan waarvan de noten bepaald worden door de octaaf plus de geselecteerde noten onder "-2e octaaf'. Wanneer de octaaf aan gaat wordt de bijbehorende sequence gestart.

-2e octaaf: (3x noot-bepaling)
3 voices die bepalen welke 3 nonen er over de 2 octaven gespeeld worden. Velocity bepaalt de velocity van de noten binnen de sequence (gekoppeld aan de toon). Noten worden automatisch op volgorde gezet van hoog naar laag, zodat de 'direction' van de sequencer gebruikt kan worden in arpeggiator stijl (up->down, up->down->up, etc, zie volgende octaaf).

-3e octaaf: ('general settings'+scaling bepaling)
C-noot transponeert beide sequences van -2 tot +2 octaven (in noot-stappen)
C#-noot bepaald de 'direction' van de 1e sequence.
D-noot bepaald de 'direction' van de 2e sequence.
D#-noot nog ongebruikt
E tot B noot switcht tussen 7 verschillende toonladders voor alles.

-4e octaaf: ('rootnote bepaling)
C tot B noot bepaalt de root-note van het geheel.

Voor alle met keyboard aangestuurde parameters zijn er ook 'static' sliders gegeven. Zolang er geen noten met het keyboard of de sequencer gespeeld worden, worden deze instellingen gebruikt.
Dankzij een 'run'-button voor beide 'octave+sequencer' 's kan de plugin ook midi genereren zonder het keyboard aan te raken. Zodra je het keyboard bespeelt wordt de desbetreffende parameter gepasseerd en bepaalt de gespeelde noot+velocity wat de nieuwe waarde wordt. De plugin is dus van te voren in te stellen dat je zowiezo een leuk standaard/basis deuntje hebt, waarna je naar hartelust op je keyboard de zooi kan veranderen. Denk dat keyboard-sustain-gebruik erg handig zal zijn bij deze plugin..

Dit is vooralsnog een beta versie die net af is.. Heb nog geen tijd gehad om iets aan het uiterlijk te doen.. voor wie m alvast proberen wilt.. Ik heb m trouwens afgesteld op mijn M-audio keystation 49e, waardoor ik met de standaard instellingen meteen de controlle heb over alle 4 de octaven. Volgens mij begint de eerst werkende/onderste octaaf bij C3.

Als je een voorbeeldje wilt horen (met ook weer de sample fest en de kickcrusher erin XD, maar dan deze keer een rustige distortion :D)
Dan moet je even naar het topicje 'kutnummers' gaan XD daar staat een improvisatietje met gebruik van mijn midi-keyboard.. (midi-keyboard-expander test 6mb.mp3)

sik
 

Attachments

  • Midi-Keyboard Expander.zip
    1,8 MB · Bekeken: 116
Laatst gewijzigd:
Bij mij past die extended reverb gewoon op 1 scherm...
dat snapte ik, maar het is opzich wel zo slim/handig om daar toch ff een klein beetje rekening mee te houden als je je werk wil delen toch?
ik denk dat het aanzienlijk smaller had gekunt, het is wel erg ruim opgezet zo nl...
bij mij in Renoise word ie nu afgekapt op 1360 pixels...

overigens vond ik het concept met de kleurverspringende knoppen erg duidelijk :okdan:
hoewel de knop zelf qua vormgeving dan weer niet helemaal mijn smaak is maar enfin...
Wat betreft het weg werken van die numerieke displays.. Ik heb dit ding een tijd geleden gemaakt en vindt het een beetje zonde van mijn tijd om een oud project nog eens helemaal opnieuw vorm te geven..dat wordt zoeken dan :dubbel: :r
daar kan ik inkomen idd...
Aangezien ik continu weer nieuwe ideeen heb (vandaag bjivoorbeeld even een ritmische sequencer gemaakt, zie omschrijving onder), wil ik me liever daar aan wijden aangezien mijn kennis van synthedit weer een stuk verder is dan toendertijd en mocht ik toch willen, ik toch weer een andere reverb in elkaar zou zetten..
ik heb ook best wel wat ideeen maar ik probeer vaak wel ff dusdanig te sleutelen aan het projectje waar ik mee bezig zodat het ook echt af is...
synthesegewijs, grafisch en qua overzicht... zelf ben ik voorstander van zo weinig mogelijk op het scherm met het grootste potentieel (onder de motorkap)...
 
Laatst gewijzigd:
vandaar al die knoppen:

vandaar al die knoppen:

zelf ben ik voorstander van zo weinig mogelijk op het scherm met het grootste potentieel (onder de motorkap)...
ik bedenk me nu dat ik deze reverb voor een maat van mij gemaakt had. Hij had gevraagd of er zo veel mogelijk bewerkings-mogelijkheden in zouden kunnen zitten omdat hij heel vaak zat te balen dat hij zo weinig kon instellen aan reverbs.

Die tweede was soortemet van spin-off, die uiteindelijk toch niet helemaal was wat ik wilde (moet eigenlijk meer ER stappen hebben, klinkt nu erg als een uitgebreide korte delay..)

Ga zo het frontje maken van mijn vee-FX. Een velocity gestuurde multi-effectbak, soortgelijk aan de dBlue_glitch, alleen dan kan je hier ten eerste alle effecten tegelijk gebruiken en ten tweede zelf je FX-ritmes schrijven in dezelfde sequence als je drumpartij (gecombineerd met Sample-Fest en midi-retrigger geeft dit continu vervormbare drumpartijen die erg handig zijn voor live-gebruik).

Heb dit effect ook gebouwd in me nord modular G2 over twee slots (meer dan 16 velocity gestuurde effecten) en samen met me Jomox airbase, mbase01 en waldorf blofeld is het echt heerlijk jammen :P
sik
 
Jij kan zker net als ik niet wachten op SE1.2 ( oversampling! )
..wel echt nodig met de distortion modules in Synthedit, het klinkt vaak net iets te rauw.

Ik heb je plugins niet getest ofzo hoor, alleen ff een geluidsfragment beluisterd.

Ga vooral door ;)
 
Nummer met kickcrusher, Sample Fest, reverb room en Vee-FX (nieuwe versie: SIK-FX)

Nummer met kickcrusher, Sample Fest, reverb room en Vee-FX (nieuwe versie: SIK-FX)

Ok, hier nog even een goed voorbeeld van een krijsende Kickcrusher. Hier vond ik m wel heeeerlijk over de zeik gaan XD Er gaat een enigzins simpele oscilator in zonder extra effecten (begin-bass), daarachter nog wat reberb (reverb-room) en filtering. Kickcrusher staat ook over drums (Sample Fest V2) als soort van heavy exciter en over het gillende geluid wat een sync-based synthesizer is met individuele glide-rates voor beide oscilatoren..

Ook te horen is de oude versie van de SIK-FX (was de effect-sectie van de Sample-vee, plus extra effecten, nieuw frontje en zelf de keuze welke noten als triggers gelden voor het effect. Als deze ff snel getest heb, komt die ook online).

Sik
 

Attachments

  • Ambush.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 94
Back
Top