[Trance] Tim Besamusca ft. Three Faces - Love & Devotion (John Stigter Remix)

Syntagma

Hold On
Lid sinds
17 februari 2003
Berichten
560
Locatie
Woerden
[Trance] Tim Besamusca ft. Three Faces - Love & Devotion (John Stigter Remix)

Na lange afwezigheid heb ik weer de drive gevonden om te 'produceren'.
Het eerste resultaat hiervan wil ik jullie niet onthouden :)

Daarom is hier mijn remix van Tim Besamusca ft. Three Faces - Love & Devotion. Dit keer niet onder mijn Lost Angeles alias (voor sommigen hier misschien nog bekend uit 2006, die bewaar ik voor meer uplifting trance) maar onder mijn eigen naam.
Deze remix zal (als alles doorgaat) binnenkort gereleased worden samen met het origineel en nog een aantal remixes. Tegen die tijd horen jullie dat nog wel :)

Linkie (preview, volledige versie is 8 min):
http://www.multiupload.com/2DDZ04AZNR

Ik zal vanaf nu ook weer vaker op dit forum rondhangen, gezellig!

Ohja, de track is gemaakt in FL Studio met o.a. Nexus, Sylenth1 en Z3ta.
Enjoy!
 

Attachments

  • Three_Faces_Feat._Tim_Besamusca_-_Love_&_Devotion_(John_Stigter_Remix)preview.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 54
Laatst gewijzigd:
Ik vind het erg mager. Het geheel klinkt erg dun en hier en daar wat outdated. De vocal klinkt net als een hijgende hork uit de stal. In de break denk ik hey, eindelijk komt de track los en dan komt je climax wat eigenlijk een anti climax is. Probeer wat groffer te zijn in de sounds en maak je percussie wat interessanter. Klinkt allemaal heel slecht, is het niet, je hebt duidelijk hier en daar leren produceren maar het niveau kan nog een aantal stappen hoger.
 
Ah, leuk commentaar :)

Ik vind het erg mager. Het geheel klinkt erg dun en hier en daar wat outdated.
Ik denk dat ik je begrijp op dit punt. Niet elke track hoeft dik of vet te klinken, in dit geval ook niet. Wel is het zo dat ik zelf ook vind dat mijn eigen tracks nog een beetje rechttoe rechtaan zijn en nog wat voller kunnen klinken, dus daar probeer ik aan te werken. Vergeet niet dat ik bijna 2 jaar niks meer geproduceerd heb, en dat dit weer een eerste poging is (die blijkbaar wel releasewaardig gevonden wordt) :)


De vocal klinkt net als een hijgende hork uit de stal.
Dat is niet erg aardig voor de zangeres, of bedoel je dat het komt door hoe ik de vocal gebruikt heb? Het is een remix in dit geval en ik ben niet verantwoordelijk voor de aangeleverde vocal natuurlijk :) Vind hem zelf verder prima.


In de break denk ik hey, eindelijk komt de track los en dan komt je climax wat eigenlijk een anti climax is.
Die mag je nog wat meer uitleggen, al denk ik dat ik het wel met je eens ben. Ondanks dat ik dingen probeer wat spannender te maken net voor de climax, hobbelt het toch een beetje gewoon door. Ook daar ga ik bij volgende tracks aan werken.


Probeer wat groffer te zijn in de sounds en maak je percussie wat interessanter.
Wat bedoel je met groffer in de sounds zijn?


Klinkt allemaal heel slecht, is het niet, je hebt duidelijk hier en daar leren produceren maar het niveau kan nog een aantal stappen hoger.
Deze zin kan ik niet goed volgen; zeg je nu "klinkt allemaal heel slecht" of bedoel je "heel slecht is het niet"? Dat het niveau nog hoger kan, dat klopt. Ik ben blij dat ik weer de drive heb gevonden om te produceren dus verwacht nog maar meer tracks van mij, ze zullen ongetwijfeld steeds beter worden.

Thanks voor je comments!
 
Ik ben het niet met de vorige spreker eens dat het slecht klinkt, maar wel op het punt dat het wat outdated is. Dit hebben we allemaal al 1000x gehoord de afgelopen 5 a 10 jaar.
Het is allemaal niet spannend

Paul
 
Tja dat is weer een andere discussie, die voerden we in 2006 ook al hier :)
Het gaat mij er niet om om origineel te willen / moeten zijn. Er zijn ook mensen die een bepaalde stijl mooi vinden en dan mogen er 1000 nummers in die stijl uitkomen, het verveelt niet.

Voor mij zijn sommige dingen wel nieuw/origineel, omdat ik nu pas een bepaalde sound kan maken bijvoorbeeld, dus dan is het voor degene die het maakt wel origineel, maar voor de luisteraar misschien niet. Maar dat vind ik nu even niet het belangrijkste. Ik neem het wel mee als tip hoor.
 
Tja dat is weer een andere discussie, die voerden we in 2006 ook al hier :)
Het gaat mij er niet om om origineel te willen / moeten zijn. Er zijn ook mensen die een bepaalde stijl mooi vinden en dan mogen er 1000 nummers in die stijl uitkomen, het verveelt niet.

Voor mij zijn sommige dingen wel nieuw/origineel, omdat ik nu pas een bepaalde sound kan maken bijvoorbeeld, dus dan is het voor degene die het maakt wel origineel, maar voor de luisteraar misschien niet. Maar dat vind ik nu even niet het belangrijkste. Ik neem het wel mee als tip hoor.

Heb je ook wel weer gelijk in.
Het is dans muziek en als dat er op gedaan wordt is het goed. (geef het volk wat het wil en het is tevreden)

Maar soms is wat vernieuwing wel leuk. (maar dat is alleen voor die paar weirdo's die dat boeiend vinden, zoals ik. :P)

Paul
 
Klinkt allemaal heel slecht, is het niet, je hebt duidelijk hier en daar leren produceren maar het niveau kan nog een aantal stappen hoger.
Dit vind ik deze productie geen eer aan doen. Opzich is de leadsound wat aan de dunne kant. De gated vocal in de break wekt bij mij de indruk dat er een knaller van een climax zit aan te komen, maar die blijft inderdaad uit. Al met al een leuke track :okdan: nu nog een vette climax!!

Het outdated verhaal mag wat mij betreft de kast in :doei:
 
Mijn commentaar kwam over alsof je track heel slecht was. Dat is het natuurlijk niet. Dat bedoelde ik met de laatste zin. Niet erg aardig voor de zangeres of niet, ze heeft gewoon geen stem die leent voor een zweverige trance plaat als deze. Wat groffer in de sounds bedoel ik wat meer layeren, wat meer volle sounds, goed aan de compressie denken hier en daar. Ik vind het allemaal nog wat kant en klare trance presets uit nexus die je in 1 keer in je track gebruikt.

Die echte climaxen ben ik ook niet zon held in, ik ben slechts ook maar amateur kok :D. Echter als ik naar tracks luister van duderstadt. inpetto (iig mijn voorbeeld voor de hedendaagse trance) weten die lui de climax echt een climax te maken zonder dat het mega vol klinkt. Is ook een kunst, daar niet van.
 
Ik vind het ook echt niet slecht, zit prima in elkaar wat mij betreft. Alleen je mix is wat dun, mist nogal wat mid in je geluid volgens mij waardoor er weinig definitie in je geluid zit. Ik denk dat het met de zangeres wel meevalt, maar ik versta 'r amper omdat de rest van je sounds haar zang nogal in de weg zitten.

Valt qua mix dus nog wel een hoop te verbeteren imho, maar los daarvan is echt wel te horen dat je skills hebt :okdan:
 
Ik vind het allemaal nog wat kant en klare trance presets uit nexus die je in 1 keer in je track gebruikt.

Haha dat is dus niet het geval, alleen de subbass en de pads komen uit Nexus.
Rest komt allemaal uit Z3ta en Sylenth1 en dat zijn echt niet allemaal kant-en-klare presets die "in 1 keer" gebruikt zijn :)
De leadsound uit de climax komt trouwens uit het origineel, ik heb de opgeleverde wav-file daarvan gebruikt, gedubbeld (met een andere timing), extra distortion gegeven en nog meer effecten.


@ Lytheon en Nightstorm: thanks!

Ik heb even een langere preview toegevoegd (wel iets minder kwaliteit).
 

Attachments

  • Three Faces Feat. Tim Besamusca - Love & Devotion (John Stigter Remix)PREVIEW2.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 56
Laatst gewijzigd:
ik vind de track heerlijk THUMBS UP!
en dan zie je wel weer dat het niet uitmaakt of je met fl stuidio cubase of logic werkt!
waar word je track gereleased ?
 
Prima werk. Niks fout mee maar het enige dat je wel kan stellen is dat de stijl intussen wel uitgemolken is.

Voor diegene die commentaar hebben op de mix : dit is een mp3 file en zegt dus niet voldoende over het uiteindelijke resultaat op CD of vinyl.
Presets ? Geen enkel probleem. Daar zijn presets voor.
 
Ik vind de track een onsamenhangend broddelwerkje qua synths.
luister maar eens bijv op een laptop of ipod headphones, alles klappert alle kanten uit van de compressie en hoog is totaal niet coherent qua timing. De vocal zit er ook niet lekker in en hangt er een beetje zweverig overheen, zit echt hard te zoeken naar een groove maar kan hem nog niet vinden.

Tips:
Schoon je arrangement eens flink op.
Maak keuzes wat een "lead" en wat " backing" is
zorg dat de track lijmt aan de groove van de zang, ik vind dit nu echt geen match
kijk al je levels en compressie nog eens goed na. en haal alles eens van de masterbus
een simpele nexustrack met een vocal kan veel strakker klinken.
qua arrangement best potentie, maar dit is nu slechts een hoopje gestapelde saturatie.
 
waar word je track gereleased ?

Ik wacht nog even af wat er definitief gaat gebeuren voordat ik hier iets ga roepen ;-)


Ik vind de track een onsamenhangend broddelwerkje qua synths.

Nou, dat zal wel meevallen denk ik zo :)

luister maar eens bijv op een laptop of ipod headphones, alles klappert alle kanten uit van de compressie en hoog is totaal niet coherent qua timing.

Dat is denk ik ook wat overdreven gesteld. Zelf heb ik niet de uiteindelijke mastering gedaan die over deze versie zit, dus als je daar specifieke tips of trucs voor zou hebben dan zijn die uiteraard welkom, dan geef ik ze door. Op de specifieke tracks zit compressie op de kick, de bas en de vocal, meer niet. Lijkt me sterk dat die alle kanten op klapperen. Hoe kun je hoog timen trouwens? Bedoel je dan wat betreft delays ofzo?

De vocal zit er ook niet lekker in en hangt er een beetje zweverig overheen, zit echt hard te zoeken naar een groove maar kan hem nog niet vinden.

Smaken verschillen. Het kan heel goed dat ik de vocal nog wat meer in de track had kunnen leggen door beter te EQ'en. Dat er geen groove te vinden is, daar ben ik het niet mee eens.

Tips:
Schoon je arrangement eens flink op.
Maak keuzes wat een "lead" en wat " backing" is
zorg dat de track lijmt aan de groove van de zang, ik vind dit nu echt geen match
kijk al je levels en compressie nog eens goed na. en haal alles eens van de masterbus

Bedankt voor de tips.
Waarom zou de track niet passen bij de groove van de zang?
De levels en compressie van de kick, bas en vocal staan volgens mij wel goed. Op de masterbus zit helemaal niks. De track is later, door iemand anders, gemasterd.

een simpele nexustrack met een vocal kan veel strakker klinken.

Ik weet niet of je hiermee bedoelt dat dit een simpele nexustrack is? Want dat is het niet (zoals al eerder aangegeven). De Nexus wordt twee keer gebruikt, maar blijkbaar vallen mensen nogal over de naam Nexus en denken ze dat het meteen een 'Nexustrack' is?

qua arrangement best potentie, maar dit is nu slechts een hoopje gestapelde saturatie.

Thanks. Blijkbaar val je vooral over de compressie. Als je hier concrete tips voor hebt i.p.v. het een beetje overdreven (vind ik) af te kraken, dan hebben we er wat aan :) Nogmaals, de mastering van de uiteindelijke track heb ik niet zelf gedaan.


Leerzaam, die verschillende reacties :)
 
Misschien is jouw mix wel goed, maar heeft degene die dit "gemasterd" heeft het verkloot.
Wat ik hoor zijn te veel layers die allemaal op de voorgrond willen, door hier volumes aan te passen en beter te EQ'en krijg je al meer ruimte, ook zou ik de mega delays alleen op de leadsound doen en zo zeer op de rest aangezien dit ook meewerkt aan de brei.

een percussie/ijzerwerkbrij wat wel het mid opvult maar geen groove of transients nog inzitten. ik hoor alleen maar ijzerlayers niet echt een drive die me mee trekt.

Ik gebruik zelf ook veel NEXUS en je kan daar echt wel Ronski Speed / Jorn Van Deynhoven type producties mee maken maar hier is de mix zoals hier gepost gewoon niet goed.

En tuurlijk is het e.e.a. natuurlijk ook aan smaak gebonden, maar ik ben meer van de schone producties.

Ik zou eigenlijk je mixdown zonder de mastering wel eens willen horen en als je iets zou willen proberen, DROGER mixen, meer gaan werken met volumes tussen de kanalen en EQ (low & high cut) denk dat dan het productiewerk, dat echt wel in de track zit VEEL beter tot haar recht komt.
 
Nou ik denk zeker dat er aan mijn eigen mix ook veel te verbeteren is hoor! Op het gebied van EQ en compressie ben ik eigenlijk nu pas een beetje aan het leren wat ik aan het doen ben, maar kan best zijn dat het nog lang niet goed is (ook in deze track). Ik zal je de ongemasterde versie even via een PB sturen als je het goed vindt.

De individuele layers hebben elk hun eigen EQ, ik vind zelf niet echt dat ze allemaal tegelijk naar de voorgrond willen, maar dat kan ook een kwestie van smaak of van beter getrainde oren (in jouw geval) zijn :)
 
Back
Top