het verkrijgen van sounds

DigiLoog

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2009
Berichten
4.855
Locatie
Ergens op een pcb
Ben na het kijken op You Tube (bijna) altijd onder de indruk van wat anderen uit hun synth (kunnen) halen :okdan:
Dat gaat dan soms zover dat ik het desbetreffende apparaat ook maar aanschaf, maar daarmee heb ik de sounds nog niet :eureka:
Ben nogal lui aangelegd en heb gewoonweg te veel synths om me weken op één bepaalde synth of klank te concentreren.
Dus in dat geval mail ik de desbetreffende persoon met de vraag of hij de sounds ook voor anderen beschikbaar stelt?
In de meeste gevallen (ESQ-1,Jx8P en D-50) zijn ze zo vriendelijk dat ze gratis of tegen een kleine vergoeding bereid zijn om de sounds via sysex data te mailen.
Dat maakt het een stuk makkelijker en hou ik meer tijd over voor m'n echte ''tweak'' synths, waar geen geheugen opzit.
En ik ben in het bezit van ''unieke'' sounds :D
 
Als ik geen tracks aan het maken ben vind ik het heerlijk om een synth uit te kiezen en daar dan eens lekker mee te pielen. Gisteravond nog een heerlijke pad uit de Chroma gehaald.
 
De interesse in mijn favo synths is vooral gewekt door live optredens die ik heb gezien van bepaalde artiesten.

Zo heb ik Ozric Tentacles 4x gezien, op het podium stonden daar steevast oa de Oxford Oscar en Synthi AKS, beide synths heb ik ook gehad inmiddels, de JX3P heb ik ook regelmatig voorbij zien komen op hun concerten, maar heb ik nog nooit gehad.

Eat Static heb ik gezien in Engeland, daar stond oa een SH5 op het podium, en die moet ik dus nog steeds te pakken zien te krijgen.

Wat ik meestal doe, van artisten die ik goed vind, checken wat ze gebruiken, voor mij is belangrijker hoe een instrument in de totale mix ligt dan het geluid van een synth alleen, van demotjes op Youtube wordt ik wat dat betreft niet veel wijzer dus.
 
Zoals je misschien wel weet heb ik een OSCar en ook de SH-5, beide zeer aan te bevelen, alhoewel ze totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
Een OSCar is gewoon een gek ding (qua sound en looks) en de SH-5 zeer flexibel (voor een niet modulaire synth) en daarbij ook nog een echte ''eye catcher''.
Zie laatste tijd veel ad's met te koop gevraagd: Roland SH-5, ze worden dus gewilder.
Maar dat zal niet makkelijk worden, naar mijn weten zijn er maar een stuk of 6 in ons land.
En kom er maar weer eens aan één als je hem eenmaal verkocht hebt, niet doen dus, of voor een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goede prijs ;)
 
Laatst gewijzigd:
oo.. het gaat over de waarde van de synths, ik dacht over 't geluid er van..
 
Wees eens eerlijk, alles draait om geld.
Zoals ik al zij, hij (SH-5) is niet te koop, en zekers niet voor wat de zoekenden er aan uit willen geven.
Alles heeft z'n prijs, ook jullie spul, wat je niet eens wilt verkopen.
Als er een gek is die een absurd bedrag voor één van je geliefde synths wil geven, dan hou je hem dus?
Helaas worden sommige uitspraken uit de context gehaald, we hadden het hier idd over het geluid van een synth en niet over de waarde, waar ik het overigens niet eens over had :?
 
Echt ontzetten niet boeiend allemaal..

Kunnen we weer terug ontopic? :)
 
Helaas worden sommige uitspraken uit de context gehaald, we hadden het hier idd over het geluid van een synth en niet over de waarde, waar ik het overigens niet eens over had :?

Zie laatste tijd veel ad's met te koop gevraagd: Roland SH-5, ze worden dus gewilder.
Maar dat zal niet makkelijk worden, naar mijn weten zijn er maar een stuk of 6 in ons land.
En kom er maar weer eens aan één als je hem eenmaal verkocht hebt, niet doen dus, of voor een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele goede prijs ;)

Die onderste bovenstaande quote refereert toch echt naar waarde.

Een tip, hou gewoon op met de woorden "gewild" "prijs" "hoog" "hoge" "gek" "geeft" "alles" "euro" "zeldzaam" "mint" etc te gebruiken, maar post gewoon eens wat muziek die je maakt. :okdan:
 
Wel opmerkende dat de waarde van een synth totaal niets met de klank van doen heeft?
Een goedkope en ondergewaardeerde synth zoals de ESQ-1 klinkt beter dan menig duurdere en gehypte synth, dat weet ik nu zeker?
Luister maar eens naar de sounds van Teanegro (Ensoniq ESQ-1 part 3 en4) op You Tube.
 
Ik heb hier trouwens een zeer gewilde vintage klassieker staan. De prijs ervan is ook zo hoog, hoge(r) kan niet, zelf geen gek die het ervoor geeft. Hij heeft dan ook een euro stekker en is zeer zeldzaam en mint :duivels:

Maar ik doe 'm niet weg, tenzij je er goed voor betaald!
 
In de meeste gevallen (ESQ-1,Jx8P en D-50) zijn ze zo vriendelijk dat ze gratis of tegen een kleine vergoeding bereid zijn om de sounds via sysex data te mailen.
En nu kom je ze met ons delen ? Dat is erg altruïstisch van jou :okdan:

Neenee, serieus, wat ben je nu met een sound die je niet zelf hebt geprogrammeerd ?
1) je leert er niets uit, 2) je kan er zelf niet fier over zijn.
Bovendien, 10 dikke sounds maken nog geen dikke plaat.

Sounds moeten lekker in de mix liggen. En moeten een atmosfeer scheppen die je op dat moment in je hoofd hebt.
Ik weet wel dat nieuwe hits tegenwoordig maar inspiratieloos gebrei is op bestaande hits. Zero creativiteit.
Daar sta ik nu toch net liever boven...
 
Leuk opstel.

Wat voor cijfer had je?
 
Back
Top