Master_F
Nieuwkomer
Hey beste Synthforum leden,
Ik ben bezig met het remaken van het nummer Target (A.k.a. Mechanical man) van Frank Klepacki. Sommigen van jullie kennen het nummer van de soundtrack van Command&Conquer.
Ik gebruik hiervoor Reason en Adobe Audition.
Maar ik ben hierbij op een probleem gestuit dat ik vrij moeilijk vind om op te lossen en grappig genoeg iets dat ik nog niet eerder heb geprobeerd.
Ik heb de waveform eruitgeknipt en een screenshot van gemaakt.
Dezelfde WaveForm heb ik ook geupload.
===>Downloadlink WaveForm<===
Ik weet dat de envelopes, filters, etc.. ook een grote rol spelen in het maken van het geluid, maar kom niet eens verder met het bepalen uit welke basis waveforms dit geluid is opgemaakt. Het punt is, ik heb eigenlijk niet echt een goed idee waar te beginnen. Het enige waar ik ben achter gekomen is dat er waarschijnlijk een squarewave wordt gebruikt vanwege het grote aantal frequenties en dat vrij veel hoge frequenties eruit gefilterd zijn (duh, bass xD)
Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat ik gewoon iets moet maken dat er op lijkt i.p.v. het letterlijk na te maken, maar ik wil eerst kijken of het mogelijk is om aan de hand van de vorm van een waveform, hem daadwerkelijk ook na te maken.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Alvast enorm bedankt,
Florian
Ik ben bezig met het remaken van het nummer Target (A.k.a. Mechanical man) van Frank Klepacki. Sommigen van jullie kennen het nummer van de soundtrack van Command&Conquer.
Ik gebruik hiervoor Reason en Adobe Audition.
Maar ik ben hierbij op een probleem gestuit dat ik vrij moeilijk vind om op te lossen en grappig genoeg iets dat ik nog niet eerder heb geprobeerd.
Ik heb de waveform eruitgeknipt en een screenshot van gemaakt.
Dezelfde WaveForm heb ik ook geupload.
===>Downloadlink WaveForm<===
Ik weet dat de envelopes, filters, etc.. ook een grote rol spelen in het maken van het geluid, maar kom niet eens verder met het bepalen uit welke basis waveforms dit geluid is opgemaakt. Het punt is, ik heb eigenlijk niet echt een goed idee waar te beginnen. Het enige waar ik ben achter gekomen is dat er waarschijnlijk een squarewave wordt gebruikt vanwege het grote aantal frequenties en dat vrij veel hoge frequenties eruit gefilterd zijn (duh, bass xD)
Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat ik gewoon iets moet maken dat er op lijkt i.p.v. het letterlijk na te maken, maar ik wil eerst kijken of het mogelijk is om aan de hand van de vorm van een waveform, hem daadwerkelijk ook na te maken.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Alvast enorm bedankt,
Florian