Hulp maken van bassdrum

Even zoeken op Youtube en jawel:


Buizen voor die echte hardcore-sound: ik wist het.
 
De geluidskwaliteit van dit filmpje is beter maar daar valt mij op dat het weer een ESX is (de samplerversie) en met het buizenknopje bijna dicht. Misschien zijn het toch samples.
Dus ik weet het niet. Ik ga gewoon straks zelf even uitproberen of ik die SOUND eruit kan krijgen.
 
Ik snap dat zelf maken natuurlijk het fijnste is.. Maar je kan ook gewoon je favo kicks samplen.. ;)

Waarom samplen???Gewoon zelf maken is toch veel leuker....Ik vind het persoonlijk anders net een soort maggie!!!!

Even zoeken op Youtube en jawel:
YouTube- live korg electribe esx hardcore frenchcore (on essaye)

Buizen voor die echte hardcore-sound: ik wist het.

Die kicks die je hoort zijn allen gesampled uit bestaande tracks...voor de echte hardcore-sound moet je denk ik toch echt wel wat van distortion,compressie en eq'en afweten:doei:
 
Laatst gewijzigd:
je kan natuurlijk ook een los buizending kopen als je buizen wil
of meerdere voor verschillende smaakjes voor evenveel poen
 
Edoch: tegen het eind van dit filmpje die SOUND uit een EMX.
Deze heeft het buizenknopje (tweede linksboven) wel helemaal open staan.
EMX-1 heeft in principe wel de standaard 808 en 909 samples aan boord, net als reverb, distortion en compressie. Dus of die buizen het hardcore soundje afmaken? Ik denk het wel.. maar straks ga ik het proberen.
 
>In het voorbeeld heb ik alles onder 140 hz weggehaald (meer ruimte voor de punch en het sublaag van de bass)
>en alles boven de 4khz weggehaald (minder ruis, zeker als je daarna gaat oversturen).
Wel de figuur hieronder is die 909_droog.mp3 waaruit Niel alles onder 140 hz en boven 4khz heeft weggehaald.
Meer uitleg hoeft niet meer dacht ik zo. Check it out, wie het niet gelooft.

http://www.vdvb.be/Common/Filtering 140-4000 Hertz.png
 
>In het voorbeeld heb ik alles onder 140 hz weggehaald (meer ruimte voor de punch en het sublaag van de bass)
>en alles boven de 4khz weggehaald (minder ruis, zeker als je daarna gaat oversturen).
Wel de figuur hieronder is die 909_droog.mp3 waaruit Niel alles onder 140 hz en boven 4khz heeft weggehaald.
Meer uitleg hoeft niet meer dacht ik zo. Check it out, wie het niet gelooft.

http://www.vdvb.be/Common/Filtering 140-4000 Hertz.png

Hij heeft 't zeer waarschijnlijk over de reverb niet de kick grapjas....
 
Ach het een en het ander wordt duidelijk....meneer geeft zelf ook cursussen.

Mooie website trouwens....ik dig die retro arpanet 1993 website stylo wel :r :P
 
waarom zou neil er niks van afweten hij verteld toch hoe het moet, je hoeft niet te weten welk knopje wat doet en hoe het kan, als je maar weet waarneer je wel trucje je moet toepassen.

moet hij dan precies gaan vertelen hoe de reverb is ingesteld etc?
ik ben ook begonnen met alleen maar uitproberen, en kan na 8 jaar echt niet zeggen welk knopje wat doet van geen enkel effect. maar ik draai toch steeds vaker automatisch goed. opgeefment weet je gewoon wat je kan proberen.. "als. en als dat niet werkt probeer ik dit...
veel profs werken ookm zo.
 
Waar zijn mn kaassoufles? (ik lust geen popcorn)
 
Ach het een en het ander wordt duidelijk....meneer geeft zelf ook cursussen.

Mooie website trouwens....ik dig die retro arpanet 1993 website stylo wel :r :P

Ik heb wat gemist geloof ik :D

Topicstarter> wil het lukken ?
Ik vond die buizensound niet bepaald een hardcore geluid geven in de ESX (vooral je lage frequenties gaan er heel snel aan), de master output een beetje oversturen op een externe mixer (bij voorkeur mackie) klonk beter, vond ik, mede omdat je dan meet een EQ kan kiezen welke frequentiegebieden je meer of minder overtsuurd. Heb er 5 jaar mee gewerkt, incl. live optredens. Een groot nadeel van de ESX is dat hij niet goed kan tegen drukte, veel noten op elkaar gestapeld, dan gaat ie hakkelen. (hakkuh-luh) En je kan de pattern sets niet opslaan, die je aan de 16 toetsen koppelt. Tenminste, ik heb het niet kunnen ontdekken, ook niet in de handleiding.
Grootste pluspunt is wel het realtime freaken met al die knoppen op de voorkant, daar is ie echt heer en meester in. Tegenwoordig zou ik eerder een nieuwere MPC overwegen, vanwege de klankkwaliteit. Of, hoe afgezaagd ook, laptop + ableton en goeie controller(s).

Edit: ik lees dat je al een mpc hebt! Mooi :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Inmiddels heb ik flink Hardcore-kicks zitten samplen in een Roland SPD-S.
Geen idee of ik die nog ga gebruiken maar altijd leuk om te hebben.
Die hardcore-kicks haal je probleemloos uit een EMX-1 of Electribe inderdaad en dan moet het buizenknopje helemaal open.
Het is alleen wel zo dat die buizenvervorming prachtig klinkt op bepaalde kicks maar als je ook synths erbij uit de EMX erbij wilt gebruiken het niet lekker klinkt. De synths gaan dan een als een nare overswtuurde warboel klinken.
Deze kick haal je vrij makkelijk uit een EMX:


Als je van plan bent een Electribe te gaan kopen neem dan een EMX en geen ESX omdat je al een MPC hebt... lijkt me. Het interne geheugen van de ESX is erg klein en bovendien heeft de EMX een geluidsingang en steek je er een MPC of (in mijn geval een SPD-S) in.
 
wat ik bedoel is.. ik kan niet echt zeggen aan iemand wel knopje op een synth wat doet

maar als ik bezig ben draai ik ze automatisch zo zodat ik bij dat gene uitkom dat ik wil horen, gewoon vaak doen.
 
Back
Top