niet elk programma gebruikt floating point,da's toch juist de 'grap' van floating point dat de afrondingen zo minimaal zijn dat ze totaal verwaarloosbaar zijn...
en sommige 64 ipv 32 bits
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
niet elk programma gebruikt floating point,da's toch juist de 'grap' van floating point dat de afrondingen zo minimaal zijn dat ze totaal verwaarloosbaar zijn...
niet elk programma gebruikt floating point,
en sommige 64 ipv 32 bits
mijn redenering klopt niet helemaal zie ik...
Wat je ziet is het verschil tussen Ableton en Logic en heeft niet direkt iets met de CPU te maken. Je zou dat moeten vergelijken tussen twee verschillende computers met daarop het zelfde programma. Ik ken het uit de 3D wereld dat het zelfde programma op verschillende computers een ander resultaat gaf. Daar lag het echt aan het verschil tussen de beide computers (G5, intel; ook nog eens win/mac, maar daarover zal ik maar niet beginnen).
kan verschil in zittenen hoe zit met offline en realtime bouncen? Heb wel eens wat gelezen over licht kwaliteitsverlies, is dat nu echt waar?
Dus, offline en realtime hebben zo goed als altijd hetzelfde resultaat, maar het kan offline een beter resutlaat geven?
Vette thread!
Hoe zit het eigenlijk met Wavelab?
Ik neem aan dat hier ook algoritmisch verschil zit...maar is dat verschil echt hoorbaar?
Ik zie namelijk veel audio freaks met Wavelab "masteren" .. dit is volgens hun helemaal "de shit" en kunnen er niet aan denken om in FL of Cubase te "masteren".
Ik hoorde ook iets over dat je tracks harder kunnen in Wavelab?? Of anders gezegd : Je muziek schijnt minder snel de 0DB te bereiken...is dit waar??
Het apparaten die je zoekt om met die 0 db alles harder te laten klinken zijn de Compressors, limiters en maximizers in wavlab of welke plgins of je gebruikt. ( waves bv )
Medestal staan er genoeg presets in om het effect te kunnen beluisteren wat ze doen.
... Wat dus uiteindelijk zou kunnen resulteren in "Je muziek harder krijgen" ( of minder snel de 0DB bereiken) terwijl je EXACT dezelfde handelingen verricht in b.v. Cubase?
theoretisch niet
practisch wel
jemig wat heb jij gerookt?Hahahaha...die snap ik ff niet...het praktische gedeelte is toch het gevolg
van de theorie?
Niet dat elke praktische situatie het gevolg van een theorie is, maar in dit
geval zou ik dat haast wel denken
jemig wat heb jij gerookt?
ik probeer te zeggen
theoretisch zou er geen verschil moeten zijn,
maar er blijkt wel verschil in te zijn
Vette thread!
Ik zie namelijk veel audio freaks met Wavelab "masteren" .. dit is volgens hun helemaal "de shit" en kunnen er niet aan denken om in FL of Cubase te "masteren".
je zegt net zelf dat ze zo goed als altijd hetzelfde resultaat hebben
De plugin zal hetzelfde zijn en dus ook hetzelfde algoritme gebruiken.Laten we eens een SSL4000 als voorbeeld nemen...zal die in Wavelab hetzelfde klinken als in Cubase?
Krijgt het een iets andere kleur? een net iets andere feel? kan een plugin
beter tot zijn recht komen?
Niet waar, onzin van de bovenste plank. En zowieso het zo hard mogelijk krijgen is een enge ziekte waar je niets mee te maken zou moeten willen hebben.Ik zie namelijk veel audio freaks met Wavelab "masteren" .. dit is volgens hun helemaal "de shit" en kunnen er niet aan denken om in FL of Cubase te "masteren".
Ik hoorde ook iets over dat je tracks harder kunnen in Wavelab?? Of anders gezegd : Je muziek schijnt minder snel de 0DB te bereiken...is dit waar??