Waarom dumpt iedereen z'n MOTU 828 mkII - voordat ik er intrap...

Origineel geplaatst door Acidfever
Overigens reageerde ik alleen maar op je nogal botte reactie.

Waarvoor ik me dus al voor jouw reacties daarop heb verontschuldigd, mag ik ff?

Als jij daar niks mee doet en later zelfs gaat lopen jammeren dat je geen bruikbare reacties hebt gehad......tja....

Kan ik iets anders dan "jammeren" als je de betuttelende opmerking krijgt dat je eerst maar op Wikepwhatever en Google moet zoeken naar het antwoord op je vraag? En vervolgens het halve forum over me heen krijg, als ik aangeef dat ik geen bevredigend antwoord vind.

Bovendien wordt ik gesteund in mn "gejammer" door iemand die volkomen terecht constateert dat na 2 blz onzin de 1e vraag eigenlijk nog steeds niet beantwoord is. En die ik daarvoor bedank. Waarop jij vervolgens nog eens over me heenvalt met je apprecieer-verhaal. Waarop ik je vriendelijk vraag om -net als ik- nu ook de toon wat te matigen. En wat je dus nalaat, door daarna nogmaals op de man te spelen. Dus wat nou:

...alleen het verzoek om eerst na te denken voor je iets roept als antwoorden je niet meteen 100% passen.

Tsja, en zullen we er nu gewoon over ophouden, want echt leuk vind ik het al lang niet meer.
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Inderdaad, alleen een grote maarrrrr.....

Natuurlijk is de 01V een simpele tafel waar je qua geluidskwaliteit niet veel van moet verwachten, toch klinkt het al beter dan summing van audio binnen Logic 5.5.
Cubase SX3 en Nuendo 3 hebben al een stuk betere audio alghoritmes dan Logic 5, maar het zal niet kunnen tippen aan de klank van bijvoorbeeld een Mackie d8b of een Soundcraft Ghost.

Goed dat je hierover begint want ik zat me de laatste tijd dus ook af te vragen of er veel verschil zit in de manier waarop programma's audio mergen, of summen zoals jij het noemt, lastig verhaal. Hier moeten toch wel compacte hardwarematige oplossingen voor zijn?
 
Origineel geplaatst door Trisomy21
Bovendien wordt ik gesteund in mn "gejammer" door iemand die volkomen terecht constateert dat na 2 blz onzin de 1e vraag eigenlijk nog steeds niet beantwoord is. En die ik daarvoor bedank. Waarop jij vervolgens nog eens over me heenvalt met je apprecieer-verhaal. Waarop ik je vriendelijk vraag om -net als ik- nu ook de toon wat te matigen. En wat je dus nalaat, door daarna nogmaals op de man te spelen. Dus wat nou:
Een antwoord is niet altijd een bevredigend antwoord. Er zijn sowieso meerdere antwoorden waarom mensen hun 828 besluiten te verkopen, verder begeef je je op een forum waar iedereen een andere interpretatie van het fenomeen "on topic" heeft. Leer de bruikbare antwoorden waarderen en je komt vanzelf op de informatie die je zoekt.

Tsja, en zullen we er nu gewoon over ophouden, want echt leuk vind ik het al lang niet meer. [/B]

Goed plan, mijn boodschap was puur bedoeld om je bewust te maken dat mensen die wel gewoon serieus antwoorden en goed bedoelingen hadden niet graag over 1 kam gescheerd willen worden. Niet meer en niet minder. Ik denk dat je jezelf wel kunt inbeelden hoe het overkomt als iemand jouw serieuze reactie in de categorie "onzin" generaliseerd.

Verder on topic:

Ik denk dat er een categorie mensen is die toch doorstromen naar interfaces met meer i/o. Zo ook ikzelf.....ik heb de 828 verkregen door een ruildeal, was er erg tevreden mee maar kwam erachter dat ik anders wilde gaan werken. Meer i/o dus zodat ik al mijn hardware zonder ompatchen tegelijk kan aansluiten. Mijn 828MKII is daarop naar een volgende eigenaar gegaan die er zeer over te spreken is.

Het is gewoon net welke featureset je naar op zoek bent denk ik. Aangezien je de 828 tegenwoordig voor leuke bedragen 2e hands kunt aanschaffen kun je zo aan die manier van werken proeven. Voor sommige mensen pakt dat goed uit, andere mensen willen toch meer i/o of een kleiner fysiek formaat voor mobiliteit.

Maar er zijn er ook die gewoon met de hobby stoppen en de interface daarom verkopen of door een andere werkwijze geen nut meer hebben voor de interface.

En zo zullen er vast nog wel mensen zijn die een andere reden hebben gehad om hun exemplaar te verkopen.
 
Laatst gewijzigd:
sorry voor dubbele post, maar sf lag ff plat en moest wel meerdere keren op de knop: versturen klikken....
 
Origineel geplaatst door dennisb
Goed dat je hierover begint want ik zat me de laatste tijd dus ook af te vragen of er veel verschil zit in de manier waarop programma's audio mergen, of summen zoals jij het noemt, lastig verhaal. Hier moeten toch wel compacte hardwarematige oplossingen voor zijn?

Offtopic:
Ik blijf gewoon lekker ontopic lullen :) veel te interessant onderwerp!

Ontopic:
Zeker dat er veel verschil zit tussen verschillende software en het summen van audio!
De oudere versies van Logic werken met een 24 bits algoritme en dat is echt niet veel, eerder te weinig. Bijvoorbeeld het ene signaal zit op een bepaald momentje op het 12e bitje, het andere signaal zit op het 13e bitje, gemiddeld genomen is de uitkomst nu het 12,5e bitje, maar aangezien het een 24 bits algoritme is, zal dit afgerond worden op het 13e bitje. Als deze afrondingen 44.100 keer per seconde gebeuren, kun je je wel voorstellen dat van de oorspronkelijke signalen niet veel meer overblijft.
De latere versies van Cubase en Nuendo werken met een 32 bits floatingpoint algoritme, dat is al een stuk beter. De laatste versies van protools na 6.4 werken dacht ik met een 56 bits algoritme. Daarom klinkt protools simpelweg beter dan andere software.

Qua digitale tafels weet ik niet precies welke tafel wat voor algoritme heeft, maar ga er maar vanuit hoe duurder de tafel is, hoe beter de klank is. Dit is net zo met analoge tafels, alleen analoge tafels hebben geen last van bit-problematiek!

Natuurlijk bestaat er een compacte hardwarematige oplossing voor, zoiets heet een summingbox. Uiteraard geldt ook hier: hoe beter de kwaliteit, hoe slechter voor je portemonnaie!!!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Zelfde zover ik heb kunnen bespeuren

da's jammer..


en de redenen waarom mensen hun oude 828 wegdoen :
- gezeik met drivers (vooral op modernere systemen)..
- matige klank..
- er is tegenwoordig beter spul te krijgen voor hetzelfde of veel minder geld..
 
ontopic-1 : als de mk2s heel goedkoop worden dan kun je er ook gewoon >=2 kopen

ontopic-2:
Origineel geplaatst door Subgroover



Bijvoorbeeld het ene signaal zit op een bepaald momentje op het 12e bitje, het andere signaal zit op het 13e bitje, gemiddeld genomen is de uitkomst nu het 12,5e bitje, maar aangezien het een 24 bits algoritme is, zal dit afgerond worden op het 13e bitje

bedankt voor de uitleg :okdan: weet je toevallig waar fruity loops staat wat dat betreft? Ik zou wel graag met FL willen blijven werken, wellicht dat het met een goeie summingbox prima kan. Ik heb eigenlijk ook al die ingangen niet nodig. Ik heb er geen probleem mee elk apparaat 1 voor 1 op te nemen maar het moet dan wel goed bijelkaar komen.
 
Origineel geplaatst door dione


- matige klank..
- er is tegenwoordig beter spul te krijgen voor hetzelfde of veel minder geld..


wat is er dan bijv beter voor minder geld ?
 
Origineel geplaatst door anoniempje
wat is er dan bijv beter voor minder geld ?

bijna alles als ik afga op de verhalen van mensen die een 828 hebben gehad...:D
 
OK dan. Het kost ons wat moeite, maar dan heb je ook wat...fijne reply!

Het (mijn) probleem is welke kritische component ik als eerste zal gaan vervangen. Ik werk nog niet zo lang en met voornamelijk wat ouder spul, maar volgens mij betekent oud niet perse slecht. SX2 dus, en een ordinaire mixer die eigenlijk bedoeld is voor live werk en een audio interface die zeg maar tegen de onderkant van de markt aan hangt (Terratec Phase 88 breakout, - bovendien haat ik die RCA connectors, dus had ik sowieso beter de rackversie kunnen kopen, but anyway). Een K2000R, MS2000R en een ordinaire JV1010, die ik eigenlijk helemaal goed vind. De zaak hangt qua MIDI aan een UM550. En verder nog een digitale piano met een goed geluid (FP5). Dus (max) 4x stereo in. En een micje. En een FX-je. Het nadeel is als je alles tegelijk doet, dat je enorm veel investeert in verschillende dingen. Maar aan de andere kant, als je veel probeert, merk je vanzelf wat je ligt en wat niet.

Ik wil dan ook niet direct van mn DAW af, want als het 5 jaar geleden goed genoeg was, kan het nu niet ineens complete rubbish zijn. Dus werk ik gewoon met een 1 Ghz Win XP systeem. Verder upgraden tot 1.4 kan nog net, maar anders wordt het een nieuw systeem en da's gelijk weer een investering...maar wellicht onvermijdelijk. Wel mn SDRAM bijna gemaxt naar >800 Mb. En zoek de spullen erbij die het aankan. Hopelijk.

Toch hoor ik nog een aantal kraakjes in de audiorecordings. Dat ligt wellicht niet aan mn soundcard, (hoewel, gisteren weer een cinch converter naar de uien). Maar toch, ik zie de combinatie van controller/mixer (Tascam 1082) wel zitten. Heb je en de control en een redelijk goede interface. en kan die ouwe mixer eruit. Verder kan ik de standalone functie deze dingen wel waarderen (828 mkII) zodat ik gewoon ook even kan rammen zonder het hele systeem te vuren.

Maar most of all, ik wil gewoon zsm aan de slag en niet nog een jaar aanklojen met systeemconfigs. Dat kan op twee manieren:
1) veel geld over de balk smijten en hopen dat je iets goeds hebt
2) goed geinformeerd worden (en hopen dat de bron juist is)
OK 3) beide

ik vertrouw op de 2e optie, en bovendien moet ik ook nog een gezin onderhouden, dus optie 1/3 is al out of the question.
Dus ik dacht, die Terratec dr uit, en die gekke mixer ook weg, mn ouwe keyb.controller ook eruit (A33) en dan een andere interface/controller erbij...Hey, de 1082! Of die 828. En die remote 61 in huis halen. Tja, das toch al snel 1 rug armer. En op zich kunnen de componenten goed zijn, maar of het werkt hangt af van de combinatie van alles...dat is de ellende.
 
Origineel geplaatst door dione
wasda ?

ik had gesuggereerd er 2 of meer te kopen als ze heel goedkoop worden, je hebt dan toch een hoop ingangen voor weinig. Maar als de klank matig is, zoals je aangeeft, dan is dat geen goed idee, dan koop je er 0 ( of minder) Is hiermee <=0 verklaard :D
 
Origineel geplaatst door dennisb
ik had gesuggereerd er 2 of meer te kopen als ze heel goedkoop worden, je hebt dan toch een hoop ingangen voor weinig. Maar als de klank matig is, zoals je aangeeft, dan is dat geen goed idee, dan koop je er 0 ( of minder) Is hiermee <=0 verklaard :D

Okidoki...:D

Ik ben trouwens wel benieuwd wat gebruikers zelf van de klank vinden...ik ken mensen die van 828 naar E-Mu zijn gegaan,maar ook van 828 naar RME,en die zeiden allen dat vooral het hoog van de Motu's zo kil en onnatuurlijk klonk in vergelijking met die andere kaarten...ook de andere Motu's schijnen dat te hebben,behalve de topmodellen,maar hoe serieus moet je dat nemen ?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb 'm verkocht omdat ik meer io wilde. 8 was gewoon niet voldoende en met ADAT vind ik irritant.

Heb nu de Motu 24io en daar ben ik super tevreden mee. De 828MKII is een prima ding hoor.....ik heb er altijd met veel plezier mee gewerkt.

Hoi acidfever wat lijkt er volgens jou zo irritant om extra ouputs te koppelen via adat.
Ik ben van plan dit te gaan doen.
 
Origineel geplaatst door rustig
Hoi acidfever wat lijkt er volgens jou zo irritant om extra ouputs te koppelen via adat.
Ik ben van plan dit te gaan doen.

Er zit een bug in de windows drivers waardoor je ASIO applicatie je ADAT i/o niet meteen ziet bij opstarten van de applicatie.

Dan moet je eerst je control panel even openen en weer sluiten. Geen issue voor mac gebruikers overigens.
 
Origineel geplaatst door dennisb
bedankt voor de uitleg :okdan: weet je toevallig waar fruity loops staat wat dat betreft? Ik zou wel graag met FL willen blijven werken, wellicht dat het met een goeie summingbox prima kan. Ik heb eigenlijk ook al die ingangen niet nodig. Ik heb er geen probleem mee elk apparaat 1 voor 1 op te nemen maar het moet dan wel goed bijelkaar komen.

FL staat onderaan de ladder qua muziekmixagesoftware. Ze hebben echt niet veel aandacht besteed aan de audiosumming algoritmes, dat kun je al zien aan de prijs van het pakket.

Natuurlijk is het niet superslecht, maar een FL-mix zal nooit zo klinken als een goeie protoolsmix en al helemaal niet als een mix op een SSL tafel, dat kan gewoonweg niet.
Het is niet voor niets dat alle elektronisch geproduceerde liedjes in de hitlijsten niet met FL gemaakt zijn en wel grotendeels met Cubase en Logic.

FL is daarentegen wel supergespecialiseerd als stepsequencer heeft een retestrakke timing. Wat ik zou doen als ik jou was... maak een liedje in FL, exporteer alle tracks als losse wav'jes en importeer die in Cubase of Logic. Hierin mix, compress, EQ, limit, master, whatever je alles tot een goed klinkend eindproduct.
 
Origineel geplaatst door dione
Okidoki...:D

Ik ben trouwens wel benieuwd wat gebruikers zelf van de klank vinden...ik ken mensen die van 828 naar E-Mu zijn gegaan,maar ook van 828 naar RME,en die zeiden allen dat vooral het hoog van de Motu's zo kil en onnatuurlijk klonk in vergelijking met die andere kaarten...ook de andere Motu's schijnen dat te hebben,behalve de topmodellen,maar hoe serieus moet je dat nemen ?

Ik heb een Fireface800 en een 828MKII naast elkaar gehad. Ze klinken zonder twijfel anders, en als je een ultra cleanheid freak bent moet je absoluut de RME kopen.

Maar als je van fijn geluid houd ben je wat mij betreft beter met een Motu af. Ik vond de RME erg schel klinken in het hoog. Maar goed....dat is mijn mening.

De RME heeft overigens ook betere mic pre's.

E-Mu kaarten zijn leuk maar hun producten gaan zo snel End Of Life dat driversupport wel eens een issue kan worden.
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Het is niet voor niets dat alle elektronisch geproduceerde liedjes in de hitlijsten niet met FL gemaakt zijn en wel grotendeels met Cubase en Logic.

nou nou :D ik denk dat nu een heleboel mensen hier spontaan overstappen naar FL, we willen immers niet die hitlijst crap maken.
 
ok het heeft dus puur te maken met de motu.
Ik wil een rme adi pro via adat aan mijn digi 002 hangen en was bang dat het hele adat niet zo soepel zou lopen.

bedankt voor je snelle reactie
 
Back
Top