Internationaal internet bankieren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Novocain

Ingeburgerd
Lid sinds
31 januari 2005
Berichten
51
Locatie
Amsterdam
Help er ging iets mis met internationaal internet bankieren.

Ik had dus mijn 1212m met emulator X setje bestelt bij Thomann Musikhaus. Nu is er blijkbaar ergens een fout gemaakt. Postbnank zegt niets fout gedaan te hebben, Deutsche bank ook en thomann heeft gewoon geen geld ontvangen. Ik moet nu 25 eur betalen om een onderzoek te laten doen. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Graag hoor k t van je.

novo
 
precies.. De meeste bedrijven gaan echter ook accoord met een fax/print van je Postbank (mijnpostbank thuisbankieren) account waar opstaat dat het bedrag daadwerkelijk is "verwerkt"van jou rekening naar die van Thomann. Eventueel kun je bij je postbank-kantoor de fax laten sturen, en vragen of de baliemedewerker er ff een dagstempel van de postbank opzet. Mijn ervaring is dat dit dan goed is.

Let wel... Mijnpostbank kan zomaar 4-5 werkdagen duren voordat de begunstigde zijn/haar geld heeft!! Het is iets anders dan direct overschrijven ! ook al is het direct van jou rekening af.
 
Let wel... Mijnpostbank kan zomaar 4-5 werkdagen duren voordat de begunstigde zijn/haar geld heeft!! Het is iets anders dan direct overschrijven ! ook al is het direct van jou rekening af.

Inderdaad. Hoelang geleden heb je overgeboekt? Want er gaat wel wat tijd overheen voordat dat in het buitenland aankomt.
 
bedankt voor jullie reacties.

Ik heb alles IBAN en SWIFT etc goed ingevuld. Ben voordat k ging werken even gauw bij postbank langsgewipt. Moest even met alle gegevens terugkomen en dan zou er een klacht worden opgezet. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Houd jullie op de hoogte.

novo
 
Ik zou echt ff hebben gewacht met die klacht.. Je vertelde dat dit geld ging kosten...

Ik heb echt nog nóóit !! een verkeerde of niet betaalde rekening gehad via Postbank (mijnpostbank) Als bij jou op je afschrift (op je overzicht van mijnpostbank) staat dat het verwerkt is, en dit ook naar het juiste nummer is overgemaakt (check!?) komt het gewoon goed. En het zou toch van de zotte zijn dat je daar dan geld voor moet betalen als dit niet gebeurt...

Succes!
 
ik snap jullie reactie maar het is meer dan 3 weken geleden. Ik heb thomann gesproken, de deutsche bank en de postbank. Postbank moet het geld terug gaan vragen dat kost mij geld. Die vrouw bij de postbank vond het raar en wilde een klacht indienen. Haar keuze dus. Ik ga ermee accoord.
 
ik denk eerder dat het probleem bij thomann ligt.

ik had een ion daar besteld en een deltex stand, geld overgemaakt want nederland moet geld overmaken, rembours kan niet etc. ik kreeg bevesteging dat ze m,n geld binnen hadden


die ion is na elke week uistellen van de levering nooit gekomen, dus heb het na ruim een half jaar wachten maar geannuleerd, en gevraagt of ze het geld terug zouden storten.

Ik wacht nog altijd op het geld en ze hebben het volgens eigen zeggen anderhalve maand geleden al terug gestordt, ik heb die iban en swift codes/nummers wel 10 keer gecheckt en ook door mijn bank laten checken want ik ben daar behoorlijk huiverig voor, maar de iban codes etc waren goed

maar nog steeds heb ik geen enkele cent terug van thomann op m,n rekening. als ik thomann er op aanspreek krijg ik te horen, we hebben het overgemaakt het moet er op staan/ op komen te staan.


dus als je makkelijkje geld kwijt wilt raken, dan zit je bij thomann goed.
 
Ik heb hier al 8 facturen van Thomann liggen, dus ik heb al 8 keren betaald via iban/bic, en ik heb nog nooit een probleem gehad wat dat betreft.
Wel 1 keer een probleem met gedeeltelijke levering, en dat heeft me een volle maand/vele mailtjes/telefoons gekost om dat in orde te krijgen.
Dus inderdaad, wat betreft "after-sales" is Thomann bereslecht. Het is wel in orde gekomen, moet ik er bij zeggen...
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ik denk eerder dat het probleem bij thomann ligt.

ik had een ion daar besteld en een deltex stand, geld overgemaakt want nederland moet geld overmaken, rembours kan niet etc. ik kreeg bevesteging dat ze m,n geld binnen hadden


die ion is na elke week uistellen van de levering nooit gekomen, dus heb het na ruim een half jaar wachten maar geannuleerd, en gevraagt of ze het geld terug zouden storten.

Ik wacht nog altijd op het geld en ze hebben het volgens eigen zeggen anderhalve maand geleden al terug gestordt, ik heb die iban en swift codes/nummers wel 10 keer gecheckt en ook door mijn bank laten checken want ik ben daar behoorlijk huiverig voor, maar de iban codes etc waren goed

maar nog steeds heb ik geen enkele cent terug van thomann op m,n rekening. als ik thomann er op aanspreek krijg ik te horen, we hebben het overgemaakt het moet er op staan/ op komen te staan.


dus als je makkelijkje geld kwijt wilt raken, dan zit je bij thomann goed.

Waarom vraag je niet ff een bewijs van betaling van Thomann? Dus een kopie bankafschrift waarop te zien is dat het geld teruggestort is naar jouw rekening? Thomann is zelf wel zo slim om saldo's, etc. onzichtbaar te maken op het kopie.

Een half jaar wachten gaat echt veel te ver en gaat nergens over. Als zij het geld over hebben gemaakt moet jij het binnen een paar dagen hebben. En als het van hun bankrekening is afgeschreven en ook naar het juiste rekeningnummer, dan is voor hun in feite de kous af. Dan is het ergens tussen hun bank en jouw bank fout gegaan en hangt het geld waarschijnlijk op een tussenrekening te wachten tot iemand zich meldt. Je wilt niet weten hoeveel geld er op dat soort rekeningen blijft staan waarvan de eigenaar zich nooit meldt.
 
Origineel geplaatst door nuane
Waarom vraag je niet ff een bewijs van betaling van Thomann? Dus een kopie bankafschrift waarop te zien is dat het geld teruggestort is naar jouw rekening? Een half jaar wachten gaat echt veel te ver en gaat nergens over. Als zij het geld over hebben gemaakt moet jij het binnen een paar dagen hebben. Zeker met standaard europese betalingen.

dat half jaar wachten was op een ion die ze uiteindelijk nooit leverden, wachten op het geld terugstorten doe ik een anderhalve maand, dat neemt nog niet weg dat ik het wel vanaf het begin van de bestelling kwijt was, maar je hebt wel gelijk zo,n bewijs kan ik wel eens opvragen want dit schiet ook niet op
 
Origineel geplaatst door anoniempje
dat half jaar wachten was op een ion die ze uiteindelijk nooit leverden, wachten op het geld terugstorten doe ik een anderhalve maand, dat neemt nog niet weg dat ik het wel vanaf het begin van de bestelling kwijt was, maar je hebt wel gelijk zo,n bewijs kan ik wel eens opvragen want dit schiet ook niet op

Precies. Wij worden ook wel eens gebeld door bedrijven die hun ontvangst gemist hebben. Een kopietje bankafschrift lost dan veel op.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top