Signum S1100 akaisampler nu GRATIS!

s1100.jpg



Je vindt hem hier V.3.3
 
jippie nu kunnen we hopelijk akai cds lezen met de pc
 
programs toch niet? ik neem aan nu wel.....:confused:
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
programs toch niet? ik neem aan nu wel.....:confused:

Kontakt kan toch ook gewoon Akai programs lezen of ben ik nou gek?
 
heb het nooit geprobeerd maar de pc leest toch geen akai cds?
 
Het is ongetwijfeld te vinden dmv. de search, maar het gaat er nu toch over dus vraag ik het hier maar:

Welke van bovenstaande programma's is in staat programs weg te schrijven op cd's/zip?

Kan deze Signum S1100 dat?
 
...mag ik jullie er nog even aan herinneren dat dit programmaatje GRATIS is, en bovenstaande niet? :doei:
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
heb het nooit geprobeerd maar de pc leest toch geen akai cds?

Met de juiste software wel. Chickensys Translator inderdaad. En de converter die bij de EmulatorX zit kan ze ook gewoon lezen.
 
Welke van bovenstaande programma's is in staat programs weg te schrijven op cd's/zip?

Translator kan Akai cd-images (en via brand-software dus cd's) maken.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij kan er weinig tippen aan een Akai S1100 qua d/a conversie.
Zelfs een S5000 niet.

Ik geloof je direct, maar het is irrelevant.

Als je met tapes en analoge equalizers werkt dan is je geluid al zo verneukt en vervormd dat het type d/a converter echt geen ruk meer uitmaakt. Waarschijnlijk is er niemand meer die zo werkt.

Als je digitaal werkt (met samples ontkom je daar niet echt aan), dan slaat het natuurlijk nergens op om je sampler naar analoog te converteren.

Kortom, de d/a conversie moet plaatsvinden vlak voor het snijden van je master als je muziek op plaat uitkomt, of in de cdspeler van de luisteraar.

Als je graag wilt mierenneuken over verschillen tussen d/a converters dan denk ik dat het feit dat je een onnodige conversie uitvoert een grotere impact op het eindresultaat heeft dan het type d/a converter.

Met andere woorden: zodra het type d/a converter een rol gaat spelen, dan doe je iets niet goed, of in ieder geval klopt er op dat moment iets niet in je setup.
 
Origineel geplaatst door NiFF
Ik geloof je direct, maar het is irrelevant.

Als je met tapes en analoge equalizers werkt dan is je geluid al zo verneukt en vervormd dat het type d/a converter echt geen ruk meer uitmaakt. Waarschijnlijk is er niemand meer die zo werkt.

Als je digitaal werkt (met samples ontkom je daar niet echt aan), dan slaat het natuurlijk nergens op om je sampler naar analoog te converteren.

Kortom, de d/a conversie moet plaatsvinden vlak voor het snijden van je master als je muziek op plaat uitkomt, of in de cdspeler van de luisteraar.

Als je graag wilt mierenneuken over verschillen tussen d/a converters dan denk ik dat het feit dat je een onnodige conversie uitvoert een grotere impact op het eindresultaat heeft dan het type d/a converter.

Met andere woorden: zodra het type d/a converter een rol gaat spelen, dan doe je iets niet goed, of in ieder geval klopt er op dat moment iets niet in je setup.

Totaal niet mee eens .... als je met hardware analoge shit werkt blijven je d/a's zeker tellen, ookal gaat t daarna weer a/d terug de cd recorder in. Als je extreem gaat gainen is het JUIST heel belangrijk dat het basisgeluid goed is. En met betere d/a converters heb je dat.
 
Juist. En ik ben 1 van de weinigen die een dikke tape recorder heeft staan en gaat gebruiken in mijn scene ... moet m alleen nog even goed laten nakijken. Moar: ik wil die bak uiteindelijk als master recorder gebruiken. Komen de kicks tenminste nog dikker over ook!8D
 
Onzin om je sample zijn d/a converters te gebruiken?
En hoe gebruik je dan je reverb of compressor?

Maar goed ik ga verder geen discussie er over voeren.
Want dat heeft iemanders al is gedaan en die nog net niet voor mongooltje uit gemaakt.
 
Laat het nou niet gebeuren dat ooit de Fairlight, Synclavier en de Waveterm... soft gaan worden.
078.gif
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Onzin om je sample zijn d/a converters te gebruiken?
En hoe gebruik je dan je reverb of compressor?

mijn punt:
"Geen" d/a - a/d conversie in je chain is beter dan een conversie met de beste hardware.
Dus als je op kwaliteit kickt, hou het dan binnen het digitale domein.
Dat moet prima kunnen met deze softsampler.

Of als je kunt leven met de onnodige ruis en vervorming die je bij een heen-en-weer conversie introduceert, dan moet je niet te moeilijk doen over het type d/a converter.

De discussie over d/a converters is een beetje als discussieren met gelovigen over het al dan niet bestaan van hun god. Je kunt argumenten aan blijven dragen, meten, met grafiekjes komen, tests doen, etc, maar de gelovigen blijven geloven in de magische kracht van d/a converters die meer warme/diepte/punch moet geven.

Een goede converter converteert 1:1 (theoretisch overigens onmogelijk, maar bij benadering goed genoeg).

Een goede d/a converter zou dus niks extra's toe moeten voegen. Als een converter dus extra punch (of whatever) toevoegt dan is er iets helemaal verkeerd. Vervormingen door de d/a converter worden in vrijwel alle gevallen onterecht aan de d/a converter toegeschreven, terwijl het in andere componenten zit.
 
Back
Top