MP3 Encoder

LOWtense

Hallo!
Lid sinds
23 juli 2003
Berichten
256
Locatie
Apeldoorn
Hallo...

Sinds enige tijd gebruik ik enkel Reason 7 voor het maken van mijn tracks. Als ik een mix af heb luister ik hem om de dag even terug voordat ik hem online gooi. Dat doe ik meestal op de fiets naar het werk. Lekker!

Nu kan in enkel als wav of aiff exporteren vanuit Reason (wel mp3 importeren maar niet exporteren in Reason vindt ik raar, maar da's een ander verhaal) dus wav wegschrijven op hoogste instelling en dan open maken in Audition en vervolgens exporteren als 320 mp3.

Het ene programma is het andere niet dus is Audition het beste programma om dit te doen?
In het verleden heb ik Audiograbber met Lame mp3 plugin gebruikt omdat deze encoder een van de beste in zijn soort scheen te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen? Het liefst luister ik de ongecomprimeerde versies terug maar ja... dat ondersteunt mijn mp3 spelertje niet...
 
Ik converteer WAV's altijd met Korg Audio Utility. Daar ben ik mee in aanraking gekomen toen ik de Korg SR1 recorder heb gekocht. Het programma kun je gratis downloaden van de Korg website: http://www.korg.com/uploads/Download/KorgAudioUtility_v1.0.0_E._634056376836920000.zip. Ik ben niet zo thuis in de (minimale) verschillen tussen bepaalde MP3-codecs, dus voor mij is dit programma voldoende om 320kbps MP3's mee te genereren.
 
Back
Top