Live gebruik van VST's

Sixtiesism

Nieuwkomer
Lid sinds
22 Maart 2011
Berichten
14
Beste mensen,

Ik speel in een sixtiesband (www.60aliveband.nl) en het is voor het geluid belangrijk dat ik oude geluiden gebruik, zoals een Hammond en een Vox Continental. Deze heb ik gevonden in de vorm van VST's. Ik gebruik de volgende opstelling:

Een midi-keyboard met midi-kabel gekoppeld aan een laptop, die met de line-out weer aan de PA wordt gekoppeld.

Als programma om de VST's in the hosten gebruik ik VSThost, maar incidenteel loopt die vast.

Daarom ben ik op zoek naar:

Een betrouwbaar programma dat geen problemen oplevert, en het liefst een waarmee ik snel van VST kan wisselen tussen de liederen door. Gebruiksgemak en gratis of betaalbaar zijn ook een must

Wie kan me wat aanraden?
 
Beste mensen,


Een betrouwbaar programma dat geen problemen oplevert, en het liefst een waarmee ik snel van VST kan wisselen tussen de liederen door. Gebruiksgemak en gratis of betaalbaar zijn ook een must

Wie kan me wat aanraden?

Is dit niet een beetje vreemde eis. Betrouwbaar & gratis.
Het lijkt me juist in jou geval dat op het podium bijna zekerheid moet hebben dat de zaak niet vastloopt (100% kan bij pc niet). Ik zou daarom juist wel willen investeren in goede (legale) software met een op muziek toegesneden pc. Die pc wordt dan ook aleen maar gebruikr voor muziekdoeleinden.

Qua software ben ik zeer goed te spreken over life (ableton). Ik heb hier nog nooit meegemaakt dat deze vastloopt (maar gewoon thuisgebruik). Als het hje alleen gaat om het hosten dan heb je waarschijnlijk al genoeg aan de lite versie. Die kost iets van 100,-. De volledige versie is iets van 450,-

Maar denk even na over dat gratis: je koopt wel een duur instrument en dit moet je zien in het verlengde daarvan.

Paul
 
Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie! Ik zal me eens verdiepen in dat programma.
Het is inderdaad een wat kromme eis, maar ik heb niet veel andere keus. Ik doe dit voor de hobby en mijn leeftijd (16) stelt mij ook niet in de gelegenheid gigantische investeringen te doen; die heb ik al veel moeten doen in de vorm van kabels en het volumepedaal. Ik hou m'n ogen open voor een goedkope laptop die ik inderdaad louter voor dit doeleind gebruik. Op zich is gratis geen verplichte eis, gezien ik de adviezen ook voor de toekomst onthoud. (..lees: alles is gratis te downloaden..)
In ieder geval, bedankt voor de goede raad!
Groeten, Michiel.
 
Muse Receptor

TS vraagt om gratis oplossingen.
Nu was mijn tip ook niet gratis, omdat ik denk dat gratis in dit geval niet slim is, maar 1700,- is weer het andere uiterste.

Overigens denk ik wel dat het zeer belangrijk is om in life situaties zoveel mogelijk zekerheid te hebben en dat je dit soort mogelijkheden wel moet overwegen en naar moet streven.

Paul
 
Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie! Ik zal me eens verdiepen in dat programma.
Het is inderdaad een wat kromme eis, maar ik heb niet veel andere keus. Ik doe dit voor de hobby en mijn leeftijd (16) stelt mij ook niet in de gelegenheid gigantische investeringen te doen; die heb ik al veel moeten doen in de vorm van kabels en het volumepedaal. Ik hou m'n ogen open voor een goedkope laptop die ik inderdaad louter voor dit doeleind gebruik. Op zich is gratis geen verplichte eis, gezien ik de adviezen ook voor de toekomst onthoud. (..lees: alles is gratis te downloaden..)
In ieder geval, bedankt voor de goede raad!
Groeten, Michiel.

Maar illigaal is helemaal af te raden op het podium.
Sowieso praten wij hier op het forum alleen over legale software.

Op het moment dat het duidelijk is dat je met illigale software werkt is er grote kans dat je vrij lullige opmerkingen te verwerken krijgt en ook geen antwoorden meer.

Paul
 
Trouwens opvallend dat je als 16 jarige jongen jaren 60 muziek speelt, maar ook wel weer leuk.

EDIT: Jammer dat jullie op de site geen demo's hebben staan.

Paul
 
Kijk eens naar Brainspawn Forte. Dat is echt een perfect programma voor live onstage gebruik.
 
Heb uitstekende ervaringen met Brainspawn Forte hier .. de meest stabiele windows vst host (vind ik dan). Cantabile ook getest, maar die versie was destijds niet heel stabiel.

Op een correct geconfigureerde PC met brainspawn kan je superstabiel draaien .. VB 3 voor het orgel al ontdekt?

Suc6!
 
bidule ? ( plogue)
 
een beetje naast je wens omdat het niks met vst te maken heeft maar propellerhead reason is wel een programma wat enorm stabiel is en alles kan wat er maar aan geluid t wensen is. Met name dingen als het schakelen tussen instrumenten. En er zijn enorm veel refills (geluidsuitbreidingen) te vinden met van allerlei soorten klanken met en relatief goedkope prijs voor het geheel als je kijkt wat je er allemaal voor krijgt.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top